سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که مؤمن فقیه می میرد، شکافی در اسلام پدید می آید که هیچ چیزآن را پر نسازد . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 آذر 24 , ساعت 11:23 صبح

به نام خدای خالق عشق و عاشقی . ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین و ابالفضل العباس و هفتادو تن از یارانش را به همگی تسلیت عرض می کنم.......التماس دعا عزاداریها قبول باشه......

این نکته های آماری را محقق عاشورایی دکتر محمدرضاسنگری افتخار شهرمان دزفول استخراج کرده اند. در عظمت  این شخصیت همین بس: وقتی آیت الله مصباح به دزفول آمده بود، دکتر سنگری قبل از ایشان سخنرانی کوتاهی میکند. سپس آیت الله مصباح می فرمایند: شما با وجود چنین شخصیتی، چرا از من دعوت کرده اید؟؟...و در دقتشان این نکته که ایشان مانند کاروان کربلا، سوار بر شتر شدند و با همان شرایط یاران کربلا به کربلا مشرف شدند و همه جای کربلا را مورد تفحص و تحقیق کردند. این نکته ها حاصل سال ها تحقیق و پژوهش است که اکنون در نظرتان می آید:

 

1- قیام حضرت امام حسین (ع) از روز خودداری از بیعت با یزید تا روز عاشورا 175 روز طول کشید.

 

2- قیام سالار شهیدان از مدینه آغاز و به کربلا ختم شد. این قیام یک هفته در مدینه، 4 ماه و 10 روز در مکه، 23 روز بین راه مکه تا کربلا (از دوم محرم تا دهم محرم) به طول انجامید.

 

3- از مکه تا کوفه منزل هایی وجود داشت که ما امروز به آنها کاروانسرا یا اقامتگاه می‌گوییم. کاروان سید الشهدا در مسیر حرکت خود از 18 منزل عبور کرد.

 

4- فاصله میان این منزل ها با همدیگر حدود سه فرسنگ و گاهی پنج فرسنگ بوده است.

 

5- اسرای اهل بیت امام حسین(ع) از کوفه تا شام از14 منزل عبور کردند.
6- زمانی که امام حسین (ع) در مکه حضور داشت حدود 12000 نامه ازکوفه برای آن حضرت فرستاده شدکه درآنها از آن امام دعوت کرده بودند تا به شهر کوفه برود و به یاری مردم آن دیار بشتابید.
7- زمانی که فرستاده امام حسین(ع) یعنی مسلم بن عقیل به کوفه رسید، تعداد 18هزار نفر با ایشان بیعت کردند. برخی هم تعداد بیعت کنندگان را 25 هزاریا40هزارنفر عنوان کردند.
8- در زیارت ناحیه نام 17نفر از فرزندان ابیطا‌ لب به عنوان شهدا کربلا ذکر شده است.

 

 

9- درجمع شهدای کربلا،3 کودک ازخاندان بنی هاشم وجوددارد. 
10- از خاندان بنی هاشم درمجموع 33نفر در واقعه کربلا به شهادت رسیدند. این مجموع عبارتند ازحضرت امام حسین(ع)، سه نفرفرزندان حضرت سیدالشهداء(ع)، 9نفرازفرزندان امام علی(ع)، چهارنفر از فرزندان امام حسن مجتبی(ع)، دوازده تن از اولاد عقیل و 4نفراز فرزندان جعفربن ابیطالب. البته درمنابع مختلف 18و30نفرهم ذکرشده است. 
 11- غیراز سالارشهیدان وخاندان بنی هاشم، نام82 نفراز شهدا نامشان درزیارت ناحیه مقدسه وبرخی منابع دیگرآمده است. غیرازشهیدان نام29 نفر دیگر درمنابع متأخرتر آمده است.                                                                                    
  12- جموع شهدای کوفه ازیاران امام حسین(ع)138نفراست. 
  13- درمیان شهدای کربلاتعداد 14غلام دیده می شود.

14- پس ازواقعه کربلا، دشمنان امام حسین، سرهای تعدادی ازشهدای کربلارا ازبدن‌های آنان جداکرده و با خود به کوفه بردند. آنان در این واقعه سرهای78 شهیدرا بین خودتقسیم کردند. دراین میان قیس بن اشعف، رئیس قبیله بنی کنده13 سر، شمررئیس هوازن12 سر، قبیله بنی تمیم17 سر، قبیله مذحج6 سر و افراد متفرقه ازقبایل دیگر13 سر را همراه خود بردند.


سه شنبه 89 آذر 16 , ساعت 9:30 صبح

سلام به همگی ماه خون و قیام وماه پیروزی خون بر شمشیر بر همه شما تسلیت باد. 

با فرارسیدن ماه محرم الحرام, ماه پیروزی خون بر شمشیر مسلمانان تمام جهان خصوصا شیعیان این ماه را با گریه وناله, سینه ز نی و نوحه خوانی عزا می گیرند محرم ماهی است که درین ماه واقعه دل خراش عاشورا صورت گرفته است و عاشورا روزی است که یگانه شیر مرد تاریخ حضرت امام حسین "ع" نواسه رسول خدا با یاران با وفایش جام شهادت را نوشیده اند و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام توسط دشمنان دین مقدس اسلام اسیر شده اند. درین ماه بزرگ مسمانان جهان با غزا داری به جهانیان نشان می دهد که ما پگانگی خود را حفظ کرده در کنار هم این ماه را عزا می گیریم و غزا داری مسلمانان درین ماه بزرگ نشان دهنده محبت و دوستی میان انها و استوار بودن انها را در قبال دین شان است. واقعه عاشورا را می توان یک الگو دانست برای مسلمانان تا در نگهداری دین مقدس اسلام محتاط باشد و انرا اندک نشمارند چون درین راه خون شیر مردان تاریخ ریختانده شده این دین پاک با فدا کاری های زیادی برای ما به یادگار مانده تا ما را از راه ظلمت و تاریکی بسوی روشنی هدایت کند.

قیامی را که امام حسین "ع" در کنار رود فراط آغاز کرد که با شهادتش به پایان رسید در تاریخ بشریت نه اولین قیام است و نه آخرین, بلکه این قیام در تاریخ بشر عبارت از صحنه های است که تا قیامت ادامه خواهد داشت. قیام امام حسین"ع" در کربلا یک حادثه نبود یلکه موجی از رود خانه تاریخ بشریت بود که از اغاز تاریخ بشریت بر عمق زمان جاری است و تا روزی ادامه خواهد داشت که دیگر ظلم و ستم وجود نداشته باشد . امام حسین "ع" نیز از جمله یکی از قهرمانان این جریان است که در مقابل ظلم و ستم از دین مقدس اسلام دفاع نموده و با انجام دادن وظیفه دینی و وجدانی خود جان خود را در مقابل این ظلم و ستم قربان نموده است امام حسین "ع" کاری را انجام داده است که وظیفه هر انسان است تا در مقابل ظلم و ستم مقابله نموده تا روزی شود که ریشه ظلم وستم در جهان از بین برود.

             " هر روز عاشورا, هر زمین کربلا و هرماه محرم " ( امام صادق "ع")

ادامه مطلب...

شنبه 89 آذر 6 , ساعت 3:25 عصر

 

هفته بسیج در حقیقت فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزشها و روح بسیجی در آحاد ملت، مخصوصاً جوانان پرشور و مدافعان عاشق صادق است. ... همان طور که امام و پیشوای راحل عظیم الشأن ما فرمودند، من هم آرزو می کنم و از خدا می‌خواهم که با بسیجیان محشور باشم.

بسیج یک افتخار و یک ارزش است. سعی کنید این روحیه بسیجی را برای کشور و انقلاب و اسلام حفظ کنید.بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، همیشه بهترین و خالص ترین و شرافتمندترین و پرافتخارترین انسانها این خصوصیات را دارند.

بسیج در یک کشور، معنایش آن زمره‌ای است که حاضرند این پرچم افتخار را بر دوش بکشند و برایش سرمایه گذاری کنند.چرا در تبلیغات جهانی و رادیوها به بسیج اهانت می شود؟ بسیج را که در خور تشویق و تعظیم و تحسین است مورد اهانت و بی مهری قرار می‌دهند؟ چون نقش بسیج را در حفظ استقلال ملی، در حفظ غرور ملی در حفظ افتخارات ملی، در تأمین منافع ملی، و بالاخره از همه در اعلاء پرچم اسلام و نظام جمهوری اسلامی می‌دانند به جد با بسیج دشمنند، امّا دشمنی آنها فایده‌ای ندارد.

بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این انقلاب است. این هم یکی از آن چیزهایی است که امام بزرگوار ما با دید الهی خود، با حکمتی که خدای متعال به او ارزانی کرده بود، برای کشور و ملت و انقلاب ما به یادگار گذاشت.


بسیج به معنی حضور آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحنا فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است. لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) مهدی موعود عزیز، یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

 

ادامه مطلب...

شنبه 89 آذر 6 , ساعت 3:14 عصر

یا مهدی! با نام خالق  تو آغاز میکنم که مرا نسبت به "الله" شناختی نیست.............................

غدیر شد و علی بالای تلی از نگاه های  مومنان!!! ولی شد،غدیر شد و سید علی در زیر تلی از شبهات ولی شد! علی را نزدیک هزاران نفر دیدند که فرستاده ی خدا امام معرفی کرد،چند سالی گذشت و و نزدیک همان هزاران نفر نادیده گرفتند”.من کنت مولا فهذا علی " را.پس انتظار تلخی است  اینکه بخواهیم میلیونها نفر شیعه ی روز غدیر،امروز سید علی را بدون چون چرا ولی بدانند...بگذریم.

ولایی ترین شیعه  اوست! شک ندارم.جای پایش را گرفتم انجا که پشت سلمان و حضرت امیر راه میرفت.ندیدم رد پای دوم را.چرا که سلمان پا جا پای علی گذاشت و سید علی قدم درجای  پای آنها...

ادامه مطلب...

شنبه 89 آبان 29 , ساعت 10:25 صبح

به نام خداوند جهانیان

سلام به همگی خیلی خیلی خوش بگذره انشاالله

عید بزرگ تشیع تبریک

http://heritage.chn.ir/manage/photo/51468-90333.JPG

یکی از هم میهنان در پیشنهادی جالب با توجه به مسائل اخیر

پیش آمده و گستاخیهای امارات ایمیلی به دوستان و

آشنایانشون ارسال کردن که این ایمیل به دست من هم رسیده،

اگر شما هم این مطلب به دسستون رسید به دیگران اعلام کنید،

خیلی جالبه:

چرا اسم خیابان ظفر را به "خلیج فارس" عوض نمیکنند

تا امارات

مجبور بشه برای آدرس سفارتش از این اسم استفاده کنه ؟

(خدایی عالی می شه اگر این کار عملی بشه)

 در ضمن یه بخشنامه هم به پست بدهند که هر نامه ای به این

آدرس بود اگر اسم خلیج فارس را ننوشته بود با ذکر علت

به فرستنده ارجاع بدهند....!!

 
حالا چند کاریکاتور جالب از عرب ها و خیلج همیشه فارس:


***
http://zibabin.files.wordpress.com/2008/08/zu60wn1.jpg

 

ادامه مطلب ببینید خیلی جالبه.......

ادامه مطلب...

چهارشنبه 89 آبان 26 , ساعت 5:26 عصر


به نام خدا
این هم به مناسبت هفته ولایت هیشکی دلخور نشه
ایام ایام بزرگترین عید بشریت است. چها تا واقعه بزرگ در جهان بشریت رخ داده و میدهد
1.بعثت پیامبر2.عید ولایت حضرت علی ابن ابی طالب3.واقعه عاشورا4.ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه
که ما نزدیک سالروز دومین وسومین واقعه بزرگ هستیم اما بزرگترین عید مسلمانان بالاخص شیعیان عید بزرگ غدیر خم است که بنده پیشاپیش این عید به همه تبریک میگم علی الخصوص رفقای پارسی بلاگی.
این هم یه مطلب باحال و طنز حالشو ببرید....شاد کام باشید......
ثبت نام کلاسهای پاییزه برای اقایان و خانمها شروع شد.

کلاس‌هاى پائیزه براى خانم ها

ثبت نام تا پایان مهر ماه

توجه: به دلیل پیچیدگى و مشکلى موضوعات، براى هر کلاس بیش از 8 نفر ثبت نام نمی‌شود



کلاس 1

چگونه 2.5 متر ماشین رو تو 8 متر جای پارک قرار دهیم؟

برگزارى به صورت مرحله به مرحله همراه با نمایش اسلاید

مدّت: 4 هفته، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت 19 تا 21

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 آبان 24 , ساعت 2:42 عصر

سلام به همگی این روزا همدیگر و فراموش نکنیم روز عرفه هم در پیشه برای هم دیگر دعا کنیم .عید قربان هم به همگی تبریک میگم.موفق باشید.ایام به کام

 

 روز عرفه، روز شناخت است. عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می خواند و خوان کرم و احسان و لطف خود را برای آنان می گسترد و درهای مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی آنان می گشاید.  

دل در جوشش ناب عرفه، وضو می گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می شود. آن جا که ایوان هزار نقش خداشناسی است. لب ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم ها امان خود را از بارش توبه، از دست داده اند. دل، بیقرار روح عرفات، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده است. پنجره باران خورده چشم ها از ضریح اجابت، تصویر می دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روحبخش دعای امام حسین (ع) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می کند. اشک و زمزمه ما را نیز بپذیر، ای خدای عرفه.در این روز حجاج بیت ا... الحرام با وقوف در صحرای عرفات با خدای خویش به مناجات می پردازند و دعای عرفه امام حسین(ع) را قرائت می کنند.

ادامه مطلب...

شنبه 89 آبان 22 , ساعت 6:2 عصر

شهادت امام محمد باقر تسلیت باد.


فضائل پیشوایی امام باقر علیه السلام از صدر اسلام روشن و مسلم بود و نص بر امامت آن امام همراه با تعاریف رسول خدا، فراوان به ما رسیده است.
از آن امام
معجزات و کرامات بسیار و نیز امور غریبه فراوانی در کتب معتبر ثبت شده و جنّ و ملائکه و حتّی جبرئیل خدمت او می‌رسیده‌اند.

مکارم اخلاق امام، زبانزد خاص و عام است و علوم و معارف فراوانی از وجود او سرچشمه گرفته . وی همچنین توجه خاصّی به عبادت و ذکر و مناجات داشته است.
در زمان این امام، عده‌ای متمایل به
رهبانیّت و ترک دنیا بودند که با مخالفت امام مواجه می‌شدند
 علم

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 آبان 17 , ساعت 5:4 عصر
وقایع تاریخی ماه ذیحجه
ماه ذیحجه دوازدهمین و آخرین ماه قمری و ماه حج است که دهه اول آن فضیلت و کرامات بسیاری داشته و اعمال خاصی به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از برکات آن ذکر شده است.

وقایع ذیحجه

ازدواج حضرت فاطمه با امیرالمومنین علی (ع)، روز ششم ذیحجه سال دوم

شهادت امام محمدباقر(ع) ، روز هفتم ذیحجه سال 114 قمری

ترویه و کوچ حاجیان از مکه

ادامه مطلب...

پنج شنبه 89 آبان 6 , ساعت 5:25 عصر

 

 

شاگردی از استادش پرسید:" عشق چست؟ "
استاد در جواب گفت: " به گندم زار برو و پر خوشه ترین شاخه را بیاور. اما در هنگام عبور از گندم زار، به یاد داشته باش که نمی توانی به عقب برگردی تا خوشه ای بچینی! "
شاگرد به گندم زار رفت و پس از مدتی طولانی برگشت. استاد پرسید: "چه آوردی؟ "
و شاگرد با حسرت جواب داد: " هیچ! هر چه جلو میرفتم، خوشه های پر پشت تر میدیدم و به امید پیدا کردن پرپشت ترین، تا انتهای گندم زار رفتم ."
استاد گفت: " عشق یعنی همین! "

شاگرد پرسید: " پس ازدواج چیست؟ "

بقیه رو در ادامه مطلب بخونید........

ادامه مطلب...

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ