سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدان کس که تو را سخن آموخت به تندى سخن مگوى و با کسى که گفتارت را نیکو گرداند راه بلاغتگویى مپوى . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:14 صبح

شاعر و پژوهشگر ادبی در نشست «روایت عاشورا در شعر و ادب پارسی» به میزبانی گروه بین‌المللی «هندیران» با اشاره به آنکه امام حسین(ع) تشنه لبیک بود خاطرنشان کرد: خلاصه کردن حماسه بلند کربلا در «عطش» و چشم‌ بستن بر پیام‌های انسان‌ساز و زیبایی‌های متعالی و شگفت این نهضت بزرگ، ستمی بزرگ بر خاندان رسالت است. مگر روایت حضرت زینب(س) از صحنه کربلا را نشنیده‌ایم که فرمود: «ما رایت الا جمیلا».

به گزارش ایکنا؛ ویژه برنامه «روایت عاشورا در شعر و ادب پارسی» با حضور جمعی از اهالی فرهنگ داخلی و خارجی شامگاه شش مرداد با مدیریت علیرضا قزوه و اجرای سیدمسعود علوی‌تبار به میزبانی گروه بین‌المللی «هندیران» برگزار شد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:13 صبح

سیدمجتبی حسینی؛ کارشناس دین با اشاره به لزوم رعایت حقوق دیگران توسط هیئات مذهبی تصریح کرد: تو که می‌گویی می‌خواهم برای حسین(ع) بمیرم، نمی‌خواهد برای ایشان بمیری، به جایش ماشینت را 20 متر دورتر پارک کن تا ترافیک ایجاد نشود.

به گزارش ایکنا، آخرین شب مراسم سوگواری ایام محرم با سخنرانی سیدمجتبی حسینی، با محوریت زیارت جامعه کبیره در دبیرستان صدیقین برگزار شد که گزیده مباحث آن را در ادامه می‌خوانید. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:12 صبح
قبرستان بقیع و مزار مطهر امام سجاد(ع)

زمان شهادت امام زین العابدین علیه السلام

همان طور که در روز تولد حضرت زین العابدین علیه السلام در بین مورّخین اختلاف است، در روز و سال شهادت او نیز اختلاف وجود دارد.

دامنه این اختلاف از سال 92 هجری تا سال 100 هجری است، اما آنچه از همه مشهورتر است، یکی سال 94 هجری است که آن را به مناسبت ارتحال فقهای بی‌شماری از اهل مدینه، «سنه الفقهاء» نامیده اند و دیگری سال 95 هجری.

« حسین » فرزند امام علی بن الحسین علیه السلام وفات پدر خود را در سال 94 اعلام کرده است و بر این اساس بزرگانی نظیر شیخ مفید، شیخ طوسی و ابن اثیر نیز همین نظر را داشته اند.
اما بر اساس روایتی که ابوبصیر از امام جعفر صادق علیه السلام نقل کرده است، امام فرموده است: حضرت علی بن الحسین علیه السلام در حالی‌که 57 ساله بودند از دنیا رفت و این واقعه در سال 95 هجری اتفاق افتاد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:12 صبح

رئیس سازمان سینمایی گفت: هرگاه موج اسلام‌گرایی در جهان شدت پیدا می‌کند اقدامات هتاکانه به کلام خدا هم رخ می‌دهد زیرا دشمنان اسلام به واسطه عجزشان، تلاش می‌کنند با توهین گرایش به اسلام را متوقف کنند. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:11 صبح

دبیر کل حزب الله طی نطقی در مراسم راهپیمایی صبح امروز عاشورا در بیروت جوانان مسلمان را دعوت کرد برای مجازات هتاکان به قرآن کریم وارد عمل شوند و منتظر کسی برای دفاع از دینشان نمانند.

نصرالله ،‌دبیرکل جنبش حزب الله لبنان

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم راهپیمایی روز عاشورا (امروز، 7 مرداد) در لبنان مصیبت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به ساحت امام زمان حضرت ولی عصر(عج الله) و مراجع عظام، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و همه عزاداران تسلیت گفت. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:11 صبح

استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معتقد است که اگر بخواهیم منطقی به زیارت عاشورا نگاه کنیم، خواهیم فهمید که این زیارت‌نامه فقط یک دعا نیست و می‌تواند درس زندگی باشد، چراکه به ما نشان می‌دهد کجا باید عشق بورزیم و در کجا بیزار باشیم.

مسعود جان بزرگی

به گزارش ایکنا از قزوین، مسعود جان بزرگی، استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در وبینار روز جمعه، 6 مرداد مصادف با عاشورای حسینی که به همت گروه درمان چندبعدی معنوی خداسو از مرکز خدمات مشاوره و روانشناسی طلیعه سلامت برگزار شد، گفت: مدیریت اعمال برای رسیدن به کمال امری مهم است و‌ برای رسیدن به نقطه مطلوب باید نقاط مثبت و منفی تصمیم و اعمال در نظر گرفته شود. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:10 صبح

 همزمان با فرارسیدن سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گذری تاریخی بر روز سوم شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش خواهیم داشت تا اطلاعات بیشتری از قبیله‌ای که پیکرهای شهدای کربلاء را به خاک سپردند کسب کنیم.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با فرارسیدن سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گذری تاریخی بر این روز خواهیم داشت.

براساس این گزارش، سال 62 هجری، حضرت امام حسین(ع) به همراه یارانش برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر و برپاداشتن نماز علیه حکومت غاصب بنی‌امیه قیام کردند و در مقابل ستم این خاندان خونخوار سکوت پیشه نکرده و با هیچ یک از خلفای زمان بیعت نکردند.

همین فریاد "هیهات من الذله" امام حسین(ع) قیام خونین کربلا را به پا داشت و هر آنچه کینه از احد و بدر و خیبر از امیرالمومنین علی(ع) بر دل دشمنان اسلام مانده بود، در کربلا بر سر فرزند آن حضرت و خاندان اهل‌بیت(ع) خالی شد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:7 صبح

صاحب تفسیر مشکاة به تبیین و تشریح آرزوها، انواع آن و جنبه‌های منفی این مقوله پرداخت.

محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاة و مفسر قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاة و مفسر قرآن، امروز هفتم مردادماه در نشستی مجازی با موضوع «انواع آرزو»، اظهار کرد: گاهی انسان آرزوهایی دارد که از همان آغاز کمر همت به برآوردن آن می‌بندد، یعنی تمام مقدماتش را فراهم می‌آورد، با صاحب‌نظران مشورت می‌کند و کاملاً برای برداشتن چنین گام بلندی مهیا می‌شود که این شکل از آرزو «أَمَل» نام دارد و از نگاه مدیریتی این نوع هدف‌گذاری کاملاً پر سود و پیش‌برنده است. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:6 صبح

آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) در شب شهادت زین‌العابدین حضرت امام سجاد (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب امشب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) در شب شهادت زین‌العابدین حضرت امام سجاد (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از عزاداران حسینی امشب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی به تبیین ابعاد شخصیتی امام سجاد (ع) به‌ویژه بُعد مبارزاتی دوران زندگی آن حضرت پرداخت.

همچنین سعید حدادیان در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) و امام سجاد (ع) مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.

 


سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:21 صبح
سروده شاعران در محکومیت اهانت به قرآن کریم؛ تا ابد بر هر که حرمت بشکند «لَعناً وَبیل»

اهانت به قرآن کریم موجی از خشم ملت‌های مسلمان را در بر داشته است،‌ در این میان شاعران نیز در سروده‌های خود این اقدام موهن را محکوم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد موجی از خشم دولت‌ها و مردمان مسلمان را در سراسر دنیا به همراه داشته است. هنرمندان و شاعران ایرانی نیز در روزهای اخیر به این اقدام موهن واکنش نشان‌داده‌اند‌، برخی از سروده‌های شاعران در محکومیت این اقدام به شرح ذیل است:‌

یک زمان «سلمان رشدی» ، یک زمان اصحاب فیل
تا ابد بر هر که حرمت بشکند «لَعناً وَبیل»

برهه‌ای «سَلوان مومیکا» ، دوره‌ای هم «بو لهب»
دیده چشم روزگاران بی‌شمار از این قبیل

مدعی در چنته‌اش حرف حساب‌ی بود اگر
عشق را آتش نمی‌زد ، «نحن أبناء الدلیل» ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ