سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با رغبت به آنچه نزد خداوند است، با اودوستی کن [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 103 مرداد 13 , ساعت 9:3 صبح
تنها حکمت جهاد پیروزی بر دشمن نیست؛بلکه آزمایش مسلمانان نیز هست

شیطان برای فریب انسان از هر راهی وارد می‌شود، در اینجا چنین القا می‌کند که اگر همه حوادث و اتفاقات مقدر و مکتوب است و قابل تغییر نیست، پس انسان برای چه بی‌جهت خود را به زحمت بیاندازد ؟

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه: پاسخ به این پرسش مهم که «انسانیت انسان در چیست» می‌توان روشن کننده این باشد که چه چیزی حقیقت انسان است. انسانیت انسان به روح او است. شکی نیست که قرآن انسان را مرکّب از روح و بدن می‌داند. حقیقت روح چیزی غیر از بدن است و تا آن نباشد انسان به وجود نمی‌آید. پس هر چیزی که کمال برای روح باشد، کمال انسانی محسوب می‌شود. مرز بین انسان و حیوان زمانی ترسیم می‌شود که پای تعهد در کار بیاید و انسان بنا بگذارد که آگاهانه کاری را انجام دهد یا از انجام کاری خودداری کند و برای رفتارهای خود مقررات و ضوابطی داشته باشد. البته چگونگی وضع مقررات و نحوه اجرای آنها بحث دیگری است؛ اصل مسأله این است که انسان یا مقررات، ضوابط، ارزش‌ها، و حلال و حرام را بپذیرد، و یا بخواهد از هر قید و بندی آزاد و یله باشد و هر گونه که خواست، رفتار کند. این جاست که باید و نباید، و خوب و بد پیدا می‌شود. کاری که موجب کمال می‌شود، خوب است و باید انجام شود و کاری که موجب نقص می‌شود، بد است و نباید انجام شود. ادامه مطلب...

شنبه 103 مرداد 13 , ساعت 9:3 صبح
شهید هنیه عمیقا معتقد به مبانی حرکت جهادی ترسیم شده امام(ره) بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: شهادت مقام عالی‌رتبه مقاومت فلسطین در این شرایط، آن هم در تهران که ما میزبان این شخصیت عزیز بودیم بسیار سخت است و کار را برای ما خیلی سخت‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گردهمایی "عهد حضور" که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد گفت: خبر شهادت اسماعیل هنیه رضوان‌الله تعالی علیه در تهران خبری تلخ و بسیار متأثر کننده‌ای بود که بعد از حضور ایشان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری صورت گرفت و هم ما و هم جبهه مقاومت و فرزندان عزیز مقاومت در فلسطین را محزون کرد.

وی اسماعیل هنیه را یک شخصیت بزرگ، جهادی، انقلابی، فاضل و مؤمن توصیف کرد و اظهار داشت: این شخصیت برجسته عمیقاً معتقد به مبانی حرکت جهادی براساس خط ترسیم شده امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم عزیز بود. ادامه مطلب...

شنبه 103 مرداد 13 , ساعت 9:2 صبح
انتقام خون مهمان بر ذمه ماست

میثم مطیعی مداح مشهور کشورمان در پی شهادت اسماعیل هنیه در صفحه شخصی خود نوشت: الثأر لدم الضیف دین برقبتنا انتقام خون مهمان بر ذمه ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم مطیعی مداح مشهور کشورمان در پی شهادت اسماعیل هنیه در صفحه شخصی خود نوشت: الثأر لدم الضیف دین برقبتنا انتقام خون مهمان بر ذمه ماست.

این پیام در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود:

 

انتقام خون مهمان بر ذمه ماست 

شنبه 103 مرداد 13 , ساعت 9:2 صبح
ثمره خون شهدای مقاومت چیزی جز نابودی رژیم غاصب صهیونیستی نیست

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مجاهد خستگی ناپذیر جبهه ی مقاومت اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌ی مقاومت اسلامی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است.

بِسمِ رَبِّ الشُّهَداء وَ الصِدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس؛ شهید اسماعیل هنیه (رضوان الله علیه)، مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت اسلامی را به امت اسلام و مردم مجاهد و مظلوم فلسطین، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و همه آزادی خواهان و حق طلبان دنیا به ویژه خانواده مقاوم و فداکار این شهید والامقام تسلیت عرض می‌نمائیم.


آن شهید مجاهد و پرچمدار آزادی قدس شریف، همواره در راه آزادی و عدالت، در برابر پروژه سلطه‌گری آمریکا و اشغالگری رژیم سفاک صهیونیستی ایستاد و در طول این سال‌ها با انتظار شهادت زندگی کرد.


این عملیات تروریستی و بزدلانه رژیم صهیونیستی بیش از پیش چهره خبیث این رژیم فاسد را در زیر پا گذاشتن تمام قوانین بین المللی و انسانی برای رسیدن به اهداف نامشروع خود بر همگان ثابت کرد. ادامه مطلب...

شنبه 103 مرداد 13 , ساعت 9:1 صبح
خون شهید هنیه طلیعه دیگری برای برآمدن خورشید آزادی فلسطین است

حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل های دینی در پی شهادت اسماعیل هنیه که توسط رژیم سفاک صهیونیستی در تهران صورت گرفت پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در پی شهادت اسماعیل هنیه که توسط رژیم سفاک صهیونیستی در تهران صورت گرفت پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

‌ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

شهادت اسماعیل هنیه، مبارز نستوه مقاومت اسلامی را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

آن شهید بزرگوار در ماه محرم که ماه پیروزی خون بر شمشیر است و در ام القرای جهان اسلام توسط شقی‌ترین دشمنان عالم بشریت و در تروری ددمنشانه شربت شیرین شهادت نوشید و به دیدار معبود شتافت.

آن شهید مجاهد نماد مقاومت علیه صهیونیست جهانی و پرچم دار آزادی قدس شریف بود. این اقدام، عجز دشمنان مقاومت در میدان رزم را بیش از همیشه نشان داد. ملت ایران، ترور او را که مهمان عزیز خود بود، بر نخواهد تابید و انتقام سختی چشم انتظار عاملان این اقدام هولناک خواهد بود.

بی شک خون شهید هنیه طلیعه دیگری برای برآمدن خورشید ظفر و آزادی فلسطین عزیز است.

مجید باباخانی
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی


شنبه 103 مرداد 13 , ساعت 9:0 صبح
بررسی نقش قرآن کریم در ایجاد هویت زن مسلمان و تثبیت خانواده

نشست بررسی نقش قرآن کریم در ایجاد هویت زن مسلمان و تثبیت خانواده به همت مرکز بین المللی همکاریهای قرآنی دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بررسی نقش قرآن کریم در ایجاد هویت زن مسلمان و تثبیت خانواده به همت مرکز بین المللی همکاریهای قرآنی دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست بانوان اندیشمند از کشورهای الجزایر، لبنان، ایران، انگلیس، تونس و پاکستان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

زمان برگزاری شنبه 13 مرداد ساعت 16 الی 18 است و علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.


دوشنبه 103 مرداد 8 , ساعت 10:54 صبح
فهرست جدید شهدای ترور منتشر می‌شود/تعداد بیش از 17هزارنفراست

فهرست به روز شده آمار شهدای ترور همزمان با 8 شهریور (روز ملی مبارزه با تروریسم) رونمایی خواهد شد.

محمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درخصوص آمار شهدای ترور خصوصاً شهدایی که به دست گروه تروریستی منافقین به شهادت رسیدند، اظهار داشت: ما در بنیاد هابیلیان پیش از این با تحقیقات فراوان به آمار 17 هزار شهید ترور در کشور رسیده بودیم که این آمار شامل شهدا تا ابتدای سال 90 می‌شد و تا امروز هم آمار رسمی کشور همین بوده است. ادامه مطلب...

دوشنبه 103 مرداد 8 , ساعت 10:53 صبح
مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت چهاردهم چگونه برگزار خواهد شد

سه‌شنبه 9 مرداد 1403 مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور دولت چهاردهم، در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، طبق قانون،‌ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چهاردهم پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی رهبر انقلاب ـ که صبح روز یکشنبه با حضور مقامات داخلی و خارجی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار و انجام شد ـ با حضور رئیس دیوان‌عالی کشور، اعضای شورای نگهبان، رئیس قوه قضا و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل 121 قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته است، به‌کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

تاکنون 13 دوره مراسم تحلیف رؤسای جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی برگزار شده‌ است. ادامه مطلب...

دوشنبه 103 مرداد 8 , ساعت 10:53 صبح

 

هواشناسی ایران1403/5/8؛ کاهش موقتی دما در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از کاهش موقتی دما در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا و بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ تا 5 روز آینده در 12 استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ بررسی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز،‌ تهران و سمنان رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. ادامه مطلب...

سه شنبه 103 مرداد 2 , ساعت 12:16 عصر

کتاب‌ «پروانه سوم» - کراپ‌شده

صدای زنگ همراه با اسم و تصویر بابا جیغم را به حیاط می‌رساند. اسم بابا در گوشی مامان «عشقم» است. تصویر مردی با لباس پلنگی نمایان شده. جا می‌خورم! حمیدرضا و طوبا هم مات و مبهوت نگاه می‌کنند....

گروه جهاد و مقاومت مشرق – تا کنون کتاب‌های زیادی درباره شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) نوشته شده است. یکی از جدیدترین کتاب‌ها با این موضوع، کتاب «پروانه سوم» است که در دفتر کودک و نوجوان انتشارات خط مقدم (قمقمه) به قلم نویسنده ادبیات پایداری، رحیم مخدومی نوشته شده است.

این کتاب زندگی شهید ابوحامد را در قالب داستانی برای نوجوانان تعریف کرده و در لابلای کتاب، طرح‌هایی مرتبط با روند داستان به چشم می‌خورد. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ