سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشت در دشت هموار می روید و نه در سنگلاخ ؛ همین گونه حکمت در دل [امام کاظم علیه السلام]
 
سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:20 صبح
شب دهم محرم بنام کیست؟ / امشب شب چندم محرم است ؟ / نام گذاری شب های محرم، علت نامگذاری روزهای محرم |/ شب دهم محرم متعلق به کیست؟ / شب دهم محرم، شب کیست؟/ وقایع شب و روز دهم محرم الحرام سال 61 هجری قمری

شب دهم محرم بنام کیست؟ / امشب شب چندم محرم است ؟ / نام گذاری شب های محرم، علت نامگذاری روزهای محرم |/ شب دهم محرم متعلق به کیست؟ / شب دهم محرم، شب کیست؟/ وقایع شب و روز دهم محرم الحرام سال 61 هجری قمری

در مقابل هم هر چه تاریکی و تباهی، خود را برای جنایت و قساوت آماده می‌کردند. در یک‌سو حق مطلق و در سوی دیگر، باطل محض قرار گرفت. همه خوبی و همه پلیدی مقابل هم ایستادند.

عاشورا بود. همه‌چیز بود. خدا بود و انسان و شیطان. ایمان بود و عصیان. عشق بود و نفرت و دیگر بار فلسفه وجود و آفرینش، نه در هیأت کلمات در قامت انسان‌ها مرور می‌شد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:18 صبح
رفیعی: امام حسین (ع) زمانی قیام کرد که دین و سنت نبوی مرده بود

حجت‌الاسلام رفیعی می‌گوید وقتی امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید «من برای اصلاح امت جدم پیامبر خروج کردم»، اصلاح در اینجا یعنی اصلاح اعتقادات و رفتارها و اصلاح نگاه‌ها. اینها امتی هستند که پس از رحلت پیامبر حدیث جعل کرده، فضائل عترت را انکار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام رفیعی به مناسبت شب ششم ماه محرم در هیئت ثارالله قم که از شبکه سوم پخش شد، با اشاره به جمله امام حسین علیه‌السلام درباره علت قیامشان که اصلاح امت جدشان پیامبر صلی الله علیه و آله بود، گفت:  خداوند در قرآن عده‌ای از غیر مؤمنان یا خدعه‌گران را معرفی می‌کند که رفتارشان اینگونه است «وَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ» یعنی «و زمانی که به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید، مى‌گویند ما خود اصلاح‌گریم.» اصلاح باید میزان و معیار داشته باشد. اصلاح یعنی به سامان رساندن. اصلاح یعنی بهینه کردن و درست کردن. نمی‌توان نام خراب کردن را اصلاح گذاشت. اصلاح یعنی نیکو گردانیدن و از بین بردن یک خرابی. پیرایه‌ای را بر داریم و چیزهای صحیح را جایگزین کنیم. نا درست را بردن و درست را جایگزین کردن. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:16 صبح
اولین شب مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد

اولین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این مراسم ابتدا قاری بین المللی آقای سعید پرویزی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی کرد.

در این مراسم آقای مهدی سلحشور نیز به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت.

مراسم عزاداری سالار شهیدان، در حسینیه امام خمینی(ره) تا شنبه شب 7 مرداد ادامه خواهد داشت.


سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:15 صبح

تاسوعا,روز تاسوعا,اتفاقات روز تاسوعا

تاسوعا؛ روز آمادگی برای شهادت
تاسوعا یعنی روز نهم محرم و یک روز مانده به عاشوراست. در فاصله میان رسیدن شمر در روز نهم تا روز دهم حوادثی اتفاق افتاد که می توانیم آن را آمادگی روانی برای شهادت بخوانیم. در اینجا پنج حادثه که در خلال تاسوعا و شب عاشورا گذشت یادآوری می کنیم تا نقش روانی تاسوعا در آمادگی برای شهادت روشن شود.

در کربلا تا روز نهم محرم خبری از جنگ نبود. سپاهیان دشمن مانع حرکت آن حضرت به کوفه شده بودند و اصرار می کردند که ایشان با یزید بیعت کند و امام هم نمی پذیرفت. در روز نهم – یعنی تاسوعا - شمر وارد کربلا شد و نامه ابن زیاد را به عمر بن سعد داد که دستور جنگ بود. در ابتدا ابن سعد رغبتی به این کار نداشت اما حاضر نشد که کنار بکشد. به این جنگ راضی شد و خود را بدبخت جاویدان کرد.

در فاصله میان رسیدن شمر در روز نهم تا روز دهم حوادثی اتفاق افتاد که می توانیم آن را آمادگی روانی برای شهادت بخوانیم. در اینجا پنج حادثه که در خلال تاسوعا و شب عاشورا گذشت یادآوری می کنیم تا نقش آنها در آمادگی برای شهادت روشن شود. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:14 صبح
«مختارنامه» پخش می‌شود

چند روزی است خبر پخش نشدنِ سریال «مختارنامه» و غیبت آن در کنداکتور محرمی تلویزیون در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد قرار است در قالب سینمایی روی آنتن برود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، خبری تحت عنوان «مختارنامه پخش نمی‌شود» یا غایب کنداکتور محرمی تلویزیون در فضای‌مجازی دست به دست می‌شود. چرا که این روزها سریال «عشق کوفی» به همراه چند تله تئاتر به آنتن آمده و خلأ چند ساله سریال مناسبتی و محرمی تلویزیون را پُر کرده است. 

سال‌های گذشته هر بار سریال «مختارنامه» روی آنتن می‌رفت با فضای رسانه‌ای روبرو می‌شد که گویی تلویزیون به خاطر نداشتنِ سریال و ایده ساخت مجموعه فاخر دیگری، دست به دامنِ این سریال می‌شود تا بتواند کم‌کاری‌های خود را جبران کند. حتی با برخی از سکانس‌های این سریال شوخی شد و برخی از عوامل این سریال نیز واکنش نشان دادند.  ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:14 صبح

علی اکبر,شهادت علی اکبر,هشتم محرم

چون تحمل عطش خصوصاً برای کودکان دیگر امکان پذیر نبود، مردی از یاران امام حسین (علیه السلام) به نام یزید بن حصین همدانی که در زهد و عبادت معروف بود، به امام گفت: به من اجازه بده تا نزد عمر بن سعد رفته و با او در مورد آب مذاکره کنم شاید از این تصمیم برگردد.

ملاقات یزید بن حصین همدانى و عمر بن سعدچون تحمل عطش خصوصاً برای کودکان دیگر امکان پذیر نبود، مردی از یاران امام حسین (علیه السلام) به نام یزید بن حصین همدانی که در زهد و عبادت معروف بود، به امام گفت: به من اجازه بده تا نزد عمر بن سعد رفته و با او در مورد آب مذاکره کنم شاید از این تصمیم برگردد.امام (علیه السلام) فرمود: اختیار با توست.او به خیمه عمر بن سعد وارد شد، بدون آنکه سلام کند.عمر بن سعد گفت: ای مرد همدانی چه عاملی تو را از سلام کردن به من بازداشت؟ مگر من مسلمان نیستم و خدا و رسول او را نمی شناسم؟آن مرد همدانی گفت: اگر خود را مسلمان می پنداری، پس چرا بر عترت پیامبر شوریده و تصمیم به کشتن آنها گرفته ای و آب فرات را که حتی حیوانات این وادی از آن می نوشند، ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:13 صبح
عزاداری رزمندگان لشکر فاطمیون در سوریه +فیلم

رزمندگان لشکر فاطمیون در دهه اول محرم 1402 و در جوار حرم مطهر حضرت زینب(س) به عزاداری برای سیدالشهدا(ع) پرداختند.


سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:12 صبح
شب هفتم محرم متعلق به کیست؟ 
این شب منسوب به طفل شیرخوار امام حسین (ع) است که در روز عاشورا به شهادت رسید.
 از سال‌ها قبل رسم است که هر یک از شب‌های دهه اول ماه محرم، به نام یکی از حماسه‌سازان واقعه عاشورا نام‌گذاری شده است. شیعیان در این شب‌ها به نام یکی از شهدای دشت نینوا عزاداری می‌کنند و روضه‌ای مناسب آن شخصیت می‌خوانند.

البته این نام‌گذاری به این معنا نیست که هر کدام از این شخصیت‌ها در همان روز به شهادت رسیده‌اند. نام‌گذاری شب‌های محرم توسط مداحان و ذاکران اهل بیت، برای زنده نگه داشتن یاد حماسه بزرگ عاشورا صورت گرفته است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:10 صبح
دیوارنگاره جدید میدان انقلاب به مناسبت ماه محرم رونمایی شد+عکس

همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری بر سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دیوارنگاره جدید میدان انقلاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز ماه محرم، موسم سوگواری بر سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دیوارنگاره جدید میدان انقلاب رونمایی شد.

این دیوارنگاره با شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» طراحی و اجرا شده است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 2:9 صبح
قاسم‌بن‌الحسن، در واقعه عاشورا از یاران عمویش امام حسین (ع) بود که در سن سیزده سالگی به شهادت رسید.

شب ششم محرم متعلق به کیست؟

شیعیان از دوره صفویه این رسم را دارند که هر شب از دهه محرم را به منظور گرامی‌داشت شهدای کربلا، به نام یکی از آنان عزاداری کرده و روضه‌ای می‌خوانند.

شب ششم محرم به ‌نام قاسم ‌بن ‌الحسن

قاسم‌بن‌الحسن، در واقعه عاشورا از یاران عمویش امام حسین (ع) بود که در سن سیزده سالگی به شهادت رسید.

روایت است در شب عاشورا، هنگامی که امام حسین طی خطبه‌ای به یاران خود فرمود: «فردا من و شما همه کشته خواهیم شد» قاسم (ع) از امام پرسید: «آیا من هم فردا کشته خواهم شد؟» امام پرسید: «فرزندم، مرگ را چگونه می‌بینی؟» قاسم گفت: «مرگ در راه خدا برایم از عسل شیرین‌تر است.»

شهادت‌طلبی قاسم(ع) و پافشاری او برای رسیدن به مقصود، الگویی است برای رهروان اسلام. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ