سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خدا بترس هر چند ترسى اندک بود ، و میان خود و خدا پرده‏اى بنه هر چند تنک بود . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 93 بهمن 5 , ساعت 8:36 صبح

رسانه های بین المللی و شبکه های اجتماعی همچنان به پیام رهبری معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی و توصیه به آنها در زمینه لزوم شناخت اسلام حقیقی و مطالعه در این باره می پردازند.

نشریه فارین پالیسی نوشت: [آیت الله] خامنه ای در نامه ای بسیار غیرمعمول از جوانان اروپا و امریکای شمالی خواسته برای شناخت اسلام قبل از محکوم کردن آن تلاش کنند.

فارن پالیسی با انعکاس بخشی از سوالات این پیام مبنی بر اینکه چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزش هایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرت های بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین می گردد؟ نوشته که رهبر ایران تنها راه برطرف کردن سوء تفاهم درباره اسلام را آشنایی با این دین مبین از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن عنوان کرده است.

نیویورک مگزین نوشت رهبر ایران از جوانان غرب خواست تا با ذهن باز درباره اسلام تفکر کنند وی در نامه‌ای سرگشاده نوشت: از شما می‌خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند.

شبکه بی بی سی انگلیسی در مطلبی با عنوان آیت الله خامنه ای به جوانان غرب نامه نوشت در این باره نوشت: «آیت الله علی خامنه ای به افراد جوان در اروپا و آمریکا توصیه کرد خود، قرآن را بخوانند.»

 

این شبکه نوشت: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای درنامه ای سرگشاده خطاب به جوانان غرب آن ها را به جای اعتقاد به دیدگاه‌های متعصبانه دعوت به کاوش دست اول در اسلام کرده است. این نامه آن ها را تشویق می کند خود قرآن را بخوانند و قضاوت بی طرفانه را درخواست می کند.

آیت الله خامنه ای گفت سیلی از اطلاع رسانی غلط درباره اسلام در غرب اتفاق افتاده است. وی افزود اتفاقات اخیر در فرانسه او را به نوشتن این نامه واداشته است. آیت الله خامنه ای در بیانیه ای که بر روی پایگاه اینترنتی او قرار گرفت گفت او به این دلیل به جوانان آمریکای شمالی و غرب نامه می نویسد که آن ها آینده ملت های خود هستند.»

این شبکه انگیسی همچنین در ذیل تیتری که با عبارت سیاست هراس‌افکنی مشخص شده نوشته است: «وی از آن ها خواست درک مناسب، صحیح و غیرمتعصبانه ای از اسلام به دست آورند و خود نظرات خود از این دین را شکل دهند. او همچنین مردم را به پرسیدن این سؤال فراخواند که چرا سیاست قدیمی انتشار ترس و نفرت، با چنین شدتی اسلام را هدف قرار داده است.

او گفت: تلاش های بسیاری در دو دهه گذشته حدوداً از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای قراردادن این دین در جایگاه دشمنی ترسناک انجام پذیرفته است. و به آن ها اجازه ندهید منافقانه تروریست های مزدور خود را به جای نمایندگان اسلام معرفی کنند.

این شبکه همچنین نوشت: «آیت الله خامنه ای همچنین بخش هایی از نامه را روز چهارشنبه با کلیدواژه Letter4U# در توئیتر منتشر کرد. او افراد جوان را به کسب اطلاع از منابع اصلی اسلام ترغیب کرد و در یک پیام در شبکه توئیتر گفت: لااقل بدانید از چه چیز شما را می ترسانند!»

خبر انتشار این نامه در هفته نامه آمریکایی تایم نیز منتشر شد. این هفته نامه با انتخاب عنوان آیت الله جوانان غرب را به بررسی اسلام فراخواند برای پوشش خبری خود، نوشته است: «[آیت الله] خامنه ای جوانان غرب را تشویق کرد خود درباره اسلام کسب اطلاع کنند و اجازه ندهند تصویر آن ها از اسلام، در پشت پرده پیش داوری ها قرار گیرد.

رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای از جوانان در آمریکای شمالی و اروپا خواسته است به دنبال فهم فردی خود از اسلام باشند و به تعصبات رسانه ها توجه نکنند. [آیت الله] خامنه ای در نامه ای که چهارشنبه شب منتشر کرد گفته است جوانان غرب را به این دلیل مورد خطاب قرار داده که آینده ملت ها و کشورهایتان در دستان شما خواهد بود.

[آیت الله] خامنه ای درباره اسلام و تصویر ارائه شده از آن به دنیای غرب گفت: در دو دهه گذشته تلاش های بسیاری شده... تا این دین بزرگ در جای دشمنی ترسناک گذاشته شود.تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است... شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟

این هفته نامه می نویسد: «[آیت الله] خامنه ای در نامه ای 900 کلمه ای، درخواست های مشخصی از خوانندگان نامه ارائه کرده است: او با تشویق آن ها به رسیدن به یک دانش دست اول از اسلام، به جای قبول نظر خود وی یا هر خوانش دیگری از این دین، گفت:درباره انگیزه های پشت پرده کدرکردن چهره اسلام مطالعه و تحقیق کنید. او با توصیه به نگاه کردن به قرآن به جای رسانه ها به تنهایی، گفت: دانش اسلام را از منابع اولیه و اصلی آن دریافت کنید.

او نامه خود را با بیان درخواستی از جوانان غربی به پایان می برد مبتنی بر این که اجازه ندهند تصویرپردازی های توهین آمیز علیه اسلام، بین آن ها و واقعیت شکاف ایجاد کند و گفت: امید می رود به خاطر احساس مسؤولیت شما در قبال حقیقت، نسل های آینده تاریخ رابطه کنونی اسلام و غرب را با وجدانی راحت تر و با آزردگی کمتری بنویسند.

نشریه بلومبرگ نیز در گزارشی با عنوان [آیت الله] خامنه ای، رهبر ایران از جوانان غربی خواست درباره اسلام پیش داوری نکنند به این موضوع پرداخته می نویسد: «رهبر عالی ایران از جوانان غربی خواست اجازه ندهند که حادثه کشتار در مجله طنز فرانسوی موجب پیش داوری آنان درباره اسلام شود»

‎بلومبرگ در گزارش کوتاه خود به این فراز از پیام رهبر معظم انقلاب اشاره می کند: « من از شما می خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. این رسانه امریکایی نیز درخواست رهبر انقلاب برای آشنایی با اسلام حقیقی از طریق مطالعه قرآن و زندگی پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) را مطرح ساخته است.»

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت : آیت الله خامنه ای از جوانان غربی خواست تا هرگونه پیشداوری از اسلام را نپذیرند. این روزنامه افزود : آیت الله خامنه ای که نخواست دیدگاه خود را تحمیل کند ، از جوانان اروپایی خواست تا درباره دین اسلام تحقیق کنند.

سایت شبکه تلویزیونی النیل مصر نیز با اشاره به این نامه نوشت : رهبر ایران از جوانان اروپایی خواست تا در واکنش به پیشداوری ها و تبلیغات منفی، تلاش کنند تا شناخت بی واسطه از اسلام به دست آورند.

سایت مصری اخبار مصر در گزارشی به این سخنان اشاره کرد و افزود : رهبر ایران به جوانان اروپا توصیه کرده است تا از هرگونه پیش‌دواری درباره اسلام خودداری کنند.

روزنامه الرای چاپ اردن نیز این تیتر را انتخاب کرد که رهبر ایران از جوانان غربی خواست تا پیشداوری درباره اسلام را نپذیرند.

خبرگزاری فرانسه نوشت رهبر معظم ایران از جوانان غرب خواست تا اسلام را مطالعه کنند و « در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.»

رادیو بین المللی چین در پایگاه اطلاع رسانی خود در مطلبی با عنوان «نامه رهبر ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی» نوشت: «رهبر معظم انقلاب ایران در پی حوادث فرانسه، از جوانان اروپا و آمریکای شمالی خواستند از طریق قرآن با زندگی پیامبر اسلام آشنا شوند.»

این رسانه با انتشار بخشی از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: ایشان همچنین از جوانان غربی بویژه جوانان فرانسه و آمریکای شمالی خواسته اند که اجازه ندهند حوادث پیش آمده آنان را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کند.

رادیو بین المللی چین در ادامه نوشت: رهبر عالی ایران همچنین، دلیل مخاطب قرار دادن جوانان غربی را حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در نقاط مختلف دنیا و نیز دیدن حس حقیقت جویی در قلب های این جوانان عنوان کرده اند.

ایشان همچنین در نامه سرگشاده خود از جوانان غربی خواستند تا اسلام را براساس حوادث تروریستی اخیر که در کشور فرانسه رخ داده، داوری نکنند.

رادیو چین ادامه داد: رهبر عالی ایران خطاب به جوانان اروپا و آمریکا شمالی گفتند که دلیل خطاب قراردادن شما به این خاطر است که سیاستمداران و دولتمردان شما آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده اند.

رهبر معظم ایران با اشاره به اینکه از دو دهه پیش به این سو، تلاش های زیادی صورت گرفته تا دین اسلام ترسناک نشان داده شود، از جوانان غربی خواستند تا براساس درک، بینش، فهم و آگاهی خود به این بزرگ بنگرند.

خبرگزاری شینهوا نیز در گزارشی با اشاره به پیام مشروح و سرگشاده رهبر انقلاب اسلامی ایران نوشت، ایشان با ارسال این نامه در واقع جوانان غربی را به مطالعه و شناخت واقعی اسلام دعوت کردند.

این رسانه نوشت: رهبر عالی ایران همچنین از این جوانان خواست، اجازه ندهند تروریست های دست پرورده غرب خود را به عنوان نمایندگان واقعی اسلام به آنان معرفی کنند.

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) هم در گزارش مشروحی از تهران با عنوان ” پیام رهبر ایران به جوانان غرب نوشت: ” رهبر جمهوری اسلامی ایران، جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام، قرآن کریم و زندگانی حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام دعوت کرد و از آنها خواست اجازه ندهند تروریست هایی که دست پرورده خود غرب هستند، خود را به عنوان نماینده اسلام به آنها معرفی کنند».

روزنامه نیویورک تایمز هم در این باره نوشت:” رهبر ایران از جوانان غربی خواست تا با استناد به منابع اصلی و اولیه به درک و شناخت مستقل و فارغ از جوسازی رسانه ها از اسلام برسند».

 

همچنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان  آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت بررسی اسلام به جوانان غربی تاکید کرد نوشت: «رهبر عالی ایران تاکید کرد جوانان غربی به جای بلعیدن دیدگاه‌های متعصبانه، خود به بررسی اسلام بپردازند.»

همچنین روزنامه صهیونیستی ها‌آرتص ضمن انتشار بخش‌هایی از متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی نوشت:‌ آیت‌الله علی خامنه‌ای از جوانان اروپا و شمال آمریکا خواست تا برای رسیدن به درکی درست از اسلام به سراغ منابع اولیه بروند، قران بخوانند و به داستان‌پردازی‌های مغرضانه ضد اسلام استناد نکنند. رهبر ایران در این نامه به حادثه تروریستی اخیر در پاریس اشاره و تاکید کرد: اجازه ندهید که عاملان این حملات اعمال خود را به عنوان چهره اسلام به شما بشناسانند.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: رهبر ایران از جوانان غربی خواست تا با استناد به منابع اصلی و اولیه به درک و شناخت مستقل و فارغ از جوسازی رسانه ها از اسلام برسند.

آقای خامنه ای در ادامه گفت: مسئله این نیست که درس تاریخی بدهیم اما سوال این است که چرا بازنگری وجدان جمعی غرب به مسائل باید معطوف به گذشته های دور باشد نه مشکلات امروز؟

وی افزود: تاکید من تنها این است که خود مطالعه کنید و به پاسخ برسید چون آینده ملت‌های شما و کشورهایتان در دستان شماست و شما نسبت به پیدا کردن حقیقت مشتاق تر و مسئولیت پذیر هستید.

رسانه های دیگری چون پایگاه خبری اینترنشنال بیزینس تایمز، روزنامه اورشلیم پست ، خبرگزاری یونایتدپرس و ... پوشش کاملی از این نامه ارائه کردند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ