سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که از فراگیری دانش ملول نگردد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:30 صبح
پویش «شهر ما روزه‌دار است» راه‌اندازی شود

معاون گردشگری همزمان با آغاز سفرهای نوروزی از استان‌ها درخواست کرد پویش «شهر ما روزه‌دار است» را به منظور افزایش مسئولیت مؤمنانه شهروندان و مسافران نوروزی راه‌اندازی کنند و اماکن خدماتی نیز برای رعایت شأن میزبان و مسافران نوروزی معذور از روزه‌داری، اعلان «ویژه مسافران نوروزی» را نصب کنند.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان ـ  رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور و معاون گردشگری ـ در نامه‌ای به مدیران کل استان‌ها، بر اجرای مصوبات هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور درباره برنامه‌های فرهنگی و معنوی ماه رمضان 1403 در تقارن با تعطیلات و سفرهای نوروزی، تأکید کرد.

در نامه شالبافیان به مدیران کل استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مفاد این مصوبه به این شرح یادآوری شده است:

1 ـ دستگاه‌های فرهنگی - اجتماعی برای تأمین اوقات فراغت شهروندان در تعطیلات نوروزی فعال شده و اماکن و نهادهای فرهنگی - هنری به‌ویژه شهرداری‌ها در رویدادسازی شهری متناسب با ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی داشته باشند.  

2 - پویش «شهر ما روزه‌دار است» راه‌اندازی شده و در مراکز اقامتی و پذیرایی مجاز به ارائه خدمات و مبادی ورودی شهرها و استان‌ها، به‌منظور افزایش مسئولیت مؤمنانه شهروندان و مسافران نوروزی، اطلاع‌رسانی شود.  

3- امکان تفریح دید و بازدید و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های معنوی مساجد و بقاع متبرکه، در فاصله زمانی افطار تا سحر، ایجاد شود.

4- فضاها و واحدهای مجاز پذیرایی و خدماتی با حجم تقاضای مسافر بر اساس تصمیم و تدبیر استانداران و ستادهای خدمات سفر استان، با مساعدت پلیس اماکن فراجا و ابلاغ آن برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط، متناسب‌سازی شود.  

5- شأن میزبان و مسافران نوروزی معذور از روزه‌داری رعایت شود و این موضوع در واحدهای ارائه خدمات به مسافران، از طریق الزام اماکن خدماتی مجاز به نصب اعلان «ویژه مسافران نوروزی» در ورودی اطلاع‌رسانی شود.  

6- ابلاغیه وزارت کشور و شورای پاسداشت زبان فارسی درباره فارسی‌نویسی تبلیغات گردشگری به‌ویژه اسامی شهرها و سایر خدمات و محتوای گردشگری داخلی، اجرا شود. 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ