سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که عارفان را با رازگویی طولانی اش، مأنوس ساخت و بر خائفان، لباس دوستی خود پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام]
 
چهارشنبه 95 شهریور 17 , ساعت 11:45 صبح
امام صادق علیه السلام، خانه ای که خدا آن را دوست دارد و با آن ددشمن است را بیان فرموده اند.

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ:

إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یُحِبُّ الْبَیْتَ الَّذِی فِیهِ الْعُرْسُ وَ یُبْغِضُ الْبَیْتَ الَّذِی فِیهِ الطَّلَاقُ وَ مَا مِنْ شَیْ‏ءٍ أَبْغَضَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ الطَّلَاقِ.

امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند خانه اى را که در آن عروسى برپا شود دوست دارد و با خانه اى که در آن طلاق صورت گیرد، دشمن است؛ و هیچ چیزی نزد خدا مبغوض تر از طلاق نیست.

الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏6، ص: 54.


چهارشنبه 95 شهریور 17 , ساعت 11:43 صبح

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، پیام مهمی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان صادر نمودند.

این پیام، امسال در حالی منتشر می‌شود که با کارشکنی‌های حکّام سعودی، هیچ زائر ایرانی در مراسم حج بیت‌الله الحرام حضور ندارد.

متن پیام معظم‌له به شرح زیر است:

 

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

والحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّدٍ و آله الطّیّبین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسانٍ الی یوم الدّین.

 برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!

 موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خلایق، و موسم نورانیّت دل و خشوع و ابتهال(1) در برابر خالق است. حج، فریضه‌ای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی است. از سویی فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا»(2) و «وَ اذکُرُوا اللّهَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ»(3) و از سویی خطابِ «اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد»(4) ابعاد بی‌انتها و متفاوت آن را روشن میسازد.
  ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 شهریور 17 , ساعت 11:37 صبح

اولین بار که هاشمی با انتشار توئیت "دنیای امروز دنیای گفتگوست نه دنیای موشک" به تقویت بنیه دفاعی کشور حمله کرد، رهبر انقلاب فرمودنداینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. حال که مجددا هاشمی از این اعتقاد خود رونمایی کرده است، .

اولین بار که هاشمی با انتشار توئیت "دنیای امروز دنیای گفتگوست نه دنیای موشک" به تقویت بنیه دفاعی کشور حمله کرد، رهبر انقلاب فرمودنداینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. حال که مجددا هاشمی از این اعتقاد خود رونمایی کرده است، .
حجت‌الاسلام حمید رسایی- رجانیوز: مرداد ماه امسال در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، هاشمی رفسنجانی درباره لزوم تعطیلی صنایع دفاعی و نظامی گفت: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند. نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش بنیان برای خود درست کردند لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلامان باید وارد این فضا شوند؛ مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند.» ادامه مطلب...
پنج شنبه 95 شهریور 4 , ساعت 10:25 صبح
در تبریز قبری مشهور به قبر حمال است، او کیست؟

 

در تبریز قبری مشهور به قبر حمال است و از آن کسی است که دعای امام زمان(عج) در حقش مستجاب شده است. نقل شده: در بازار تبریز بار می‌برده، یک روز بار سر شانه‌اش بود دید، بچه ای از بلندی ای  پایش لغزید و به طرف پایین افتاد، این حمال هم دستاش بلند می‌کند، می‌گوید الهی نگهدارش! این بچه کارگر بین زمین و آسمان معلق می‌ماند، این حمال دستش را دراز می‌کند، این بچه را بغل می کند، زمین می‌گذارد، مردم دورش ریختن، تو کی هستی؟! گفت: من همان حمالی هستم که 60 سال دارم برای شما بار می‌برم، گفتند: چطور شد گفتی خدایا نگهدارش، خدا هم بین زمین و آسمان نگهداشتش، گفت چیز مهمی نیست، 60 سال است به من گفت دروغ نگو، گفتم: چشم، گفت حرام نخور، اطاعت کردم، گفت: تهمت نزن، گفتم: چشم… یک بار هم من بهش گفتم، خدایا این جوان را حفظ کن، خدا گفت: چشم. ادامه مطلب...

پنج شنبه 95 شهریور 4 , ساعت 10:23 صبح
ثبت 2 هزار و 700 شهید در کارنامه جامعه پزشکی حکایت از نقش‌آفرینی طبیبان در عرصه نبرد دارد؛ این درحالی است که راه شهادت برای سفیدپوشان همچنان باز است.
شاخص رزمنده بودن تنها به سلاح در دست داشتن نیست؛ بلکه فردی که قلم، دوربین و یا تجهیزات پزشکی در دست می‌گیرد نیز یک رزمنده در حال نبرد است.

با شروع جنگ ناعادلانه ایران و عراق، پرسنل بهداشت و درمان به کمک رزمندگان شتافتند. پزشکان، پرستاران و امدادگران اعم از زن و مرد داوطلبانه از طرف ارتش و بسیج وارد مناطق عملیاتی شدند و برای نخستین بار بیمارستان‌ها را به خط مقدم رساندند. آن‌ها با حضور در میدان‌های نبرد و با بر تن کردن روپوش‌های سفید، اقشار این جامعه را در هشت سال دوران دفاع مقدس روسفید کردند. ادامه مطلب...

دوشنبه 95 مرداد 4 , ساعت 11:12 صبح

 عرق اسطو خودوس: تقویت کننده اعصاب – معالج برونشیت وزکام – پایین آورنده تب ونیروبخش – ضد تشنج وصرع درمان بیماریهای عصبی.
عرق بید: درمان تب های شدید ودردهای تناسلی – زردی پوست (یرقان) – تصفیه خون.
عرق بهارنارنج: تقویت کننده مغز واعصاب – نشاط آور- تقویت قلب.
عرق بادرنجبویه: ضد خستگیهای روحی – استفراغ های دوران بارداری – برونشیت وتشنج – ضد قلنج – درمان دل پیچه.
عرق بومادران: ضد ورم روده ومعده – ضد روماتیسم ونقرس – رفع اختلالات قاعدگی ودرد دوران قاعدگی
عرق بیدمشک: تقویت کننده فلب – رفع ناراحتیهای اعصاب – ضد تپش قلب.
عرق پونه: ضد سیاه سرفه وگریپ – خلط آور- بادشکن – قابض – بازکننده عروق – ضد عفونی کننده
چهارعرق سرد: تب بر- خنک – تقویت کننده معده.
چهارعرق گرم: تقویت کننده معده – مفید برای هضم غذا – رفع ناراحتی های روده .
عرق چهل گیاه: تقویت کننده معده – کمک به هضم غذا – بادشکن – ضد سردی – ضد تهوع واستفراغ .
عرق خارخاسک: مدر قوی – رفع سنگ کلیه ومثانه – کیسه صفرا- تصفیه خون.
عرق خارشتر: ضد عفونت مجاری ادراری – سنگ شکن – مدرقوی – ضد سیاه سرفه. ادامه مطلب...

دوشنبه 95 مرداد 4 , ساعت 10:41 صبح
مدیر ارشد بازاریابی و فروش «گروه هنرپویا» گفت: فروش محصولات جانبی «شاهزاده روم»، سومین فیلم پرمخاطب سال 1394 سینمای ایران غفلگیرمان کرد.
شاهزاده روم استقبال مردم از پوشاک «شاهزاده روم» غافلگیرمان کرد +عکس

هادی اسماعیلی، مدیر ارشد بازاریابی و فروش «گروه هنرپویا»، درباره فروش اولین محصول جانبی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» که در ماه مبارک رمضان به بازار عرضه شد، گفت: استقبال خانواده‌ها از اولین سری پوشاک «شاهزاده روم»، همچون استقبالی که خانواده‌ها در سینما‌ها از این انیمیشن کردند، ما را غافلگیر کرد.

چهارشنبه 95 تیر 23 , ساعت 9:20 صبح

به مناسبت هشتم شوال، روز جهانی بقیع آیت الله لطف الله صافی یادداشتی نگاشته با عنوان «یک نقشه خائنانه برای نابودی تاریخ» که در آن آمده است: بقیع، از چهارده قرن پیش تا امروز همواره زیارتگاه مسلمین و مرکز بیداری و تذکار خاطرات رجال و شخصیّت‌های بزرگ اسلام بوده است.یک نقشه خائنانه برای نابودی تاریخ اسلام

در ادامه این یادداشت آمده است: این قبرستان، پس از روضه مقدّسه نبویّه، یکی از منابع مهمّ تاریخ اسلام است که وجود شخصیت‌های تاریخی اسلامی را اثبات و تأیید می‎نماید که در حدود 10 هزار نفر از صحابه نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله در این قبرستان مدفون می‎باشند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 تیر 23 , ساعت 9:0 صبح

یکی از علت‌های بی‌حجابی می‌تواند ضعف‌های اعتقادی و دینی باشد و ریشه در تربیت صحیح دارد اما گاهی خانواده‌هایی هم متدین هستند از فرزندان خود غافلند که در نهایت سبب انحراف فرزندان می‌شود.

خبرگزاری فارس: ملزوماتی که حجاب تشنه آن است

بدحجابی آثار و پیامدهای ناگواری را برای خانواده به همراه دارد که تهدید خود فرد، نبود اعتماد و اطمینان در افراد، گرایش به بی‌بند و باری و انحراف، دوستی‌های نامشروع، تضعیف غیرت، سلب آرامش و ... را می‌توان از نمونه‌های آن نام برد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 تیر 23 , ساعت 8:53 صبح

چون برنج سرد و تر است، چاق می‌کند

وقتی مزاج غذایی سرد و تر باشد، مصرف آن‌ها باعث چاقی خواهد شد. برنج چنین مزاجی دارد. این ماده غذایی انباشتی از نشاسته است که باعث چاقی می‌شود. درواقع برنج یکی از عوامل اصلی چاق شدن و ابتلا به کبدچرب محسوب می‌شود.

 

شوید و میخک، اصلاح‌کننده سردی برنج

افزودن شوید، سبزی‌پلو، زیره، زعفران یا میخک به برنج باعث اصلاح مزاج این ماده خوراکی شده و کمتر باعث چاقی می‌شود؛ چون مزاج سرد آن با افزودن ادویه‌هایی با مزاج گرم و خشک گرفته می‌شود. ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ