سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص راستگو با راستگویی خود، سه چیز را بهدست می آورد : اعتماد، دوستی و شکوه [در دل ها] . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:37 صبح
هفتاد و یکمین روز «طوفان‌الاقصی»|افزایش آمار شهدای غزه به مرز 19 هزار نفر/ سناتور آمریکایی: شاهد فاجعه انسانی در غزه با پول و بمب‌های آمریکایی هستیم

حملات شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس، تجاوز مجدد اشغالگران به جنوب لبنان، تظاهرات خانواده های اسرای صهیونیست در تل آویو و درخواست نخست وزیر ایرلند برای برقراری آتش بس از جمله تحولات مربوط به هفتاد و یکمین روز طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز مناطق دیگری از نوار  غزه را به شدت بمباران کرد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اولین ساعت بامداد هفتاد و یکمین روز «طوفان الاقصی»، شرق رفح در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

جنگنده‌های اشغالگران همچنین منطقه المصری و سرحان در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:35 صبح

درباره مفهوم و مضمون عبارت "سرّ مستودع" در صلوات حضرت زهرا(س) احتمالاتی از سوی عالمان و دانشمندان دینی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در ادعیه و زیارت‌های گوناگون عباراتی جهت عرض ادب و احترام به درگاه بانوی بزرگ تاریخ حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عنوان شده است. اما صلوات خاصه آن حضرت با عبارت «اللهُمَ صل علی فاطمةَ وَأَبیِها وَبَعلِها وَبَنیها وَالسِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدد ما أحاطَ بِه عِلمُک» یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین انواع صلوات است که رمزها و اسرار بسیاری را در خود نهفته دارد.

دانشمندان و عالمان دینی در طول سال‌ها اشاره‌های گوناگونی به این صلوات خاصه حضرت زهرا(س) داشته‌اند و هر یک به قدر استعداد و وسع اندیشه خود، دریچه‌هایی از این صلوات نورانی را برای ما رمزگشایی کرده‌اند. اما آنچه هنوز هم پس از قرن‌ها در هاله‌ای از رمز پنهان مانده، عبارت «سرّ مستودع» است که خود عبارت هم نشانی از رمزگونه بودن ودیعه در وجود مبارک و مطهر حضرت صدیقه‌کبری(س) دارد.

خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با دکتر رضاداد، استاد دانشگاه و پژوهشگر اسلامی، به واکاوی مفهوم عبارت «سرّ مستودع» و احتمالات مطرح شده در این باره پرداخته است.

رازی که در وجود حضرت زهرا(س) به ودیعه نهاده شده

در صلوات خاصه حضرت فاطمه زهرا(س) به رمزی اشاره شده که در وجود مبارک آن حضرت به ودیعه نهاده شده است. آیا می‌توان چنین رمزی را در وجود مطهر آن حضرت بازگشایی و شناسایی کرد؟

درباره «سرّ مستودع» که در صلوات حضرت زهرا(س) وجود دارد، تحقیق‌هایی انجام شده است و گروهی از دانشمندان و عالمان دینی با بررسی و مرور روایت‌های موجود و مستند، به نکاتی دست پیدا کرده‌اند و هر کدام بنا بر اطلاعات خود احتمالاتی در این باره عنوان کرده‌اند. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:33 صبح

حضرت زهرا (س) وصیت کرده بودند کسی جز امام علی (ع) غسل و کفن آن بدن مطهر را انجام ندهد. سپس تأکید کرده بودند که ایشان را شبانه به خاک بسپارند و به غیر از ام سلمه، ام ایمن، فضه، عباس، سلمان، عمار، مقداد، اباذر و حذیفه کسی از این موضوع دفن آگاه نباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نوشتن وصیت‌نامه یکی از آموزه‌های اسلامی است که حضرت زهرا (س) به عنوان پیشوای برجسته مسلمانان در وصیت‌نامه‌ای نکات مهم مورد نظر خود را تدوین و ثبت کردند. دکتر زهرا پناهی، استاد حوزه و دانشگاه، طی یادداشتی به مهمترین عناوین ثبت شده در وصیت‌نامه تاریخی حضرت زهرا (س) اشاره کرده است.

وصیت‌نامه بانوی مکرم اسلام

حضرت فاطمه زهرا (س) وصیت‌های خود را مکتوب کرده بودند. زمانی که آن بانوی مکرم به شهادت رسیدند، امام علی (ع) نامه‌ای را در بالای سر ایشان دیدند. وقتی آن را مطالعه کردند، متوجه شدند حضرت زهرا (س) در آن، وصایای خود را نوشته‌اند.

متن وصیت‌نامه در منابع معتبر تاریخی و دینی وجود دارد. ایشان نوشته بودند که: «بسم الله الرحمن الرحیم، هذا ما اوصت به فاطمه بنت رسول الله، اوصت و هى تشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا عبده و رسوله و ان الجنه حق و النار حق و ان الساعه آتیه لا ریب فیها و ان الله یبعث من فى القبور. یا على انا فاطمه بنت محمد زوجنى الله منک لاکون لک فى الدنیا و الآخره، انت اولى بى من غیرى، حنطنى و غسلنى و کفنى باللیل و صل على و ادفنى باللیل و لا تعلم احدا و استودعک الله و اقرء على ولدى السلام الى یوم القیامه.» ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 8:20 عصر
اسرائیل قطعنامه 1701 را نقض می‌کند/ هراس تل‌آویو از نیروهای رضوان حزب‌الله

وزیر خارجه لبنان ضمن تاکید برپایبندی بیروت به قطعنامه 1701 شورای امنیت، به هراس رژیم صهیونیستی از نیروهای زبده رضوان حزب الله اشاره کرد.

به گزارش مشرق، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به شکل دائم قطعنامه 1701 را نقض می کند.

وی افزود: این اسرائیل است که همواره قطعنامه را نقض می کند و نه لبنان. ما به این قطعنامه پایبند هستیم. ما آماده افزایش شمار نیروهای ارتش لبنان هستیم. نیروهای بین المللی حضور دارند اما ممکن است که شمار آنها در جنوب کاهش یابد.

وزیر خارجه لبنان بیان کرد: اسرائیل نگران است و از نیروهای رضوان هراس دارد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 8:19 عصر
رئیسی- نمایه

رئیس جمهور در افتتاح همایش «اقتصاد ایران» گفت: دولت مصمم است اصلاح ساختاری در برخی نهادها ایجاد کار کند و نیاز است در کنار آن اصلاح رفتاری نیز ایجاد کنیم تا به رشد اقتصادی برسیم.

به گزارش مشرق، همایش اقتصاد ایران با محور اصلاح ساختارها، ناترازی‌ها و نقش آفرینی نوین با حضور رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی افتتاح شد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود گفت: انتظار مردم از دولت، صاحب نظران و از اندیشمندان انجام تحول در تمامی حوزه‌ها است و تحول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: دیدن وضع موجود، نگاه به وضع مطلوب و کم کردن فاصله وضع موجود با وضع مطلوب، این نگاه تحولی باید همواره برای تمام صاحب نظران و برای دولت مردمان مورد توجه باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در در سخنان آغاز سال حرم رضوی گفت: برای دولت و برای اتاق‌های فکر و در همه محافل تحول یک ضرورت است و همواره باید در دستورکار قرار گیرد. 

رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است اصلاح ساختاری در برخی نهادها ایجاد کار کند و نیاز است در کنار آن اصلاح رفتاری نیز ایجاد کنیم تا به رشد اقتصادی برسیم.

رئیسی افزود: تمام تلاش این است که در بودجه سال آینده ناترازی و رشد نقدینگی نداشته باشیم. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 8:17 عصر

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در توییتر خود نوشت:

ظاهرا شناوری که یمن آن را مجبور به تغییر مسیر و بازگشت از باب المندب کرده یک ناو فرانسوی بوده که حتی مقاومت هایی هم داشته و ترقه هایی نیز در کرده بود، لیکن با پافشاری یمنی ها مجبور میشود باز گردد و مسیر دیگری [که همان دور زدن آفریقا است] را انتخاب کند. در افتادن با یمن ساده نیست!

 

در افتادن با یمن ساده نیست

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 


دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:52 عصر

مراسم افتتاح نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، شنبه 11 آذر 1402 با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در ستاد نداجا برگزار شد.

  
 
نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش 1
دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:52 عصر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کمیسیون تبلیغ و ترویج معارف قرآنی برنامه محفل را مصداق یکی از موفق ترین اقدامات در ترویج قرآن کریم تلقی می‌کنند. حوزه قرآن و عترت نقطه ثقل وحدت در جهان اسلام است.

تمجید وزیر ارشاد از یک برنامه تلویزیونی در ترویج قرآن کریم

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، صبح امروز نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عوامل و دست اندرکاران برنامه تلویزیونی «محفل» با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه «محفل» و سید مرتضی احمدزاده مدیر گروه معارف شبکه سه سیما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:51 عصر

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران می‌گوید در گذشته طبابت، جسم و روح را با هم داشت ولی رفته رفته فقط جسم آن برای برخی پزشکان باقی مانده است، برخی از پزشکان تنها راهکار مداوای بیمار را تجویز آنتی‌بیوتیک می‌دانند و حتی وقت کافی برای روحیه دادن به بیمار نمی‌گذارند و این تصور در برخی پزشکان وجود دارد که بیمار، چند می‌­ارزد؟

آقای دکتر مگر شما قسم نخوردید!

خبرگزاری فارس -گروه سلامت:  پزشک با معرفت کم ندیده‌‎ام. پزشکانی با وجدانی که با آزمایشگاه‎‌ها و سایر مراکز عکسبرداری، زد و بند ندارند و بیمار را بیهوده حواله به اینجاها نمی‎‌دهند! با داروخانه‌‎ها زد و بند ندارند که مکمل‌های گران‎ قیمت خارجی به شکم بیمار ببندند، جلوی پای بیماری که سنی از او گذشته است می‌‎ایستند، به حرف‌های بیمار خوب گوش می‎‌دهند و پول ویزیت برای آن‌‎ها در اولویت بعدی است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:50 عصر

همزمان با ایام فاطمیه مراسم وداع و بدرقه پیکر مطهر 7 شهید مدافع حرم، عصر دوشنبه 13 آذر 1402 در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد. پیکر مطهر شهید علی آقا عبداللهی از تهران، شهید حسن اکبری از تهران، شهید مصطفی صادقی از تهران، شهید مهدی ذاکر حسینی از تهران، شهید رضا عباسی از استان کرمانشاه، شهید محمدرضا یعقوبی از استان گیلان و شهید الیاس چگینی از استان قزوین در این مراسم حضور دارند.

  
 
<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ