سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدى را از سینه جز خود بر کن با کندن آن از سینه خویشتن . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 92 آذر 25 , ساعت 3:52 عصر

اهمیت اربعین از کجاست ؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می گذرد ، چه خصوصیتی دارد ؟ اربعین خصوصیتش به خاطر این است که در اربعین حسینی یاد شهادت حسین زنده شد و این چیز بسیار مهمی است .اربعین شما فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می افتاد یعنی حسین بن علی و بقیه شهیدان در کربلا شهید می شدند ، اما بنی امیه موفق می شدند همانطور که خود حسین را و یاران عزیزش را از صفحه روزگار برافکندند و جسم پاکشان را در زیر خاک پنهان کردند ، یاد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند .ببینید در این صورت آیا این شهادت فایده ای برای عالم اسلام داشت ؟ یا اگر هم برای آن روز یک اثری می گذاشت ، آیا این خاطره در تاریخ هم ، برای نسلهای بعد هم ، برای گرفتاریها و سیاهی ها و تاریکی ها و یزیدیهای دوران آینده تاریخ هم اثری روشنگر و افشا کننده داشت ؟ اگر حسین شهید می شد ، اما مردم آن روز و مردم نسلهای بعد نمی فهمیدند که حسین شهید شده ، آیا این خاطره چه اثری و چه نقشی می توانست در رشد و سازندگی و هدایت و برانگیزانندگی ملتها و اجتماعات و تاریخ بگذارد ؟

ادامه مطلب...

جمعه 92 آذر 22 , ساعت 6:31 عصر
یکی از وزرا می‌گوید 50 درصد مردم زیر خط فلاکت هستند؛ یکی دیگر می‌گوید آمریکا در 10 دقیقه حمله می‌کند!/ رئیس‌جمهور درباره ادبیات وزرا تدبیر کند

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه یاد خدا باید در همه‌حال در دل افراد باشد، اظهار کرد: برخی همیشه به یاد خدا هستند و خدا را در مشکلات و مصیبت‌ها می‌خوانند و در این کار اخلاص حقیقی دارند.

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، مرجع تقلید شیعیان افزود: نقطه مقابل این افراد، کسانی هستند که اگرچه آن‌ها نیز خدا را فرامی‌خوانند و در هنگام گرداب مصائب و مشکلات به یاد خدا هستند، اما در یاد خدا، اخلاص ندارند و پس از حمل مشکلشان، به نافرمانی و شرک ادامه می‌دهند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی عاشق حقیقی خداوند هستند که در همه‌حال چه خوشی و چه ناخوشی خداوند متعال را فرامی‌خوانند و به یاد او هستند زیرا نیت ایشان خالص است.
 
پنج شنبه 92 آذر 14 , ساعت 2:58 عصر

از «صِفْر (خالی)» گرفته شده؛ زیرا مردم پس از پایان ماه‏های حرام، رهسپار جنگ می‏ شدند و شهرها خالی می‏ شد.
 

ماه صفر دومین ماه قمری است؛ ماهی که اتفاقت بسیار مهمی در آن به وقوع پیوسته است اما چرا صفر را صفر نامیده ان

در نامگذاری این ماه، دو وجه ذکر کرده ‏اند:

1. از «صُفْرَة (زردی)» گرفته شده؛ زیرا زمان انتخاب نام، مقارن فصل پاییز و زردی برگ درختان بوده است.

2.از «صِفْر (خالی)» گرفته شده؛ زیرا مردم پس از پایان ماه‏های حرام، رهسپار جنگ می‏ شدند و شهرها خالی می‏ شد.

 

برخی اعمال ماه صفر
1-در این ماه، به دادن صدقه اهتمام بیشتری شود

ادامه مطلب...

جمعه 92 آبان 24 , ساعت 11:34 صبح

روضه وداع امام حسین(ع) با اهل حرم، از زبان استاد شهید، مرتضی مطهری

شجاعت و قوت قلبى که اباعبدالله در روز عاشورا از خود نشان داد، همه [شجاعان] را فراموشاند. این، سخن راویان دشمن است. راوى گفت: «و الله ما رایت مکثورا قط قد قتل اهل بیته و ولده و اصحابه اربط جاشا منه‏» به خدا قسم در شگفت‏بودم که این چه دلى بود، چه قوت قلبى بود؟! یک آدمى که اینچنین دل شکسته باشد که در جلوى چشمش تمام اصحاب و اهل بیت و فرزندانش را قلم قلم کرده باشند و اینچنین قوى القلب باشد! من که نظیرى برایش سراغ ندارم.

در روز عاشورا اباعبدالله نقطه‏اى را به عنوان مرکز انتخاب کرده بود، یعنى وجود مقدس اباعبدالله ابتدا آنجا مى‏ایستاد و بعد حمله مى‏کرد. به طور قطع و مسلم و بر طبق همه تواریخ، کسى جرات نکرد تن به تن با اباعبدالله بجنگد. البته ابتدا چند نفر آمدند، جنگیدند، ولى آمدن‌‌ همان و از بین رفتن ه‌مان. پسر سعد فریاد کرد: چه مى‏کنید؟! «ان نفس ابیه بین جنبیه‏» این، پسر على است، روح على در پیکر اوست، شما با چه کسى دارید مى‏جنگید؟! با او تن به تن نجنگید. دیگر جنگ تن به تن تمام شد.

ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ