سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس عقل، پس از ایمان به خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دوستی با مردم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:51 عصر

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق نسبت به اعمال و رفتارهای برخی از افراد در پایان ماه صفر واکنش نشان داد و گفت: طلا خریدن در چهارشنبه آخر صفر خرافات است و‌ جدیداً اضافه شده و برای بی‌حرمتی به ایام عزاست.

نظر یک استاد اخلاق درباره خرافی بودن برخی اعمال آخر ماه صفر

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق در فضای مجازی نسبت به اعمال و رفتارهای برخی از افراد در پایان ماه صفر واکنش نشان داد. او نوشت:

1. نحوست ماه صفر اعتبار روایی ندارد ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:50 عصر

محمد الجنامی مداح خرمشهری کشورمان که در اربعین حسینی، نوحه او بسیار در موکب‌ها شنیده شد، با پایان ایام زیارت اربعین، مداحی در وصف حال و هوای این روزهای عراقی‌ها و موکب‌داران خواند.

وصف حال عراقی‌ها با پایان اربعین در مداحی محمد الجنامی+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، محمد الجنامی مداح دهه هفتادی خرمشهری کشورمان است که در ایام اربعین حسینی نوحه «درب العشک؛ مسیر عشق» او و نوای زیبای «حسین» او در این نوحه، در موکب‌های اربعین بسیار شنیده شد. ابتدا این نوحه را که شعر آن سروده حسین الکربلایی است، با ترجمه فارسی ببینید تا خاطرات اربعینی‌تان مرور شود: ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:49 عصر

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان گفت: هرگز تصور نکنید این بی‌حجابی‌ها و کشف حجاب‌ها، پدیده ساده‌ای است و تحلیل ساده دارد که عده‌ای دوست دارند موی خود را بیرون بگذارند. اصلاً اینگونه نیست.

ریشه بی‌حجابی‌های این روزها از زبان حجت‌الاسلام قاسمیان+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، سخنران مذهبی در جلسه تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: هرگز تصور نکنید این بی‌حجابی‌ها و کشف حجاب‌ها، پدیده ساده‌ای است و تحلیل ساده دارد که عده‌ای دوست دارند موی خود را بیرون بگذارند. اصلاً اینگونه نیست. ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:49 عصر

یکی از حامیان پویش «افزایش بودجه کانون‌های فرهنگی مساجد» گفت: «در گذشته مساجد پایگاه‌های اصلی و قلب تپنده شهر بودند؛ از حل اختلافات گرفته تا امور اقتصادی و ازدواج و... ذیل مسجد صورت می‌گرفت. اما امروزه مساجد تبدیل به نمازخانه‌های ساعتی شده‌اند.»

فارس من| زنده کردن مساجد بودجه می‌خواهد

خبرگزاری فارس: فارس من؛ «افزایش بودجه بخش کانون‌های فرهنگی مساجد» عنوان پویشی است که توسط مخاطبان سامانه تعاملی فارس من به ثبت رسیده است. در متن پویش آمده است: «از دولت درخواست داریم جهت حمایت از فعالیت‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بودجه کانون‌های فرهنگی مساجد را افزایش دهند تا مساجد با ارائه برنامه‌های مفید و ایجاد امید و نشاط بین جوانان و نوجوانان به افزایش دانایی و توانایی به همراه برنامه‌های فرهنگی همت گماشته و در جهت رفع مشکلات و ایجاد شغل برای جوانان و نوجوانان قدم‌های اساسی بردارند.» ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:48 عصر

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: زمانی که امام حسن(ع) یادش می‌افتاد نامه عمل را باید به دست خداوند بدهند، با صدای بلند ناله می‌زد و گریه می‌کرد. اینقدر با صدای بلند گریه می‌کرد که بیهوش می‌شد.

دلیل ناله و گریه بلند امام حسن(ع) به روایت علوی تهرانی+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی و استاد اخلاق در سخنرانی به مناسبت شهادت امام حسن(ع) اظهارداشت: امام سجاد(ع) می‌فرماید: «اِنَّ الْحَسَنَ علیه السلام کانَ اِذا ذَکَرَ الْبَعْثَ وَ النُّشُورَ بَکی وَ اِذا ذَکَرَ الْمَمَرَّ عَلَی الصِّراطِ بَکی؛ امام مجتبی علیه‌السلام وقتی برانگیخته شدن و حشر و نشر قیامت و گذشتن از پل صراط را به یاد می‌آورد، گریه می‌کرد.» ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:48 عصر

«پسر آشیخ محمود» خاطرات زندگی پرفراز و نشیب حسین علائی از فرماندهان ارشد دوران هشت سال دفاع مقدس و مدیران کشور در عرصه‌های مختلف بعد از دوران جنگ اسـت که به همت انتشارات ایران تجدید چاپ شد.

«پسر آشیخ محمود» خاطرات حسین علائی تجدید چاپ شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «پسر آشیخ محمود» تجدید چاپ شد. ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:47 عصر

حجت‌الاسلام عالی گفت: تمام انبیاء شاگرد پیامبر بودند. درست است که انبیاء به لحاظ جسمی قبل‌ از پیامبر آمدند و ایشان بعد از همه متولد شد، اما این برای عالم دنیاست. در روایات داریم که در عالم ارواح، پیامبر(ص) نبی همه انبیاء بوده است.

مسعود عالی: حضرت محمد(ص) کاری کرد که هیچ پیامبری نتوانست+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه در سخنانی درباره پیامبر(ص) اظهار داشت: در روایت داریم که شخصی از امیرالمومنین(ع) خواست تا اوصاف و خصوصیات پیامبر(ص) را برای او بشمارد. حضرت پاسخ داد تو اول نعمت‌های خداوند را در دنیا بشمار. او گفت نمی‌توانم. خداوند در قرآن فرموده است: «وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا؛ اگر بخواهی نعمت‌های خداوند را بشمارید، نخواهید توانست». ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:46 عصر

رمان «غریب قریب» اثر مرحوم سعید تشکری است که در رثای امام رئوف نگاشته شده‌ و داستانش درباره ساخت و بازسازی مرقد ملکوتی امام رضا (ع) در دوره‌های مختلف تاریخی است.

«غریب قریب» داستان‌هایی چند صد ساله از حرم امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رمان «غریب قریب» اثر مرحوم سعید تشکری است که در رثای امام رئوف نگاشته شده‌است. این کتاب روایتی است از خادمان آستان حضرت که ماجرای شیفتگی‌شان در سال‌ها و دوره‌های مختلف تاریخ رخ داده است و اینگونه هزار ماجرای پر فراز نشیب از سر کشورمان گذر می‌کند. ادامه مطلب...

جمعه 102 شهریور 24 , ساعت 8:46 عصر

کتاب «دروغ زن، زندگی، آزادی» که بیش از 38 هزار دروغ 5 رسانه ضدانقلاب فارسی‌زبان طی فقط 46 روز را مرور می‌کند، سرانجام به بازار نشر کشور رسید و آماده عرضه شد.

کتاب «دروغ زن، زندگی، آزادی» به کتابفروشی‌ها رسید+لینک خرید و تیزر

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» که به مهمترین دروغ های ضدانقلاب و اپوزیسیون در ماجرای اغتشاشات سال 1401 می‌پردازد از سوی انتشارات خبرگزاری فارس چاپ شده و از امروز سه‌شنبه 21 شهریور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دشمن برای سال 1401 یک عملیات همه جانبه علیه ایران را برنامه‌ریزی کرده بود و قرار بود جنگ ترکیبی مهرماه، به بهانه مشکلات اقتصادی و با محوریت دانشگاه‌ها کلید بخورد. دشمن مترصد اجرایی کردن برنامه خود بود، اما فوت مهسا امینی در شهریورماه این فرصت را در اختیار ضدانقلاب داد تا برنامه خود را جلو بیندازد. درگذشت این دختر جوان که جزو قوم کُرد و از اقلیت‌های مذهبی بود، تمام مختصات لازم برای شروع یک ناآرامی را در اختیار دشمن قرار می‌داد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 شهریور 2 , ساعت 11:42 عصر

«نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است» این بخشی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «اسم تو مصطفاست» نوشته‌ خانم راضیه تجار است. خبرگزاری فارس به مناسبت رونمایی از این تقریظ رهبر انقلاب با نویسنده کتاب گفت‌وگویی ترتیب داده است.

گفت‌وگوی تفصیلی| راضیه تجار: تقریظ رهبر انقلاب اتفاق زیبای زندگی‌ام بود

فارس پلاس؛ روایت روز - «نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است» این بخشی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «اسم تو مصطفاست» نوشته‌ خانم راضیه تجار است. خبرگزاری فارس به مناسبت رونمایی از این تقریظ رهبر انقلاب در گفتگو با نویسنده‌ کتاب ابعاد مختلف تالیف این کتاب و تقریظ رهبری بر آن را مورد بحث و بررسی قرار داده است. روایت نویسنده از ویژگی‌های شخصیتی شهید صدرزاده و شیوه‌ی مواجهه‌ی او با چالش‌ها در مسیر دستیابی به اهداف متعالی مدنظرش خواندنی است. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ