سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با حق بستیزد خون خود بریزد . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 88 مرداد 26 , ساعت 8:23 عصر

باسلام خدمت تمامی دوستانیکه همیشه به من لطف می کنند .انشاا...روزهای خوبی داشته باشید.ایام به کامتان باشد.در این ایام ماه مبارک رمضان با دعا و نیایش به خوبی سپری شود.موفق موید باشید .پیشاپیش عید فطر هم مبارک باشه نماز روزهاتون قبول درگاه حق.یا علی مدد.

واژه رمضان و معناى اصطلاحى آن 
رمضان از مصدر «رمض‏» به معناى شدت گرما، و تابش آفتاب بر رمل... معنا شده است، انتخاب چنین واژه‏اى براستى از دقت نظر و لطافت‏خاصى برخوردار است. چرا که سخن از گداخته شدن است، و شاید به تعبیرى دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بى امانش،زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش مى‏باشد، عطشى ناشى از آفتاب سوزان یا گرماى شدید روزهاى طولانى تابستان.

و عطش دیگر حاصل از نفس سرکشى که پیوسته مى‏گدازد، و سوزشش براستى جبران ناپذیر است.

در مقایسه این دو سوزش، دقیقا رابطه عکس برقرار است، بدین مفهوم که نفس سرکش با چشیدن آب تشنه‏تر مى گردد، وهرگز به یک جرعه بسنده نمى‏کند، و پیوسته آدمى را در تلاش خستگى ناپذیر جهت ارضاى تمایلات خود وا مى‏دارد. و در همین رابطه است که مولوى با لطافت هرچه تمامتر این تشبیه والا را به کار مى‏گیرد و مى‏گوید:

آب کم جو تشنگى آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست تا سقا هم ربهم آید جواب تشنه باش الله اعلم بالصواب زین طلب بنده به کوى حق رسید درد مریم را به خرما بن کشید

اما از سوى دیگر، عطش ناشى از آفتاب سوزان سیرى پذیر است، و قانع کننده.

*************************************************************************

مبارک باد

 آمد ماه روزه مبارک باد آمد ماه روزه رهت‏خوش باد اى همراه روزه شدم بر بام تا مه را ببینم که بودم من به جان دلخواه روزه نظر کردم کلاه از سر بیفتاد سرم را مست کرد آن ماه روزه مسلمانان سرم مست است از آن روز زهى اقبال و بخت و جاه روزه بجز این ماه ماهى هست پنهان نهان چون ترک در خرگاه روزه بدان مه ره برد آن کس که آید در این مه خوش به خرمنگاه روزه رخ چون اطلسش گر زرد گردد بپوشد خلعت از دیباى روزه دعاها اندرین مه مستجابست فلک‏ها را بدرد آه روزه چو یوسف ملک مصر عشق گیرد کسى کو صبر کرد در چاه روزه سحورى کم زن اى نطق و خمش شو ز روزه خود شوند آگاه روزه بیا اى شمس دین و فخر تبریزتو اى سر لشکر اسپاه روزه (1)

**************************************************

سوره قدر مکى است و پنج آیه دارد

سوره قدر آیات 1 - 5

بسم الله الرحمن الرحیم انا انزلناه فى لیلة القدر (1) و ما ادراک ما لیلة القدر (2) لیلة القدر خیر من الف شهر (3) تنزل الملئکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر (4) سلام هى حتى مطلع الفجر (5).

ترجمه آیات

به نام خداوند رحمان و رحیم.ما این قرآن عظیم الشان را(که رحمت واسع و حکمت جامع است) در شب قدر نازل کردیم(1).

و تو چه مى‏دانى شب قدر چیست؟(2).

شب قدر(در مقام و مرتبه)از هزار ماه بهتر و بالاتر است(3).

در این شب فرشتگان و روح(یعنى جبرئیل)به اذن خدا از هر فرمان(و دستور الهى و سرنوشت‏خلق) نازل مى‏شوند(4).

این شب رحمت و سلامت و تهنیت است تا صبحگاه(5).

بیان آیات

این سوره نزول قرآن در شب قدر را بیان مى‏کند، و آن شب را تعظیم نموده از هزار ماه بالاتر مى‏داند، چون در آن شب ملائکه و روح نازل مى‏شوند، و این سوره، هم احتمال مکى بودن را دارد، و هم مى‏تواند مدنى باشد، و روایاتى که درباره سبب نزول آن از امامان اهل بیت (علیهم السلام) و از دیگران رسیده خالى از تایید مدنى بودن آن نیست، و آن روایاتى است که دلالت دارد بر اینکه این سوره بعد از خوابى بود که رسول خدا(ص)دید، و آن خواب این بود که دید بنى امیه بر منبر او بالا مى‏روند، و سخت اندوهناک شد، و خداى تعالى براى تسلیتش این سوره را نازل کرد(و در آن فرمود شب قدر بهتر از هزار ماه حکومت‏بنى امیه است).

"انا انزلناه فى لیلة القدر"

ضمیر در"انزلناه"به قرآن برمى‏گردد، و ظاهرش این است که: مى‏خواهد بفرماید همه قرآن را در شب قدر نازل کرده، نه بعضى از آیات آن را، مؤیدش هم این است که تعبیر به انزال کرده، که ظاهر در اعتبار یکپارچگى است، نه تنزیل که ظاهر در نازل کردن تدریجى است.

و در معناى آیه مورد بحث آیه زیر است که مى‏فرماید: "و الکتاب المبین انا انزلناه فى لیلة مبارکة" (1) ، که صریحا فرموده همه کتاب را در آن شب نازل کرده، چون ظاهرش این است که نخست‏سوگند به همه کتاب خورده، بعد فرموده این کتاب را که به حرمتش سوگند خوردیم، در یک شب و یکپارچه نازل کردیم.

پس مدلول آیات این مى‏شود که قرآن کریم دو جور نازل شده، یکى یکپارچه در یک شب معین، و یکى هم به تدریج در طول بیست و سه سال نبوت که آیه شریفه"و قرآنا فرقناه لتقراه على الناس على مکث و نزلناه تنزیلا" (2) ، نزول تدریجى آن را بیان مى‏کند، و همچنین آیه زیر که مى‏فرماید: "و قال الذین کفروا لو لا نزل علیه القرآن جملة واحدة کذلک لنثبت‏به فؤادک و رتلناه ترتیلا" (3) .

و بنا بر این، دیگر نباید به گفته بعضى (4) اعتنا کرد که گفته‏اند: معناى آیه"انزلناه" این است که شروع به انزال آن کردیم، و منظور از انزال هم انزال چند آیه از قرآن است، که در آن شب یکباره نازل شد نه همه آن.

و در کلام خداى تعالى آیه‏اى که بیان کند لیله مذکور چه شبى بوده دیده نمى‏شود بجز آیه"شهر رمضان الذى انزل فیه القرآن" (5) که مى‏فرماید: قرآن یکپارچه در ماه رمضان نازل شده، و با انضمام آن به آیه مورد بحث معلوم مى‏شود شب قدر یکى از شبهاى ماه رمضان است، و اما اینکه کدامیک از شب‏هاى آن است در قرآن چیزى که بر آن دلالت کند نیامده، تنها از اخبار استفاده مى‏شود، که ان شاء الله در بحث روایتى آینده بعضى از آنها از نظر خواننده مى‏گذرد.

در این سوره آن شبى که قرآن نازل شده را شب قدر نامیده، و ظاهرا مراد از قدر تقدیر و اندازه‏گیرى است، پس شب قدر شب اندازه‏گیرى است، خداى تعالى در آن شب حوادث یک سال را یعنى از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر مى‏کند، زندگى، مرگ، رزق، سعادت، شقاوت و چیزهایى دیگر از این قبیل را مقدر مى‏سازد، آیه سوره دخان هم که در وصف شب قدر است‏بر این معنا دلالت دارد: "فیها یفرق کل امر حکیم امرا من عندنا انا کنا مرسلین رحمة من ربک" (6) ، چون"فرق"، به معناى جدا سازى و مشخص کردن دو چیز از یکدیگر است، و فرق هر امر حکیم جز این معنا ندارد که آن امر و آن واقعه‏اى که باید رخ دهد را با تقدیر و اندازه‏گیرى مشخص سازند.

و از این استفاده مى‏شود که شب قدر منحصر در شب نزول قرآن و آن سالى که قرآن در آن شبش نازل شد نیست، بلکه با تکرر سنوات، آن شب هم مکرر مى‏شود، پس در هر ماه رمضان از هر سال قمرى شب قدرى هست، که در آن شب امور سال آینده تا شب قدر سال بعد اندازه گیرى و مقدر مى‏شود.

براى اینکه این فرض امکان دارد که در یکى از شبهاى قدر چهارده قرن گذشته قرآن یکپارچه نازل شده باشد، ولى این فرض معنا ندارد که در آن شب حوادث تمامى قرون گذشته و آینده تعیین گردد. علاوه بر این، کلمه"یفرق"به خاطر اینکه فعل مضارع است استمرار را مى‏رساند، در سوره مورد بحث هم که فرموده: "شب قدر از هزار ماه بهتر است"و نیز فرموده: "ملائکه در آن شب نازل مى‏شوند"مؤید این معنا است.

پس وجهى براى تفسیر زیر نیست که بعضى (7) کرده و گفته‏اند: شب قدر در تمام دهر فقط یک شب بود، و آن شبى بود که قرآن در آن نازل گردید، و دیگر تکرار نمى‏شود.و همچنین تفسیر دیگرى که بعضى (8) کرده و گفته‏اند: تا رسول خدا(ص) زنده بود شب قدر در هر سال تکرار مى‏شد، و بعد از رحلت آن جناب خدا شب قدر را هم از بین برد.و نیز سخن آن مفسر (9) دیگر که گفته: شب قدر تنها یک شب معین در تمام سال است نه در ماه رمضان.و نیز سخن آن مفسر (10) دیگر که گفته: شب قدر شبى است در تمام سال، ولى در هر سال یک شب نامعلومى است، در سال بعثت در ماه رمضان بوده در سال‏هاى دیگر در ماههاى دیگر، مثلا شعبان یا ذى القعده واقع مى‏شود، هیچ یک از این اقوال درست نیست.

بعضى (11) دیگر گفته‏اند: کلمه"قدر"به معناى منزلت است، و اگر شب نزول قرآن را شب قدر خوانده به خاطر اهتمامى بوده که به مقام و منزلت آن شب داشته، و یا عنایتى که به عبادت متعبدین در آن شب داشته.

بعضى (12) دیگر گفته‏اند: کلمه"قدر"به معناى ضیق و تنگى است، و شب قدر را بدان جهت قدر خوانده‏اند که زمین با نزول ملائکه تنگ مى‏گردد.و این دو وجه به طورى که ملاحظه مى‏کنید چنگى به دل نمى‏زند.

پس حاصل آیات مورد بحث‏به طورى که ملاحظه کردید این شد که شب قدر بعینه یکى از شبهاى ماه مبارک رمضان از هر سال است، و در هر سال در آن شب همه امور احکام مى‏شود، البته منظورمان" احکام"از جهت اندازه‏گیرى است، خواهید گفت پس هیچ امرى از آن صورت که در شب قدر تقدیر شده باشد در جاى خودش با هیچ عاملى دگرگون نمى‏شود؟ در پاسخ مى‏گوییم: نه، هیچ منافاتى ندارد که در شب قدر مقدر بشود ولى در ظرف تحققش طورى دیگر محقق شود، چون کیفیت موجود شدن مقدر، امرى است، و دگرگونى در تقدیر، امرى دیگر است، همچنان که هیچ منافاتى ندارد که حوادث در لوح محفوظ معین شده باشد، ولى مشیت الهى آن را تغییر دهد، همچنان که در قرآن کریم آمده: " یمحوا الله ما یشاء و یثبت و عنده ام الکتاب" (13) .

علاوه بر این، استحکام امور به حسب تحققش مراتبى دارد، بعضى از امور شرایط تحققش موجود است، و بعضى‏ها ناقص است، و احتمال دارد که در شب قدر بعضى از مراتب احکام تقدیر بشود، و بعضى دیگرش به وقت دیگر موکول گردد، اما آنچه از روایات بر مى‏آید و به زودى روایاتش از نظر خواننده خواهد گذشت‏با این وجه سازگار نیست.

"و ما ادریک ما لیلة القدر"

این جمله کنایه است از جلالت قدر آن شب و عظمت منزلتش، چون با اینکه ممکن بود در نوبت دوم ضمیر لیلة القدر را بیاورد، خود آن را تکرار کرد.واضح‏تر بگویم، با اینکه مى‏توانست‏بفرماید: "و ما ادریک ما هى، هى خیر من الف شهر"براى بار دوم و بار سوم خود کلمه را آورد و فرمود: "و ما ادریک ما لیلة القدر لیلة القدر خیر من الف شهر".

"لیلة القدر خیر من الف شهر"

این جمله به طور اجمال آنچه را که در جمله"و ما ادریک ما لیلة القدر"بدان اشاره شده بود، یعنى عظمت آن شب را بیان مى‏کند، و مى‏فرماید: بدین جهت گفتیم آن شب مقامى ارجمند دارد که از هزار شب بهتر است.

و منظور از بهتر بودنش از هزار شب به طورى که مفسرین تفسیر کرده‏اند بهتر بودنش از حیث فضیلت عبادت است، و مناسب با غرض قرآن هم همین معنا است، چون همه عنایت قرآن در این است که مردم را به سوى خدا نزدیک، و به وسیله عبادت زنده کند، و زنده‏دارى آن شب با عبادت بهتر است از عبادت هزار شب.و ممکن است همین معنا را از آیه سوره دخان نیز استفاده کرد، چون در آنجا شب قدر را پر برکت‏خوانده، و فرموده: "انا انزلناه فى لیلة مبارکة" (14) .البته در این میان معناى دیگرى نیز هست، که ان شاء الله در بحث روایتى آینده خواهد آمد.

"تنزل الملئکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر"

کلمه"تنزل"در اصل تتنزل بوده، و ظاهرا مراد از روح آن روحى است که از عالم امر است و خداى تعالى در باره‏اش فرموده: "قل الروح من امر ربى" (15) ، و اذن در هر چیز به معناى رخصت دادن در آن است، و یا به عبارت دیگر اعلام این معنا است که مانعى از این کار نیست.

و کلمه"من"در جمله"من کل امر"به گفته بعضى (16) از مفسرین به معناى باء است.

بعضى (17) دیگر گفته‏اند: به معناى خودش است، یعنى ابتداى غایت، ولى سببیت را هم مى‏رساند، و آیه را چنین معنا مى‏دهد: "ملائکه و روح در آن شب به اذن پروردگارشان و به سبب هر امرى الهى نازل مى‏شوند".

بعضى (18) دیگر گفته‏اند: باء براى تعلیل به غایت است، و معنایش این است"ملائکه و روح در آن شب به اذن پروردگارشان نازل مى‏شوند، براى خاطر اینکه هر امرى را تدبیر کنند".

لیکن حق مطلب این است که: مراد از امر، اگر آن امر الهى باشد که آیه"انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون" (19) تفسیرش کرده، حرف"من"براى ابتدا خواهد بود، و در عین حال سببیت را هم مى‏رساند، و به آیه چنین معنا مى‏دهد: "ملائکه و روح در شب قدر به اذن پروردگارشان نازل مى‏شوند، در حالى که نزولشان را ابتدا مى‏کنند و هر امر الهى را صادر مى‏نمایند".

و اگر منظور از امر مذکور هر امر کونى و حادثه‏اى باشد که باید واقع گردد، در این صورت حرف"من" به معناى لام تعلیل خواهد بود، و آیه را چنین معنا مى‏دهد: ملائکه و روح در آن شب به اذن پروردگارشان نازل مى‏شوند براى خاطر تدبیر امرى از امور عالم.

"سلام هى حتى مطلع الفجر"

در مفردات گفته: کلمه"سلام"و"سلامت"به معناى عارى بودن از آفات ظاهرى و باطنى است (20) .

پس جمله"سلام هى"اشاره است‏به اینکه عنایت الهى تعلق گرفته است‏به اینکه رحمتش شامل همه آن بندگانى بشود که به سوى او روى مى‏آورند، و نیز به اینکه در خصوص شب قدر باب نقمتش و عذابش بسته باشد، به این معنا که عذابى جدید نفرستد.و لازمه این معنا آن است که طبعا در آن شب کید شیطان‏ها هم مؤثر واقع نشود، همچنان که در بعضى از روایات هم به این معنا اشاره رفته است.

ولى بعضى (21) از مفسرین گفته‏اند: مراد از کلمه"سلام"این است که: در آن شب ملائکه از هر مؤمن مشغول به عبادت بگذرند سلام مى‏دهند.برگشت این معنا هم به همان معناى اول است و این دو آیه یعنى آیه"تنزل الملئکة و الروح"تا آخر سوره در معناى تفسیرى است‏براى آیه قبلى که مى‏فرمود"لیلة القدر خیر من الف شهر".

 

 


دوشنبه 88 مرداد 19 , ساعت 12:9 عصر

با سلام وعض خسته نباشی انشاالله روزهای خوبی را پشت سر گذاشته باشید .وبا شادی هرچه تمامتر به مهمانی ماه مبارکرمضان برویم.شما را دوست داریم.برای شما آرزوی موفقیت دارم .مراقب سلامتی خودتون باشید .در ایام ماه مبارک به خصوص لیالی قدر توشه خوبی بر دارید درحق تمامی دوستان ومردم دعا کنید .موفق موید و پیروز باشید .التماس دعا .

***********************************************************************************************************

همسر گزینی اینترنتی نوعی خرید اینترنتی است



از نظر بسیاری از جوانان یافتن همسر در فضای مجازی نوعی خرید اینترنتی است که طی آن اگر فرد واجد ویژگیهای مورد نظرشان پیدا شد که چه بهتر و در غیر اینصورت، باید به دنبال گزینه دیگری رفت، چرا که هزاران تن مانند این فرد در انتظار آشنایی با آنان هستند.

توقعات جوانان امروز در یافتن همسر مناسب آنقدر بالاست که واسطه ها کار چندانی از پیش نمی برند. از سوی دیگر بدلیل تن ندادن آنان به ازدواج شمار افراد مجرد در این روزها به حدی بالا رفته که ارزش واقعی زندگی مشترک نیز زیر سؤال رفته است.

آمارها نشان می دهد تقریبا یک چهارم مردان جوان بین 20 و40 ساله در آلمان زندگی مجرد دارند و در میان زنان نیز همین میزان افراد مجرد بین سنین 20 تا 30 سال دیده می شود.

بخش اعظمی از این جوانان مجرد بدنبال یافتن زوج مناسب خود به اینترنت روی آورده اند و به همین دلیل سایتهای اینترنتی همسریابی از ازدحام مراجعه کننده در آستانه انفجار قرار دارد. در آشفته بازار همسریابی اینترنتی هر کسی که خواهان چیزی است، باید در مقابل چیزی هم برای عرضه داشته باشد و در غیر اینصورت هیچ شانسی نخواهد داشت.

بعنوان نمونه مردان اگرچه با شرایط آسانتری از سوی زنان پذیرفته می شوند، اما مردی که هنوز در انجام امور شخصی محتاج کسی مانند مادرش است، خود را فریب می دهد زیرا کسی را در این بازار مناسب خود پیدا نمی کند. این موضوع در مورد مردی نیز که حاضر به مشارکت در امور خانه و از جمله پرستاری از بچه ها نیست صدق می کند.

این در حالی است که پژوهشی در انگلیس نشان می دهد زنان انتظار دارند همانگونه که ظاهر و فیزیک آنان مورد توجه مردان قرار می گیرد، شخصیتشان نیز برای مردان مهم باشد. یکی از محققان یک مرکز پژوهشی در انگلیس می گوید: مردها مجذوب زنان خوش اندام با وزن متعادل هستند، زنانی که فیزیکی به شدت زنانه و شخصیتی شاد و سرزنده داشته باشند.

اما این مردان هنگامی که زنان با نگاه از بالا به آنها نظر می افکنند دچار تعارضات عمده می شوند.
در عین حال زنان در کنار مردان بزرگ احساس آرامش می کنند. چرا که آنان در پی کسی هستند که بتواند از آنان حمایت و محافظت نماید. یک استاد روانشناس دانشگاه زوریخ معتقد است: زنان کسی را می خواهند که از فیزیک آنان محافظت کند. این موضوع به این معنی نیست که مردان کوچک شانسی در این میان ندارند، زیرا خودباوری و شوخ طبعی می تواند راه یک مرد را برای جلب نظر یک زن هموار کند.
به اعتقاد دیگر پژوهشگر این دانشگاه مردانی با این ویژگی در ارزیابی توسط زنان از این منظر در رتبه بالایی جای می گیرند. بویژه اهمیت شوخ طبعی در این میان غیرقابل انکار است. زیرا زنان ایستادن ورای موضوعات را به عنوان یک توانایی تفسیر می کنند و آمادگی برای برخورد طنزآلود با وقایع امتیازی است که نصیب افراد واجد این ویژگی در بازار مجردها می کند.

این پژوهش حاکی است در این میان خندیدن واقعی کمتر از داشتن قدرت طنزپردازی اهمیت می یابد و برعکس آنچه که در مورد زنان گفته می شود خنده موجب جذابتر شدن آنها شده، این کار مردان جذابیتی برای زنان ایجاد نمی کند. زیرا کسی که به راحتی خنده سر می دهد قدرت و استقلال شخصیتی خود را به نمایش می گذارد و این موضوع از دید زنان یادآور مشکلات همیشگی است که آنان با جنس به ظاهر قوی دارند.

کارشناسان مسائل خانواده معتقدند صرفنظر از اینکه افراد با چه ویژگیهایی به بازار اینترنتی همسریابی مراجعه کرده اند، باید دیدی واقع بینانه داشته باشند.

بسیاری از مردم بیش از حد بر ارزشهای فردی خود تکیه می کنند و این در حالی است که نه تنها با این رویه در یافتن همسر مناسب دچار مشکل می شوند بلکه نمی توانند یک رابطه موجود را حفظ کنند. زمانیکه فردی حس کند چیز بهتری برای عرضه دارد آنوقت عشقی را که حاصل نادیده گرفتن امتیازات خود است از دست می دهد.

یک روان درمانگر آمریکایی بر این باور است که اعتقاد به این موضوع که تنها یک نفر و فقط هم او انتظار ما را می کشد، منجر می شود که فرد با تصورات رمانتیک خداحافظی کند. واقعیت این است که باید گفت: هیچ کس کامل نیست، اما بعضی از افراد می توانند بیشتر از دیگران نیازها و توقعات ما را برآورده سازند و عشق خود را به ما ارزانی دارند.

به این ترتیب باید گفت که کسانی که بدنبال یافتن همسر در اینترنت هستند بهترین گزینه را برای خود می خواهند در صورتیکه به هنگام گفتگو با شخص مورد نظر خود این پیام را منتقل می کنند که: «تو می توانی نیازهای مرا تامین کنی» و این امر بیشتر متوجه مسائل شخصی است اما در مقابل نیز حاضر به جانفشانی برای طرف مقابل خود نیستند.

از همین رو است که یافتن همسر در اینترنت تبدیل به نوعی خرید اینترنتی می شود، به گونه ای که اگر فرد واجد ویژگیهای مورد نظر یک زن یا مرد پیدا شد که چه بهتر اما اگر کسی با این ویژگیها یا دست کم تمام آنها در دسترس نبود، باید به دنبال گزینه دیگری رفت، چرا که هزاران تن مانند این فرد در انتظار آشنایی با این زن یا مرد هستند.


سه شنبه 88 مرداد 6 , ساعت 3:46 عصر

******به نام آفریده کار زیبایی******


سلام به تمامی بازدید کنندگان. اعیاد مبارک شعبانیه رو تبریک می گم .امیدوارم روزهای خوشی داشته باشید.گفتن ذکر بالاخص صلوات یادتون نره زیاد بگویید.هر کجا هستید موفق باشید.در این روزهای با برکت در حق تمامی مسلمانان بویژه مردم خودمون (ایران) دعا کنید تا از دست فتنه های شیطان در امان باشند.مواظب خودتون باشید.به امید دیداری دوباره.

******************************************************************

  • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
  • از جبرئیل پرسیدم، محبوب ترین اعمال کدام است؟پاسخ داد صلوات و درود بر شما ای محمد! و محبت علی بن ابیطالب است.اللهُم صل علی محمد وآل محمد
  •  پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
  • هرکس صلواتی بفرستد، حق تعالی ثواب هفتاد شهید به او عطا می فرماید و اورا از گناهان بیرون می آورد، مانند روزی که از مادر متولد شده است.
  • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
  • صلوات برمن و اهل بیت من نفاق را از بین می برد.
  • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هر کس بر من یک بار صلوات و درود فرستد، خدا به سبب آن ده بار بر وی درود فرستد و ده گناه از وی محو فرماید و ده حسنه برای او ثبت کند و دو فرشته موکل بر او برای رساندن آن صلوات به روح من از یکدیگر سبقت گیرند.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
    • کسی که گل سرخ (گل محمدی) را ببوید و بر من و آل من صلوات نفرستد بر من جفا کرده است.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:
    • وقتی چیزی را فراموش کردید بر من صلوات بفرستید که موجب یاد آمدن آن چیز خواهد شد.
    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هرکس برمن یک بار صلوات فرستد، خدای تعالی در روز قیامت بر بالای سر وجانب راست و چپ و بر بالا و پایین و درهمه اعضاء و جوارح او نور می دهد.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    بر من بسیار درود بفرستید، چرا که برای درود فرستنده نوری است در قبر و نوری است برای صراط و نوری است در بهشت.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هرکه آخرین سخنش به هنگام مرگ صلوات برمن و علی (ع) باشد، داخل بهشت می گردد.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هر که یک مرتبه بر من صلوات فرستد، آن دو ملکی که حافظ او هستند هیچ گناهی تا 3 روز برای او نمی نویسند.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    نزدیک ترین شخص به من در فردای قیامت کسی است که صلوات بیشتری برمن فرستاده باشد.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    کسی که یک بار بر من درود فرستد، خداوند دری از رحمت و عافیت را بر روی او باز می کند و گناهانش از بین خواهد رفت.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    صلوات و درود برمن نور و روشنایی صراط است.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    صلوات فرستادن شما برمن، باعث رواشدن حاجت های شما است و خدا را از شما راضی کرده و اعمال شما را پاکیزه می گرداند.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هرکس یکصد بار بر محمد(ص) و آل محمد(ع) صلوات و درود فرستد،خداوند یکصد حاجت اورا برآورده می سازد.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    گمراه ترین انسانها کسی است که نام من پیش او بر زبان آید ولی او بر من صلوات نفرستد.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هرکس هزار بار در روز جمعه بر من صلوات فرستد، خطایای هشتاد ساله اش آمرزیده شود .

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    در روز جمعه بسیار برمن صلوات ودرود فرستید زیرا صلوات امتم در هرجمعه بر عرضه می شود و هرکه به من بیشتر درود فرستد منزلت و مقام او به من نزدیک تر است.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هر کس روز جمعه صدبار بر من صلوات فرستد، خداوند شصت حاجت اورا روا کند، سی حاجت برای دنیا و سی حاجت برای آخرت.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    هرکس در صبح ده مرتبه ودر هر شام ده مرتبه بر من صلوات فرستد، من اورا دریابم وقتی که محتاج به آن باشد.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    صلوات ناقص برمن نفرستید بلکه هنگام صلوات برمن به اهل بیت من نیز صلوات و درود بفرستید و آنان را درهنگام صلوات برمن نادیده نگیرید، زیرا تمام نسبتها در قیامت قطع می گردد مگر نسبت و نسب من.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    کسی که بر من صلوات بفرستد ولی بر آل من صلوات نفرستد (صلوات ناقص) بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.

    • پیامبر مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند:

    یا علی! هر کس بر من هر روز و هر شب صلوات فرستد، شفاعتم بر او واجب می شود اگرچه گناهانش از گناهان بزرگ باشد.

    • امیرالمومنین (علیه السلام) می فرمایند:

    هرکس سه بار صلوات بفرستد، خدا حاجتش را روا می دارد.

    • امام باقر (علیه السلام) می فرمایند:

    سنگین ترین عملی که روز قیامت در ترازوی اعمال گذاشته می شود، درود بر محمد واهل بیت اوست.

    • امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

    در قیامت هیچ عملی برتر و گرامی تر از صلوات بر محمد و آل او نیست.

    • امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

    هر کس گلی را بگیرد و ببوید و بردیده ها بگذارد و صلوات بفرستد، هنوز بر زمین نگذاشته باشد که گناهانش آمرزیده می شود.

    • امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

    هرکس بین نماز های ظهر و عصر بر پیغمبر و آلش درود فرستد، آن درود برابر با هفتاد رکعت نماز خواهد بود.

    • امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

    صدقه دادن و صلوات فرستادن در شب و روز جمعه برابر با هزار حسنه است و هزار سیئه به وسیله آن نابود می شود و هزار درجه بر مقام آدمی افزوده می شود.

    • امام رضا (علیه السلام) می فرمایند:
    • هر کس نتواند کفاره گناهانش را بپردازد، باید بر محمد و آلش درود بفرستد و آن گناهانش را نابود می کند.

    یکشنبه 88 مرداد 4 , ساعت 10:29 صبح

    ******به نام آفریده کار زیبایی******

    سلام به تمامی بازدید کنندگان. اعیاد مبارک شعبانیه رو تبریک می گم .امیدوارم روزهای خوشی داشته باشید.گفتن ذکر بالاخص صلوات یادتون نره زیاد بگویید.هر کجا هستید موفق باشید.در این روزهای با برکت در حق تمامی مسلمانان بویژه مردم خودمون (ایران) دعا کنید تا از دست فتنه های شیطان در امان باشند.مواظب خودتون باشید.به امید دیداری دوباره.

    ********************************************************************************

    بسم الله النور
    ماه رجب ؛ماه شعبان ؛ماه رمضان سه ماه پر فضیلت !
    در آخرین ساعات ماه رجب ؛ماه استغفار وماه امت رسول الله هستیم انشالله که در این ما توشه ای برداشته باشیم ومورد مغفرت قرار گرفته باشیم.
    آیا تا کنون به این موضوع فکر کردی که چه سری در این ایام است نقطه اتصال این ماه با ماه بعد وماه رمضان چیست(ماه امت رسول الله با ماه خدا)؟
    دوست عزیز شاید شما هم به جواب من رسیده باشی!بله مولا علی(ع)
    ماه رجب میلاد مولود کعبه مولا علی(ع)است رجب زمان درخشش وتولد نور در کعبه.زمانیکه نور علوی زمین وزمان را روشن کرد وبه هستی عظمت بخشید...واما در ماه خدا وماه نزول قران در مسجد خانه خدا به رستگاری اعتراف کرد.
    دوستان کانونی در این واپسین لحظات ماه استغفار ایا دلها رو به مولا علی(ع)گره زدیم؟
    ایا در زمان وداع با این ماه از نقطه اتصال 13 رجب و21 رمضان در خواستی کردیم؟ایا درک شبهای پرفضیلت قدر روخواستیم؟ بلغنا شهر الصیام
    دوست عزیز در این نفسهای اخر و واپسین لحظات ماه مغفرت اگر گناهکاریم باز رو کنیم به خدا وبگیم :حدایا رسمت نیکی با گناهکاران است آری عادتک الاحسان الی المسیئین و سبیلک الابقاء علی المعتدین
    خدایا در این ساعات آخر ماه رجب ما رو ببخش ؛تا اگر برایمان از پس این ساعات فرداییست بتوانیم بگوییم واسمع ندایی اذا نادیتک.
    دوست عزیز علی (ع)عالی بود واعلی ومطمئنا معاندانش هم به این عظمت پی برده اند که حتی پس از 1400 سال سعی در محو کردن نامش دارند .
    دوست من یه یا علی(ع)بگیم. به امید اینکه این فاتح خیبر دل زنگار گرفته ما رو فتح کنه.

    یاعلی(ع)
    *****************************************************
    اصرار احمدی‌نژاد بر مشایی و باقی ماندن صورت مسئله سرخوردگی علاقمندان

    اصرار ویژه رئیس‌جمهور بر به‌کارگیری اسفندیار رحیم مشایی در نزدیک‌ترین مناصب دولتی به خود، اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به وی را تشدید کرده است.

    به گزارش رجانیوز، احمدی‌نژاد براساس حکمی که ساعت 21:35 شب گذشته (شنبه) بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری قرار گرفت، مشایی را به سمت مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهوری منصوب کرد.

    این انتصاب در حالی رخ داد که تنها چند ساعت از موافقت رئیس‌جمهور با کناره‌گیری مشایی از معاون اولی گذشته بود. اقدامی که پس از گذشت یک هفته از نامه رسمی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان مبنی بر ضرورت عزل مشایی به‌دلیل مصلحت دولت و شخص رئیس‌جمهور و اختلاف و سرخوردگی پدیدآمده در میان علاقمندان به احمدی‌نژاد انجام شد.

    اما تأخیر یک هفته‌ای رئیس‌جمهور در عمل به حکم حکومتی رهبری، با یک تعجیل همراه بود؛ تعجیلی که با انتصاب مشایی به‌عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور رخ داد و احمدی‌نژاد نشان داد که به هیچ قیمتی دیگر حاضر نیست که در دولت دهم، مشایی را از خود دور کند.

    با این حال، صورت مسئله‌ی اختلاف و سرخوردگی در میان علاقمندان به رئیس‌جمهور پس از این انتصاب، همچنان به قوت خود باقی است و این علاقمندان که قاطبه‌ی آنان را نیروهای ولایی تشکیل می‌دهند، از آن تأخیر و این تعجیل در بهت قرار دارند.

    همچنین برخی علاقمندان به رئیس‌جمهور از اعمال رویه برخوردهای سیاه و سفید با افراد و کانالیزه شدن دکتر احمدی‌نژاد در پی این انتصاب ابراز نگرانی می‌کنند

    *******************************************************************************
    هدیه بنده به شما
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
     

    شنبه 88 مرداد 3 , ساعت 2:52 عصر
    در نامه ای به مقام معظم رهبری در خصوص مشایی بیان شد؛
    احمدی نژاد: مرقومه حضرتعالی اجرا شد

    احمدی نژاد در نامه به مقام معظم رهبری آورده است: ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88.5.2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد.


    به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی نژاد در نامه ای به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب از اجرای دستور ایشان مبنی بر کناره گیری رحیم مشایی خبر داد.
    متن نامه به شرح زیر است:
    بسمه تعالی
    محضر حضرت آیت الله خامنه ای دام ظلعه العالی
    رهبر معظم انقلاب اسلامی
    سلام علیکم
    ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88.5.2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد .

    ایام عزت مستدام


    شنبه 88 مرداد 3 , ساعت 2:45 عصر
    در پاسخ به نامه مشایی؛
    رئیس جمهور با استعفای مشایی از معاون اولی موافقت کرد

    احمدی نژاد در این نامه آورده است: با پذیرش کناره گیری شما از مسئولیت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامی خواهید بود.

    به گزارش سرویس سیاسی برنا؛ متن نامه رئیس جمهور به این شرح است:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    برادر ارجمند جناب آقای مهندس رحیم مشایی
    با تقدیر فراوان از بزرگواری و پذیرش مسوولیت معاونت اولی که علی رغم میل شخصی جنابعالی و با اصرار اینجانب انجام شد مجددا تاکید می نمایم که شما را انسانی خود ساخته ، مومن و دلباخته حضرت ولی عصر(عج) و با تعهدی عمیق و آگاهانه به خط نورانی ولایت و مبانی جدی اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می شناسم .
    طی یک هفته اخیر نیز امیدوار بودم که با رفع برخی تبلیغات منفی فشارها و جوسازیهای بعضی رسانه ها و جریانهای سیاسی دولت بتواند از خدمات شما در جایگاه معاون اولی برخوردار بماند.
    با پذیرش کناره گیری شما از مسوولیت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامی خواهید بود .
    از خدای متعالی برای حضرتعالی موفقیت و عزت روز افزون مسالت دارم.
    محمود احمدی نژاد
    رئیس جمهوری اسلامی ایران

    شنبه 88 مرداد 3 , ساعت 2:43 عصر

    در پی صدور نامه مقام معظم رهبری منتشر شد؛
    نامه کناره گیری رحیم مشایی به رئیس جمهور

    اسفندیار رحیم مشایی شب گذشته به دنبال انتشار نامه رهبر معظم انقلاب ،در نامه ای به دکتر احمدی نژاد کناره گیری خود را از این مسئولیت اعلام کرد.

    به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، اسفندیار رحیم مشایی شب گذشته به دنبال انتشار نامه رهبر معظم انقلاب ،در نامه ای به دکتر احمدی نژاد کناره گیری خود را از این مسئولیت اعلام کرد.
    متن نامه به شرح زیر است:

    برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد
    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
    با سلام و دعای توفیق

    در پی صدور نامه مقام عظمای ولایت که امشب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد کناره گیری خود از مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری را به استحضار می رساند.

    پیشتر نیز که ملاحظه فشارها به آنجناب – که بویژه با توجه به مسئولیت های سنگین اداره کشور – بر حقیر بسیار دشوار بود، درخواست واگذاری این مسئولیت را از حضرتعالی داشتم. در هر حال با قلبی مالامال از عشق به ایران عزیز و نظام – جمهوری اسلامی، ضمن آرزوی پیروزی های بیشتر و بزرگتر برای ملت شریف ایران، خود را همواره سرباز دولت مردمی ، عدالت جو و مهرورز جنابعالی و نظام ولایی دانسته و در مسیر اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و خدمتی دریغ نخواهم کرد.

    شنبه 88 مرداد 3 , ساعت 2:26 عصر
    پس از 5 روز
    نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در مورد آقای مشایی منتشر شد .

    رهبر معظم انقلاب اسلامی طی نامه ای لغو حکم معاون اولی آقای اسفندیار رحیم مشایی را خواستار شدند .ادامه مطلب...
    جمعه 88 مرداد 2 , ساعت 11:18 صبح
    به بهانه سالروز پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران؛
    هنوز هم خاک بوی خون می دهد

    21 سال پیش پرونده هشت سال دفاع مقدس را امام خمینی(ره)با نوشیدن جام زهر بست. از جنگ و جبهه و شهدا و شب عملیات و ...خیلی حرف زده شده اما آنهایی که در آن زمان بودند و بوی باروت و خون را از نزدیک شنیده اند می دانند که خیلی چیزها را به لغت نمی توان وصف کرد . باید بود و دید .باید با گوشت و خونت بچشی .باید هم رزمت را در خاک و خون ببینی تا بدانی در خون غلطیدن به چه معناست . باید زیر گلوله به نماز بایستی تا بفهمی بهشت را به بهامی دهند نه بهانه .باید...برای دیدن عکسها روی ادامه مطلبکلیک کنیدادامه مطلب...
    جمعه 88 مرداد 2 , ساعت 11:14 صبح
    آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:
    تصدی مشایی قطعا مشروعیت ندارد

    یکی از مراجع عظام تقلید قم در پاسخ استفتاء جمعی از مقلدان خود در خصوص تصدی معاون اولی رییس جمهور گفت: تصدی چنین کسی مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور صورت گرفته هر چه سریعتر اصلاح شود.

    ادامه مطلب...

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ