سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا ! حقایق را چنانکه هست به ما بنمای . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 95 اردیبهشت 14 , ساعت 2:54 عصر

خبرگزاری فارس: چگونگی شهادت ابوالرضا(ع) به روایت شهید مطهری

امام موسی کاظم(ع) پدر بزرگوار امام رضا(ع) در 25 رجب سال 183 هجری در زندان هارون الرشید عباسى در 55 سالگى به دستور هارون مسموم شد و به شهادت رسید، مرقد شریف این امام همام نزدیک بغداد زیارتگاه شیفتگان حضرتش است، به همین مناسبت برشی از کتاب «سیری در سیره ائمه اطهار» درباره چگونگی شهادت امام موسی کاظم(ع) به روایت استاد شهید مرتضی مطهری در ادامه می‌آید: ادامه مطلب...

سه شنبه 95 اردیبهشت 14 , ساعت 2:52 عصر
ابوالحسن موسى بن جعفر(ع)، امام هفتم از ائمه اثنى عشر علیهم السلام و نهمین معصوم از چهارده معصوم(ع) است . آن حضرت در ابواء(منزلى میان مکه و مدینه) در روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 یا 129 ه.ق. متولد شد. به جهت کثرت زهد و عبادتش معروف به العبد الصالح و به جهت حلم و فرو خوردن خشم و صبر بر مشقات و آلام زمانه مشهور به الکاظم گردید.

 

کنیه آن حضرت ابو ابراهیم بوده ولى به ابو على نیز معروف بوده‏اند.مادر آن حضرت حمیده کنیزى از اهل بربر(مغرب) یا از اهل اندلس(اسپانیا) بوده است و نام پدر این بانو را «صاعد بربرى» گفته‏اند.حمیده به «حمیدة البربریة» و «حمیدة المصفاة» نیز معروف بوده است.برادران دیگر امام از این بانو اسحاق و محمد دیباج بوده‏اند.
پنج شنبه 95 فروردین 19 , ساعت 10:44 صبح

برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کافی نیست، بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آن چه در پی می آید برخی تکنیک های روانشناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی، آرامش، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد.

23171624


راز اول: با خدا ارتباط برقرار کنید

حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است. آرامش جان، زمینی حاصلخیز است که دانه های “خواست و نیاز” در آن به خوبی می روید، نیازهای به حق خود را در یاد خداوند که آرامش جان و قلب است، بکارید تا به خوبی تحقق یابند. خداوند همراه کسی است که او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او، همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب کنید. انسان همان است که به آن توجه می کند، پس به خداوند توجه کنید تا الهی شوید! به خدا توکل کنید. هرچه ارتباط شما با خدا، “آن نیروی عظیم و خرد لایتناهی” بیشتر و بیشتر شود، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می کنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می شود. خداوند فرموده است: “اگر مرا یاری کنید، شما را یاری می کنم و قدم هایتان را استوار می گردانم.” یار خدا بودن یعنی بر اساس قوانین الهی رفتار کردن، گناه نکردن، کمک به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. “یار خدا بودن” در واقع همان “یاری کردن به خود” است. ادامه مطلب...

پنج شنبه 95 فروردین 19 , ساعت 10:44 صبح
محمدرضا شهبازی:

گروه طنز رجانیوز- محمدرضا شهبازی:

خدا اموات شما رو بیامرزه، ما یه فامیلی داشتیم که البته هنوز هم زنده اس! ایشون همیشه توصیه‌اش به کوچکترها این بود که «بچه‌ها! اگر بقیه اسکولتون کردن عیبی نداره اما خودتون هیچوقت خودتون رو اسکول نکنید!»
خدا از سر تقصیرات ما بگذره، ما همیشه فکر میکردیم یک تجربه زیسته شخصی اون بنده خدا رو به این حکمت رسونده، چون ما همه‌ش اسکولش میکردیم و به همین دلیل حدس میزدیم برای اینکه از فشار این مسئله روی خودش کم کنه و به خودش دلداری بده یه همچین چیزی ساخته. اما حالا با دیدن بعضی اتفاقات به عمق جمله‌اش پی بردیم و هی پشت سر هم میگیم نور به قبرت بباره… البته هنوز زنده اس!
یکی از اون اتفاقات این دست و پا زدن اصلاح طلبها برای پیروزی در انتخابات پیش رو است. حتما شما در این 37 سال متوجه شده اید که انتخابات در ایران یک چیز مسخره‌ی مهندسی شده‌ای است. یعنی همین الان که تازه تبلیغات انتخاباتی شروع شده، معلوم است که چه کسانی باید رای بیاورند و فقط سر اینکه چه کسی چه رایی بیاورد اختلاف وجود دارد که آن هم قرار است با هرکی تک بیاره حل بشود! اما نکته جالب این است که اصلاح طلبها که به قول آن برادر عزیزمان قرار نبود تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک بشوند، با تمام قوا در انتخابات حاضر شده‌اند و از هیچکاری برای اینکه یک نفر رای بیاورد و یک نفر رای نیاورد دریغ نمیکنند. خب پدرجان اگر انتخابات در ایران مسخره است چرا خودت رو اسکول میکنی؟ بگم فامیلمون بیاد؟! ادامه مطلب...

لیست کل یادداشت های این وبلاگ