سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجو، سربلندی دنیا ورستگاری آخرت دارد. [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 1:13 صبح

سیدمجتبی حسینی؛ کارشناس دین با اشاره به لزوم رعایت حقوق دیگران توسط هیئات مذهبی تصریح کرد: تو که می‌گویی می‌خواهم برای حسین(ع) بمیرم، نمی‌خواهد برای ایشان بمیری، به جایش ماشینت را 20 متر دورتر پارک کن تا ترافیک ایجاد نشود.

به گزارش ایکنا، آخرین شب مراسم سوگواری ایام محرم با سخنرانی سیدمجتبی حسینی، با محوریت زیارت جامعه کبیره در دبیرستان صدیقین برگزار شد که گزیده مباحث آن را در ادامه می‌خوانید.

«و بکم اخرجنا الله من الذل و فرج عنا غمرات الکروب و انقذنا من شفاجرف الهلکات و من النار» به وسیله شما خداوند ما را از ذلت بیرون آورد و از غبارهای هلاکت‌ها آزاد کرد و ما را از لب پرتگاه افتادن در هلکات و از افتادن در آتش نجات داد.

ارتفاع هر کس به اندازه سقف آرزوهای اوست. یکی می‌خواهد معلم شود، یکی می‌خواهد راننده باشد همه اینها سقف بالایی است. اینکه این ده شب می‌گفتیم «و بکم اخرجنا الله من الذل و فرج عنا غمرات الکروب و انقذنا من شفاجرف الهلکات و من النار» یک معنایش همین است. ما می‌توانیم مثل بقیه مردم عالم زندگی کنیم و موفق باشیم ولی آنها سقفشان همین مقدار است. البته شاید سقف کمی هم نباشد، ما نمی‌گوییم همه بد هستند اتفاقا همه خوبند، حتی پیروان ادیان مختلف، ولی سقف ما این شد که نگاهمان به حسین بن علی(ع) است. نگاهمان به جوان سیزده ساله حسین بن علی(ع) است. جوانی که آنقدر آزادمنش است شهادت برایش مثل عسل است. این آدم خیلی بالا رفته، تو هم که دنبال او هستی بالا می‌روی.

روضه امام حسین(ع) بهشت است

 می‌گویند هر کس امام حسین(ع) را زیارت کند به بهشت می‌رود ولی ما در این سخن شک می‌کنیم لذا بحث می‌کنیم اگر طرف گناه کرده باشد چطور، همه این بحث‌ها درست است ولی من می‌خواهم از زاویه دیگری نگاه کنم. اینکه می‌گویند هر کس به امام حسین(ع) سلام کند یا ایشان را زیارت کند به بهشت می‌رود یعنی همین الآن در بهشت است. تو و همه کسانی که با تو هستند در بهشت هستید. شما همین الآن در بهشتی، دنبال چه می‌گردی؟ آنقدر در این فضا قرار گرفتی که فکر می‌کنی باید دنبال چیز دیگری بگردی. بهشت تو همین است که در فضای پاک و سالم و ملکوتی هستی که آدم‌ها دشمنی ندارند، غیبت نمی‌کنند، حقوق هم را رعایت می‌کنند این بهشت است. فقط باید مواظب باشی تو را از بهشت بیرون نکنند.

خودخواهی‌های ابلیس موجب شد که او را از بهشت بیرون کنند. خیلی وقت‌ها امثال ما با هر انگیزه رعایت حق مردم را نمی‌کنیم، گاهی اوقات تو هم رعایت نمی‌کنی کاش هیئات طوری بود که اگر جایی می‌دیدیم ترافیک شده است می‌گفتیم اینجا هیئت نیست چون هیئتی‌ها رعایت می‌کنند. کی اینجوری می‌شود؟ تو که می‌گویی می‌خواهم برای حسین(ع) بمیرم، نمی‌خواهد برای ایشان بمیری، به جایش ماشینت را 20 متر دورتر پارک کن تا ترافیک ایجاد نشود، مردم زندگی دارند، شهر برای همه است، برای من و تو نیست. کاری نکنیم که خدا عزاداری ما را قبول نکند.

بهشت یعنی همین، یعنی حق همدیگر را رعایت کنیم. شب عاشورا یکی نماز می‌خواند، یکی طنز می‌گفت ولی به هم ایراد نمی‌گرفتند، چون همه زیر خیمه امام حسین(ع) بودند. اینقدر به جزئیات زندگی هم کار نداشته باشیم. یکی دوست دارد اینجوری حضرت را صدا کند، یکی طور دیگری حضرت را صدا می‌کند. همین که تو را اینجا دعوت کردند، اجازه دادند امام حسین(ع) را صدا کنی قدر بدان.

محب حسین(ع) خیلی چیزها را پس می‌زند

حواشی متعددی در دنیای پیرامون من و شما هست. قبلا به بچه‌ها سفارش می‌کنند زود بیا خانه ولی الآن تمام آن حواشی داخل خانه و در خلوت ‌های ما هست ولی کسی که به محبت امام حسین(ع) تکیه داده خودش خیلی چیزها را پس می‌زند. اگر یک موقع آلوده ‌شود درست می‌شود. اینقدر همه چیز را بد نبینید. در زیارت می‌خوانیم: «بِأَبی أَنْتُمْ وَأُمِّی طِبْتُمْ، وَطابَتِ الأَرْضُ الَّتی فیها دُفِنْتُمْ» یعنی تو پاک و پاک‌کننده هستی و زمینی که در آن دفن شدی طاهر است، شفا است، درمان است. آیا دل تو اینگونه نیست؟ اینقدر نگاه منفی نداشته باشید. وقتی چیزی داخل دریا بیفتد هر چقدر هم آلوده باشد، پاک می‌شود.

حالا فهمیدی چرا گفتند هر کس امام حسین(ع) را زیارت کند بهشت بر او واجب است. ما با هم خوبیم، حق هم را نمی‌خوریم پس ما الآن در بهشت هستیم به همین خاطر بعد از زیارت عاشورا انسان شکر می‌کند. امشب برای همه گذشت، ان شاالله خیلی‌ها به خوبی گذراندند، ولی ما امشب را کجا گذراندیم؟ وقتمان را در جایی سپری کردیم که نام حسین(ع) برده می‌شود لذا شکر می‌کنیم تا باز هم به ما بدهند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ