سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به برادرت اعتماد مطلق نداشته باش ؛ زیرا به زمین خوردن بر اثر اعتماد [به همه گفته ها و کرده های دوست] قابل جبران نیست . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 91 خرداد 4 , ساعت 12:41 عصر

 

***شهادت امام هادی علیه السلام تسلیت باد****

لازم به یاداوری است که زیارت روحبخش جامعه کبیره از ایشان نقل شده است.اینجانب به سهم خودم  هتاکی ها به این امام همام را  در این چند روز محکوم میکنم .

******لعن علی عدو کم******

ادامه مطلب...

پنج شنبه 91 خرداد 4 , ساعت 12:33 عصر

نمی دانم خوشبختی برای تو در چه معنا می شود

فقط می دانم

خوشبختی وسیعتر از آنست که در ذهنت بگنجد

و زیباترین لحظه ایست که می توانی در زندگی درک کنی

و من برای تو

خوشبختی ات را آرزومندم . . .

ادامه مطلب...

پنج شنبه 91 خرداد 4 , ساعت 12:29 عصر

*سلام به همه دوستان عزیز حال واحوال خوبه انشا... این روز ها و شبهای عزیز و از دست ندید علی الخصوص امشب رو که به نام لیله الرغایب معروف و مشهور است.

ایام به کام موفق باشین*

 

ادامه مطلب...

دوشنبه 91 خرداد 1 , ساعت 11:32 صبح

درسی از حماسه سوم خرداد

در ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361 پس از 24 روز رزم بی‌امان، خرمشهر به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و عملیات پیروزمند بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت این سال آغاز شده بود، با این آزادسازی به پایان رسید.
شهر خرمشهر در چهارم آبان 1359 در پی 35 روز پایداری و جانفشانی به اشغال نظامیان عراقی درآمد و به مدت 578 روز (19 ماه) در تصرف بعثی‌ها باقی ماند.

 

ادامه مطلب...

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 1:40 عصر

به نام خدای علیّ اعلی آغاز می‌کنم داستان آدم و حوا
نام مبارک حضرت آدم (علیه‌السلام) که نخستین پیامبر است، شانزده بار به نام آدم (علیه السلام) و هشت بار به عنوان بنی آدم(علیه‌السلام) و یک بار به عنوان ذریّه آدم (علیه‌السلام) بر روی هم بیست و پنج بار، در نه سوره و در بیست و پنج آیه، در قرآن مجید آمده است.[1]

 

چهارشنبه 91 اردیبهشت 13 , ساعت 4:57 عصر

در اینکه ذو القرنین که در قرآن مجید آمده از نظر تاریخى چه کسى بوده است، و بر کدام یک از مردان معروف تاریخ منطبق مى‏شود؟ در میان مفسران گفتگو بسیار است، نظرات مختلفى در این زمینه ابراز شده که مهمترین آنها سه نظریه زیر است.
اول: بعضى معتقدند او کسى جز" اسکندر مقدونى" نیست، لذا بعضى او را به نام اسکندر ذو القرنین مى‏خوانند، و معتقدند که او بعد از مرگ پدرش بر کشورهاى روم و مغرب و مصر تسلط یافت، و شهر اسکندریه را بنا نمود، سپس شام و بیت المقدس را در زیر سیطره خود گرفت، و از آنجا به ارمنستان رفت، عراق و ایران را فتح کرد، سپس قصد" هند" و" چین" نمود و از آنجا به خراسان بازگشت شهرهاى فراوانى بنا نهاد، و به عراق آمد و بعد از آن در شهر" زور" بیمار شد و از دنیا رفت، و به گفته بعضى بیش از 36 سال عمر نکرد، جسد او را به اسکندریه بردند در آنجا دفن نمودند «1».


ادامه مطلب...

دوشنبه 91 اردیبهشت 4 , ساعت 10:2 عصر

*****شهادت مادر تسلیت*****

امام حسن عسکرى به نقل از پدران بزرگوارش علیهم السلام، از رسول خدا صلّلى اللّه علیه و آله فرمود:
چون خداوند متعال حضرت آدم علیه السلام و حوّا را آفرید و در بهشت جاى گرفتند، بر خود بالیدند و آدم علیه السلام به همسر خود حوّا، گفت: خداوند موجودى بهتر و برتر از ما نیافریده است.

ادامه مطلب...

چهارشنبه 91 فروردین 30 , ساعت 1:34 عصر
شب هنگام محمد باقر – طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود که به ناگاه دختری وارد اتاق او شد. در را بست و با انگشت به طلبه بیچاره اشاره کرد که سکوت کند و هیچ نگوید. دختر پرسید: شام چه داری ؟؟
چهارشنبه 91 فروردین 16 , ساعت 5:0 صبح
 
تخریب بقیع

 

بقیع تنها یک گورستان نیست؛ بلکه گنجیه تاریخ اسلام است و تخریب آن یعنی از بین بردن این گنجینه و نابود ساختن تاریخ اسلام.

قبل از ورود به بحث تخریب بقیع چند مطلب به عنوان مقدمه لازم است روشن گردد:

الف) معنای بقیع

ب) مکان بقیع

ج) تاریخچه بقیع

د) عظمت و اهمیت بقیع

ادامه مطلب...

دوشنبه 91 فروردین 14 , ساعت 7:0 عصر

قرار است از شما تقدیر نکنیم!

 

بعضی‌ها با فیلم دچار سوء تفاهم هستند. بالاخره وقتی شما چنین فیلمی می‌سازی، طرفت یک سری ارگان‌ها و نهادهای صاحب قدرتند و باید توجیه بشوند و توجیه کردن‌شان هم زمان می‌برد. یک وقت هم هست که یکی دو تا کارشناس در یک نهاد حاضر به توجیه شدن نیستند و کاری هم نمی‌شود کرد. معاونان فرهنگی سراسر کشور و انجمن‌های مستقل خیلی زنگ زدند که بیا و می‌خواهیم از تو تقدیر کنیم. هر چه گفتیم آقا! تقدیر نمی‌خواهیم، گفتند نه، باید بیایی. قبول کردیم. ساعت 12 شب زنگ زدند و گفتند قرار است از شما تقدیر نکنیم! کسی که می‌تواند زنگ بزند و این را بگوید، برایش سوءتفاهم پیش آمده و زمان باید بگذرد.

ادامه مطلب...

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ