سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در باره کسانى که از جنگ در کنار او کناره جستند ، فرمود : ] حق را خوار کردند و باطل را یار نشدند . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:20 عصر

همزمان با فرارسیدن شب‌یلدا، شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان رسانه ملی تدارک دیده‌اند.

ویژه برنامه‌های رسانه ملی برای شب یلدا؛ از «نسیمی شو» تا  «ترنج و انار»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، شب یلدا که از دیرباز در میان فرهنگ و رسوم ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان بلندترین شب سال شناخته می‌شود، بهانه‌ای برای دید و بازدید اقوام مختلف ایرانی و همچنین تکریم جایگاه بزرگان خانواده‌ نیز به شمار می‌رود. همزمان با فرارسیدن شب‌یلدا، ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی متنوعی از قاب شبکه‌های مختلف سیما مهمان خانه‌های مخاطبان رسانه ملی می‌شود. 

رسانه ملی در شب یلدا با پخش برنامه‌های متنوعی به استقبال آیین و رسوم یلدا در ایران رفته است. در ادامه با مرور ویژه برنامه‌های شب یلدای رسانه ملی همراه باشید. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:14 عصر

با تشدید عملیات‌های ضداسرائیلی یمن در دریا، رسانه‌های عبری از سکوت جهانی و تنهاییِ تل‌آویو در مقابل این چالشِ بزرگ شکایت می‌کنند؛ صهیونیست‌ها از تنها امیدشان آمریکا، انتظار مقابله با انصارالله را دارند.

تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «حوثی‌ها تاکنون 17 هدف اسرائیلی در دریا را مورد حمله قرار داده‌اند، اما جهان در سکوت مطلق است» این مقدمه گزارش پایگاه عبری کودکود از تنهایی تل‌آویو در مقابل صنعاء است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:13 عصر

پدر و مادر شهید مفقودالاثر علی اکبر آخوندی، 43 سال است انتظار آمدن پسرشان را می‌کشند. آنها حتی به پیدا شدن تکه‌های استخوان پسرشان هم راضی شده‌اند و فقط می‌گویند: «چشم‌هایمان به در است که خبری از علی‌اکبر بیاید.»

شهید گمنام سال 59 هم داریم!

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: 43 سال انتظار و بی‌تابی برای یک خبر را در چشم‌های پدر و مادری می‌توان دید؛ چشم‌هایی که دیگر این روزها کم‌سو شده است. این پدر و مادر وقتی می‌شنوند شهید گمنامی تشییع می‌شود، بی‌تاب‌تر می‌شوند و بیشتر از همیشه چشم به در خانه‌شان می‌دوزند تا بلکه خبری از پسرشان بیاید. به همین خاطر وقتی می‌خواهی به پدر و مادر شهید مفقودالاثر زنگ بزنی خیلی باید احتیاط کنی، چون آن‌ها منتظرند؛ منتظر یک زنگ، یک پلاک، یک نشان و حتی یک تکه استخوان از فرزندشان. اگر اسم شهید را بیاوری دلشان آشوب می‌شود که نکند خبری از فرزندشان داری. صبوری می‌کنند تا خوب خودت را معرفی کنی بعد از دقایقی می‌فهمند که باز هم خبری از شهیدشان نداری، دیگر هیچ نمی‌گویند... و دوباره به انتظار می‌نشینند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:13 عصر

مراسم هفتگی قرائت دعاهای توسل، کمیل و ندبه در مسجد مقدس جمکران در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته به یاد شهید حسام‌الدین ابوالمعالی برگزار می‌شود.

احمد نیکبختیان امشب در مسجد جمکران دعای توسل می‌خواند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، همچون هفته‌های گذشته، مراسم هفتگی قرائت دعاهای توسل، کمیل و ندبه در مسجد مقدس جمکران در روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه 28 و 30 آذرماه و جمعه اول دی‌ماه با حضور منتظران و عاشقان امام زمان(عج) برگزار خواهد شد.

مراسم هفتگی قرائت دعای توسل، کمیل و ندبه این هفته امشب 28 آذرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام صفاری و قرائت دعای احمد نیکبختیان مداح اهل بیت(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:12 عصر

کافی بود پسران سردار سلیمانی بچه‌هایشان را ببوسند تا صدای حاج قاسم در بیاید که: «بچه‌های من را بوس نکنید! شماها ریش دارید، بچه‌ها اذیت می‌شوند».

نوربالا| حاج قاسم: شما ریش دارید، نوه‌هایم را نبوسید!

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، «حاج قاسم روی بچه‌ها و نوه‌هایش، به خصوص دخترها، خیلی حساس بود. بعضی شب‌ها زنگ می‌زد، خودش برای نوه‌ها لالایی محلی می‌خواند تا خوابشان ببرد. اگر پیشش بودند هم خودش آن‌ها را روی پایش می‌گذاشت و برایشان شعر می‌خواند تا خوابشان ببرد. خیلی هم روی آن‌ها حساس بود. کافی بود پسرانش، حسین یا رضا بچه‌هایشان را ببوسند تا صدای حاج قاسم در بیاید که: «بچه‌های من رو بوس نکنین! شماها ریش دارین، بچه‌ها اذیت می‌شن.» ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:12 عصر

کتاب «قهوه تلخ در مرصاد»، خاطرات تلخ و شیرین مدافعان سلامت در نبرد با کرونا به قلم مهدی عجم توسط انتشارات 27 بعثت چاپ و روانه بازار نشر شد.

«قهوه تلخ در مرصاد»، روایتی از ایثار و فداکاری کادر درمان در کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، کتاب «قهوه تلخ در مرصاد»، خاطرات تلخ و شیرین مدافعان سلامت در نبرد با کرونا به قلم مهدی عجم توسط انتشارات 27 بعثت چاپ و روانه بازار نشر شد.

بخشی از این کتاب در سال 1400 توسط انتشارات سوره مهر با عنوان آب پرتقال کربلای 5، شامل 135 خرده روایت کرونایی از خاطرات پزشکان و پرستاران منتشر شد. در این اثر، با افزودن خاطراتی از سایر کادر شریف درمان، کتاب در6 فصل، علاوه بر بخشی از گلچین آن خاطرات، روایت‌هایی خواندنی از تکنسین‌های شریف عرصه تشخیص، مانند آزمایشگاه ویروس شناسی و بخش تصویربرداری پزشکی و همچنین عزیزان خدماتی و انتظامات بیمارستان، از روزهای اوج کرونا، به چاپ رسیده است. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:45 صبح
شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:44 صبح
جنایت راسک بی‌پاسخ نخواهد ماند

جانشین فرمانده فراجا با اشاره به «جنایت راسک»، تاکید کرد: این جنابت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخ سخت و شکننده برایشان خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، قاسم رضایی  درباره «جنایت راسک» اطظهار کرد: امروز می‌بینیم که خون انصار و مهاجرین در این عملیات با هم آغشته شده است.

وی ادامه داد: از استان‌های مختلف به این استان برای امنیت و ارامش مهاجرت کرده‌اند و از طرفی هم مردم و هم جوانان این استان در کنار هم از امنیت مراقبت می کنند.

جانشین فرمانده فراجا توضیح داد: امروز پاسخ این مردم برای کوردلان و فریب دهندگان و استکبار همان پاسخ مردم از ابتدای انقلاب است که امروز هم استمرار دارد؛ شهدا ریشه انقلاب را رنگین و آبیاری کردند و در این استان نیز همین گونه است.

رضایی خاطر نشان کرد:  این جنابت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخ سخت و شکننده برایشان خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، نیمه شب پنجشنبه - 23 آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، 11 نفر از نیروهای فراجا به شهادت رسیدند. امروز شنبه در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

 


شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:40 صبح

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زمانی که پیکر پاک شهدا تفحص، شناسایی و یا در شهر ها تشییع می‌شود تلنگری برای دیگران است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، محمد اسماعیل کوثری نماینده مجلس شواری اسلامی در گفت و گو با تسنیم، با بیان اثرات تشییع شهدای گمنام در اقصی نقاط کشور و پیچیده شدن عطر شهدا در شهر گفت: انسان ها از لحاظ روحیه، رفتار و نگاه به زندگی متفاوت هستند؛ کسانی وجود دارند که حاضر هستند مال و حتی جان خود را تقدیم مسیر الی الله و راه حق کنند.  

وی افزود: برخی افراد با مال خود و عده ای دیگر با جان خود در راه خدا جهاد  می کنند، در این بین هستند کسانی که در این دو دسته قرار نمی گیرند. زمانی که پیکر پاک و مطهر شهدا تفحص، شناسایی  و سپس در شهرها تشییع می شوند، یک تلنگر برای گروه سوم و گاها دوم می شود و به آنها یادآوری می کند امنیت و آسایش امروز، مرهون فداکاری این عزیزان بوده است که جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و با خدای خود معامله کردند تا ما امروز امنیت و آسایش داشته باشیم.

فرمانده سابق لشکر محمدرسول الله(ص)، تصریح کرد: همین موضوع گاهی می تواند هشدار عملی باشد؛ در واقع وقتی پیکر شهدا در شهرها تشییع می شوند، در روحیه کسانی که آمادگی دارند به مراتب خیلی سریع تر عمل می کند و آنها به این موضوع فکر می کنند اگر روزی اتفاقی افتاد، ما هم در جهت فداکاری قدمی برداریم و در مقابل زورگویان و زیاده خواهان و دشمنان بایستیم. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:38 صبح

حضور در جریان مباهله، حضور پرستارگونه در جنگ احد، حمایت از سربازان اسلام، ممانعت بیانی و عملی از مجبور کردن امام علی (ع) به بیعت با غاصبان حق، برائت از ستمگران، سخنرانی برای زنان و تعریف اسلام ز جمله شیوه‌های جهادی حضرت زهرا (س) است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) نیاز به زمان زیاد و پژوهش‌های فراوان دارد. در این میان یکی از جنبه‌های وجودی و ابعاد شخصیتی بانوی مکرم اسلام، جهاد آن حضرت در راه دفاع از حق است؛ جهادی در جنبه‌های علمی و انجام سخنرانی‌ها و خطبه‌خوانی و همچنین در جهاد عملی تعریف شده و در دوران زندگی مبارک ایشان ادامه پیدا کرد. حضرت زهرا (س) از یک سو در شرایط و موقعیت‌های حساس در قالب سخنرانی و خواندن خطبه‌های نغز و پر مفهوم به دفاع از حق و ولایت پرداختند و با حضور در مسجد، سر زدن به زنان مسلمان و حضور در خانه‌های آن‌ها به اظهار ادله حق می‌پرداختند. از طرف دیگر در شرایطی که ایجاب می‌کرد، به مبارزه عملی و جهاد اقدام می‌کردند تا پرده از چهره باطل برداشته و حق را برای مردم نمایان کنند.

جهاد عملی آن حضرت که به منجر به شهادت جان‌سوز ایشان شد، نمونه‌ای انجام مسئولیتی است که اسلام بر عهده زنان گذاشته تا در شرایط حساس تا پای جان از حق و اسلام دفاع کنند. جهادی که حضرت صدیقه طاهره (س) آن را به بهترین نحو ممکن و تأثیرگذارترین وجه به انجام رساندند تا الگویی برای مردان و زنان مسلمان و آزاده باشند. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ