سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ یهودیى او را گفت پیامبر خود را به خاک نسپرده درباره‏اش خلاف ورزیدید . امام فرمود : ] ما در باره آنچه از او رسیده خلاف ورزیدیم نه درباره او ، لیکن شما پایتان را از ترى دریا خشک نگردیده پیامبر خود را گفتید « براى ما خدایى بساز چنانکه ایشان را خدایان است ، و او گفت شما مردمى نادانید » . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:12 عصر

کافی بود پسران سردار سلیمانی بچه‌هایشان را ببوسند تا صدای حاج قاسم در بیاید که: «بچه‌های من را بوس نکنید! شماها ریش دارید، بچه‌ها اذیت می‌شوند».

نوربالا| حاج قاسم: شما ریش دارید، نوه‌هایم را نبوسید!

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، «حاج قاسم روی بچه‌ها و نوه‌هایش، به خصوص دخترها، خیلی حساس بود. بعضی شب‌ها زنگ می‌زد، خودش برای نوه‌ها لالایی محلی می‌خواند تا خوابشان ببرد. اگر پیشش بودند هم خودش آن‌ها را روی پایش می‌گذاشت و برایشان شعر می‌خواند تا خوابشان ببرد. خیلی هم روی آن‌ها حساس بود. کافی بود پسرانش، حسین یا رضا بچه‌هایشان را ببوسند تا صدای حاج قاسم در بیاید که: «بچه‌های من رو بوس نکنین! شماها ریش دارین، بچه‌ها اذیت می‌شن.»

بچه‌ها می‌گفتند: «بابا، خب شما هم ریش داری که ...»

می‌گفت: «شماها بلد نیستین. بچه‌های من رو نبوسین.»

وقتی با بچه‌ها بازی می‌کرد خودش هم بچه می‌شد. دیگر به سن و سال خودش و بدن پر از ترکشش توجه نمی‌کرد. یک بار که پاییز بود و برگ‌های پاییزی کل حیاط را پوشانده بودند، رفت خوابید وسط حیاط و به نوه‌ها گفت: «بیاین هرچی برگ روی زمین ریخته بریزین روی من.»

یک بار دخترها برای بچه‌هایشان تفنگ آب‌پاش خریده بودند. حاج قاسم که دید، یاد دوران کودکی خودش افتاد که در مدرسه با رفقایش چقدر آب‌بازی می‌کردند. آن قدر با آن تفنگ آب‌پاش به همه آب پاشید که همه از دستش فرار می‌کردند.»

منبع: کتاب «عزیز زیبای من»، مستند روایی روزهای پایانی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی به قلم زینب مولایی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ