سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نرسیدن خیرت [به دوستان] به دوستی [آنان]با دیگران می انجامد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 93 خرداد 7 , ساعت 10:43 عصر

برنامه راز شب گذشته میزبان «پروفسور مایکل جونز» نویسنده و منتقد هالیوود، «کوین برت» سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین و «رادنی شکسپیر» نظریه‌پرداز اقتصاد و تحلیلگر سیاسی بود. این 3 میهمان خارجی جهت شرکت در همایش پیامبر اکرم(ص) به کشورمان سفر کرده‌اند.

 

«کوین برت» استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین، مولفِ آثار متعدد، پژوهشگر مسائل مربوط به حملات 11 سپتامبر، کار‌شناس ارشد مسائل سیاسی و یکی از موسسین انجمن اتحادیه مسلمان مسیحی- یهودی است، که بار‌ها شبکه‌های Foxو CNN، PBS با وی مصاحبه نموده‌اند، مهمان راز دیشب بود.

 

استاد سابق دانشگاه ویسکانسین از اینکه رهبر معظم انقلاب به خوبی از حیله دشمن جهت تفرقه افکنی در منطقه آگاهی یافته و به وحدت تاکید می‌کند ابراز خوشحالی کرد.

ادامه مطلب...

سه شنبه 93 اردیبهشت 23 , ساعت 10:49 صبح

جورج جرداق مسیحی درباره این بزرگ مرد آقا امیرالمؤمنین علی (ع) می گوید:
در پیشگاه حقیقت و تاریخ برابر است چه این بزرگ مرد را بشناسی و چه نشناسی زیرا حقیقت و تاریخ گواهی می دهند که او عنصر بی پایان فضیلت، شهید و سالار شهیدان ندای عدالت انسانی و شخصیت جاودانه شرق است.


ای جهان چه می شد اگر همه نیروهایت را درهم می فشردی و در هر روزگاری شخصیتی مانند (آقا) علی (ع) با آن عقل و قلب و زبان و شمشیر نمودار می کردی اسلام علی (ع) مانند اسلام سایر مسلمانان در شرایط خاصی نبود، اسلام او از

نهاد قلبش مانند جریان آب از سرچشمه جوشش داشت،

ادامه مطلب...

پنج شنبه 93 اردیبهشت 11 , ساعت 11:55 صبح

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر برکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم.

امام موسى کاظم علیه ‏السلام می فرماید: اداى امانت و راستگویى روزى را زیاد مى ‏کند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى ‏شود.

  پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود. اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 اردیبهشت 10 , ساعت 10:44 صبح

عجیب تر از این دیده ای که خالق مخلوق را برای همنشینی خود بخواند ولی مخلوق اجابت نکند و در حالیکه مولا مناجات بنده و انس او را دوست دارد، بنده از قبول عنایت او خودداری کند.

یکی از مراقبتهای مهم در این ماه به یاد داشتن حدیث "ملک داعی" می باشد که از پیامبر (ص) روایت شده است. ایشان فرمودند:

ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 فروردین 27 , ساعت 2:40 عصر

زهرا خندان؛ در موضوع استفاده از رنگ مشکی برای بانوان، گرچه می‌توان ادله‌ی مختلف روانی، اجتماعی و حتی پیشینه‌ی تاریخی فرادینی و فراقومی ارائه داد، نسبت دادن آن به دین به‌عنوان دستور اولیای دین، کاری آسان نخواهد بود؛ چراکه شیوه‌ی دین اسلام در برخورد با چنین موضوعات اجتماعی و فرهنگی، ارائه‌ی ملاک است، نه تعیین مصداق.


ابتدا باید فلسفه‌ی ‌حجاب را شناخت و اصل کلی و ملاک اصلی را از قرآن و سنت دریافت و نظرات فقها را دانست تا بتوان به یک نظر جامع در ارتباط با استفاده از رنگ مشکی در حجاب بانوان رسید.
در قرآن و روایات معصومین، اصل کلی و تغییرناپذیری وجود دارد که زن نباید لباس محرک و شهوت‌انگیز بپوشد. حجاب یعنی عدم داشتن جذابیت در مقابل نامحرم و پوشیدن لباسی که نگاه را به خود جذب نکند. درست است در جامعه‌ی اسلامی که حجاب در آن رعایت می‌شود، ابتدا مردان مکلف هستند چشم خود را از نامحرم بپوشانند، اما از آنجایی ‌که انسا‌ن‌های هرزه‌دل و هرزه‌نگاه در جامعه حضور دارند، زنان نیز به داشتن پوششی که مردان نامحرم را جذب ننماید مکلف شده‌اند.
پنج شنبه 93 فروردین 21 , ساعت 8:21 عصر
کری: تحقیقات موشکی ایران نیز از موضوعات جاری مورد بحث در مذاکرات است/ ایران را به علت حمایت از تروریسم و حقوق بشر تحریم می‌کنیم/ متن ضعیف توافقنامه ژنو چگونه در مذاکرات گام نهایی به کمک آمریکا آمد؟

جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است موضوع تحقیقات موشکی ایران از موضوعات مورد بحث در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 است. 

به گزارش رجانیوز، وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارنظر را بامداد روز چهارشنبه و با حضور در جمع اعضای کمینه دفاعی سنای آمریکا عنوان کرده است.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 93 فروردین 14 , ساعت 5:13 عصر

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، ماجرای شهادت مظلومانه حضرت فاطمه سلام الله علیها دارای مراحلی است که هر کدام از آن بر خلاف سفارش خداوند،آیات قرآن و سنت رسول الله صل الله علیه و آله و سلم به وقوع پیوست و تمام این مراحل به عنوان حقیقتی تاریخی و زنده در کتب تاریخی اهل سنت ضبط و ثبت شده است.

 

 

هتک حرمت خانه فاطمه زهرا(س) و شهادت آن حضرت

در این مورد، نصوصى را از کتب اهل سنت نقل مى نماییم، تا روشن شود که مسأله هتک حرمت خانه زهرا(سلام الله علیها) و رویدادهاى بعدى، یک امر تاریخى مسلّم است نه یک افسانه!! و با اینکه در عصر خلفا سانسور فوق العاده اى نسبت به نگارش فضایل و مناقب در کار بود؛ ولى به حکم اینکه ،"حقیقت شىء نگهبان آن است"، این حقیقت تاریخى به طور زنده در کتابهاى تاریخى و حدیثى محفوظ مانده است و ما در نقل مدارک، ترتیب زمانى را از قرنهاى نخستین در نظر مى گیریم، تا برسد به نویسندگان عصر حاضر.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 93 فروردین 14 , ساعت 5:9 عصر

پانزده بهمن ماه سال گذشته با انتقاد از سکوت مجامع دانشگاهی راجع به توافق ژنو و کم سواد خواندن منتقدین آن، از اساتید دانشگاه خواست به میدان آمده و صحبت کنند.

به گزارش رجانیوز رئیس‌جمهور که در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی با انتقاد از منتقدان توافقنامه ژنو  و سکوتِ جامعه دانشگاهی گفت: "ما شهامت سقراط‌وار را می‌خواهیم. از چه می‌ترسید؟ چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود. استادان دانشگاه خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند.

چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟. لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجوها بود. فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد، چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما، بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند و نمی‌آیند در میدان؟"

لیست کل یادداشت های این وبلاگ