سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] هیچ بى‏نیازى چون خرد نیست ، و هیچ درویشى چون نادانى و هیچ میراثى چون فرهیخته بودن و هیچ پشتیبان چون مشورت نمودن . [نهج البلاغه]
 
شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:47 عصر
نیروهای حماس کنترل گذرگاه مرزی کرم ابوسالم با اسرائیل را در دست گرفتند / فرودگاه تل آویو به طور موقت فعالیت خود را تعطیل کرد / حمله جنگنده های اسرائیلی به منطقه غزه آغاز شد.

حمله گسترده زمینی - هوایی حماس به اسرائیل / کشته شدن یک اسرائیلی / اسارت چند اسرائیلی / موشک حماس به تل آویو رسید / سیطره بر مرکز پلیس اسرائیل

حملات صبح امروز حماس علیه غزه تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن شماری از اسرائیلی ها شد. شماری از نظامیان اسرائیلی هم به اسارت نیروهای حماس درامدند. تصاویر کشته شدن شماری از شهرک نشینان اسرائیلی منتشر شده است.

به گزارش عصرایران، این عملیات حماس "طوفان اقصی" نامگذاری شده است. گروه های مقاومت فلسطینی از صبح امروز شنبه موشک های زیادی را از منطقه غزه به سمت اسرائیل شلیک کردند.

به نوشته الجزیره، بر اثر حملات گسترده موشکی از نوار غزه، آژیرهای خطر در جنوب تل آویو، اشدود، عسقلان، بئرشبا و آراد به صدا درآمد و صدای انفجار در غرب شهر قدس (اورشلیم /بیت المقدس ) شنیده شد.

شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:40 عصر

دوست شهید اسماعیل نیک‌صفت تعریف می‌کند: شبی برایمان آش آورده بودند و ما جز یک نعلبکی، وسیله دیگری برای خوردن آش نداشتیم. اسماعیل مشتش را در قابلمه کرد،شروع به خوردن کرد.

نوربالا| آش را با جایش برداشت و برد!

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، بیشتر ما تصور می‌کنیم شهدا افرادی آرام و بی‌سروصدا بودند. اما خیلی از آن‌ها شیطنت‌های خاص خود را داشتند. ادامه مطلب...

شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:39 عصر

پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ» برترین عبادت، خواندن قرآن است.

سرنوشت کسانی که قابل هدایت نیستند را در صفحه 271 قرآن بخوانید+فیلم، متن و مفاهیم

خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ» برترین عبادت، خواندن قرآن است. (مجمع البیان 1/15)

 

  ادامه مطلب...

شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:37 عصر

در پی مناسبات فرخنده ماه ربیع‌الاول، جشن‌ها و مراسمات زیادی در حال برگزاری است که باعث رونق آرایشگاه‌ها و به طبع آن، کاشت ناخن شده که عموماً حکم صحیح آن بیان نمی‌شود و خیلی سهل انگارانه با آن برخورد می‌شود، پس جویای حکم صحیح کاشت ناخن شدیم که در کمتر آرایشگاهی بیان می‌شود.

حکم شرعی کاشت ناخن که آرایشگرها به ما نمی‌گویند

خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: همزمان با ماه ربیع‌الاول، جشن‌ها، عروسی‌ها و مهمانی‌های مختلفی در کشور رقم می‌خورد و این از برکات این ماه است. از طرفی این مراسم‌ها باعث رونق آرایشگاه‌ها شده و مسائلی از جمله کاشت ناخن بازار گرمی دارد. این در حالی است که عموماً حکم صحیح آن بیان نمی‌شود یا برخی سهل‌انگارانه با آن برخورد می‌کنند تا جایی که متأسفانه گریبانگیر برخی بانوان مذهبی هم، شده است. البته یکی از دلایل این موضوع بیان احکام نادرست در آرایشگاه‌ها است. ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:13 صبح

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: اسلام زن را از حالت ابزاری و آن وضع ناهنجار بیرون آورد برخلاف تبلیغاتی که غربیان خبیث در مورد اسلام و ایران درباره حقوق زنان می‌کنند؛ اسلام به معنای واقعی خود زن را در جایگاه والای خود قرار داد و از کالابودگی بیرون آورد.

محمدحسین رجبی دوانیبه گزارش ایکنا، محمدحسین رجبی دوانی؛ استاد دانشگاه امام حسین(ع)، شامگاه 6 مهرماه در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی حوزه علمیه در سخنانی گفت: در مورد تمدن و تمدن‌سازی با نگاهی به تاریخ و تمدن‌های پیشین باید بدانیم عنصر رفاه، امنیت و ثروت در پیدایش تمدن‌ها بسیار مؤثر بوده است؛ قدیمی‌ترین تمدن‌ها مانند سومر، یمن و چین و بابل و یونان و ... در شرایطی پدید آمدند که رفاه، امنیت و ثروت در جامعه باشد و نگاه حاکمیت‌ها هم خیلی مهم است یعنی اگر حاکمیتی در درک مسائل علمی و فرهنگی و ... توانمند باشد سرعت پیشرفت زیاد است و اگر مخالف این مسائل باشد ایستایی و کندی حرکت تمدنی مشاهده خواهد شد. ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:13 صبح

روز میلاد پیامبر اسلام(ص) نزد مسلمانان تمام جهان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین وقایعی شمرده شده است که تاریخ بشری به خود دیده و از این‌ رو همواره با آیین‌های مختلف جشن گرفته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی الامة، روز ولادت رسول اکرم(ص) یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین   روزها از نظر مسلمانان است که همواره در طول قرن‌ها جشن گرفته می‌شده است. چرا که در این روز رسول خداوند دیده به جهان گشود، پیغمبری که پیام نور، هدایت و رحمت را برای جهانیان آورد و این‌گونه جهان را برای همیشه دگرگون ساخت؛ پیامبری که با پیام خود مهر ختم بر سلسله فرستادگان الهی زد و رحمت خداوند بر جهانیان را کامل کرد.   

آداب‌ و رسوم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) از کشوری به کشور دیگر و از جایی به جای دیگر بر اساس آداب‌ورسوم مردم یک کشور متفاوت است، اما در نهایت همه آنها یک هدف را دنبال می‌کنند که آن‌هم بزرگداشت میلاد پیامبر(ص) است.  در ادامه بارزترین جنبه‌های جشن میلاد پیامبر(ص) در 9 کشور عربی و اسلامی ارائه شده است:

مصر

مصری‌ها در روز میلاد پیامبر مشتاق خرید شیرینی‌ها خاص این روز، برگزاری محافل ذکر و ابتهال، مراسم تلاوت قرآن و هدیه دادن در کنار پخش خیرات هستند.   ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:12 صبح

گناهان زیادی انسان را فراگرفته، گناهانی که باعث دوری انسان از خداوند و معنویت شده است. انسان دچار پوچی و گم کردن هدف خود می‌شود و تنها راه رسیدن به نجات و رهایی را بازگشت به سوی معبود می‌یابند.

سوره تحریم

به گزارش ایکنا، شصت و ششمین سوره قرآن کریم «تحریم» نام دارد. این سوره با 12 آیه در جزء بیست و هشتم قرار گرفته است. این سوره که مدنی است، در ترتیب نزول، صد و هشتمین سوره‌ای است که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شده است.

نام سوره از نخستین آیه آن گرفته شده است که به سوگند پیامبر(ص) برای تحریم حلالی برای خود به خاطر رضایت همسرانش اشاره دارد.

سوره تحریم با سرزنش پیامبر اکرم(ص) آغاز می‌شود که چرا برای رضایت همسرانش آنچه خداوند بر او حلال کرده را حرام می‌کند؟

سپس خداوند مؤمنان را مورد خطاب قرار می‏‌دهد که جان خود و خانواده خود را از عذاب آتش محافظت کنند و بدانند که با توجه به کارهایی که در دنیا انجام داده‌اند، پاداش دریافت می‌کنند. از سوی دیگر گناهکاران را به توبه کردن و بازگشت به سمت خدا تشویق می‌‌کند. ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:11 صبح

امیر سرتیپ دوم خلبان جلال آرام گفت: برخی تحریف‌ها و بزرگنمایی‌هایی که درباره دفاع مقدس در آثار ادبی و هنری افتاده، ضربه بدی به ماهیت آن زده در حالی که حقایق موجود در جنگ به خودی خود جذابند و نیازی به تحریف و غلو ندارند.

درباره هشت سال جنگ تحمیلی و چرایی و چگونگی وقوع آن بحث‌ها و گفت‌وگوهای زیادی انجام شده که برخی از آنها را می‌توان به عنوان سند نگهداری کرد. در میان گفت‌و‌گوهای انجام شده، آنچه از زبان فرماندهان جنگ انجام می‌شود غنای بیشتری دارد. در این زمینه ایکنا با امیر سرتیپ دوم خلبان جلال آرام، گفت‌و‌گویی انجام داده که در ادامه با آن همراه می‌شویم.

ایکنا – در ابتدا پیرامون دفاع مقدس و چرایی و چگونگی وقوع آن توضیح دهید.

شرایطی که قبل از آغاز جنگ در کشور حاکم شده بود باعث شد کشورهایی که با ما دشمن بودند به فکر حمله به خاکمان بیفتند. این اتفاق نیز با این انگیزه رخ داد تا انقلاب اسلامی متوقف شود. یکی از طرف‌های آغاز جنگ هشت‌ساله آمریکا بود. آمریکا به واسطه تسخیر لانه جاسوسی کینه و عدواتی شدید نسبت به انقلاب اسلامی به دل گرفته بود به‌نحوی‌که آنها به صورت مستقیم، حمله نظامی انجام دادند؛ هجومی که در طبس ناکام ماند. پس از این شکست به صورت پنهانی شروع به تحریک عراق کردند که با ما رابطه خوبی هم نداشت. البته این کار روشی متداول برای کشورهای استعماری است. آنها وقتی می‌بینند کشوری برخلاف منافع آنها عمل می‌کند با تحریک دیگران سعی در از بین بردن خطر پیش‌آمده می‌کنند. ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:11 صبح

کارشناس مهدویت مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: زنان و مادران باید معارف و مفاهیم دینی را از منابع اصیل و درست بیاموزند و در گام بعدی آن مفاهیم را درخور فهم کودک ساده کرده و با مهر مادری بر روح و جان فرزندانشان تزریق کنند زیرا همیشه دعوتی که بر پایه مهر و عطوفت باشد بیشترین جاذبه را دارد.

کودکان قرآنی

معصومه انصاری، کارشناس مهدویت مرکز تخصصی مهدویت قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه در روایات انتظار فرج افضل اعمال آخرالزمان برشمرده شده است، گفت: در جلد اول «فرهنگ‌نامه مهدویت» نوشته خدامراد سلیمیان آمده است، رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «بهترین اعمال امت من انتظار فرج است».

وی در ادامه اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که در ابتدا انتظار را معنی کنیم. عده‌ای تصوری غلط دارند و می‌پندارند که انتظار یعنی کنج عزلت برگزینیم و دست روی دست بگذاریم و با دعا و راز و نیاز از خداوند ظهور و حضور حضرتش را طلب کنیم اما با اندک مروری در روایات درمی‌یابیم که انتظار یعنی عمل، یعنی حرکت. باید برخیزیم و در حد توان اعمال صالح انجام دهیم تا زمینه‌سازی ظهور را فراهم آوریم و انتظار را به سرحد اعلای خود رسانیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر در زندگی فردی و اجتماعی. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مهر 4 , ساعت 8:45 عصر

بر اساس آماری که عراق منتشر کرده، 242 حمله شیمیایی به مناطق مختلف ایران انجام شد که باعث و بانی مجروحیت بیش از 100 هزار نفر از مردم کشورمان شده است و گسترده‌ترین حمله به شهر «سردشت» واقع در آذربایجان غربی انجام شد.

وقتی 70 درصد مردم یک شهر قربانی حمله شیمیایی عراق شدند

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، با وجود اینکه بیش از 100 سال از اولین باری که در جنگ‌ها از گازهای شیمیایی استفاده شد می‌گذرد، این گازها هنوز یکی از بی‌رحمانه‌ترین سلاح‌های نظامی هستند. این گازها اولین‌بار در آوریل سال 1915 میلادی توسط نیروهای آلمانی در بالیموف لهستان به کار گرفته شد. آلمانی‌ها در نبرد «ایپر» از گاز کلر به‌ عنوان سلاح شیمیایی استفاده کردند. تا پایان جنگ، بیش از 124 هزار تن مواد شیمیایی از انواع گاز کلر و گاز خردل در جبهه‌ها توسط طرفین درگیر جنگ استفاده شد و این گازها باعث کشته شدن بیش از 100 هزار نفر و مجروحیت شیمیایی حدود یک میلیون نفر شدند. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ