سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفت است از رشگ بران که غافلند از تندرستى مردمان . [نهج البلاغه]
 
شنبه 103 خرداد 26 , ساعت 10:56 صبح

اس ام اس شهادت امام محمد باقر (ع) 1400 + عکس و پیامک شهادت باقرالعلوم (ع)

محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب علیه السلام مشهور به امام محمدِ باقر (ع) پنجمین امام شیعیان است. مشهورترین لقب او «باقر» به معنای شکافنده است که بر پایه حدیث لوح، این لقب را پیامبر اسلام (ص) پیش از ولادتش به او داند. امام باقر (ع) حدود 19 سال امامت شیعیان (از سال 95 تا 114 قمری) را برعهده داشت که با پنج تن از خلفای بنی‌امیه همزمان بود. ایشان در 57 سالگی در هفتم ذی‌الحجه سال 114 قمری به شهادت رسید.


شنبه 103 خرداد 19 , ساعت 11:21 صبح

اول ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج پر برکت حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است.

سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) 1402 + تاریخ روز ازدواج در تقویمحضرت فاطمه (س) دختر بزرگوار حضرت محمد مصطفی (ص) که به عنوان برترین بانوی دوعالم شناخته می‌شود، در اولین روز از ماه ذی‌الحجه سال دوم یا سوم هجری قمری با حضرت علی (ع) ازدواج کرد. ماه ذی‌الحجه یکی از ماه‌های پر برکت است که دو عید بزرگ قربان و غدیر در این ماه قرار دارد و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) نیز ارزش این ماه را دو چندان کرده است.

روز ازدواج

در تقویم رسمی ایران، سالروز ازدواج فرخنده و مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) که مصادف با اول ذی‌الحجه هر سال است، به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است. این روز خجسته به دلیل برکت ازدواج این دو معصوم گرانقدر تاریخ مناسبی برای زوج‌های جوان است تا جشن ازدواج خود را در این روز برپا کرده و با پیوند زدن دل‌های خود به زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، شادی خود را با این روز مبارک هم زمان کنند و تلاش کنند زندگی خوب و پربرکتی مثل حضرت علی و فاطمه (س) داشته باشند.

مهریه حضرت فاطمه زهرا (س)

در مورد میزان مهریه حضرت زهرا (س) اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی با توجه به روایات متعدد مشخص است که مهریه آن حضرت بین 400 تا 500 درهم بوده است که متناسب با ارزش پولی آن زمان، مهریه‌ای متوسط (نه بسیار کم و نه زیاد) محسوب می‌شد. این میزان مهریه‌ای است که پیامبر (ص) برای همه دختران امتش تعیین کرد که از آن به عنوان مهر السنه حضرت زهرا (س) یاد می‌شود. علاوه بر این مهریه که ارزش مادی دارد، مهریه‌های معنوی دیگری نیز در برخی از روایات برای بانوی دوعالم ذکر شده است. یکی از این روایت‌ها اشاره به این دارد که حضرت زهرا (س) از پیامبر (ص) درخواست کرد تا از خدا بخواهد مهریه‌اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد. همچنین در روایت دیگری آمده است که مهریه حضرت زهرا (س) در آسمان یک پنجم دنیا و ثلث بهشت و چهار رود فرات، نیل، نهروان و بلخ مقرر شده است.

سن ازدواج حضرت علی (ع)

بنا بر روایات تاریخی گفته شده است که امام علی (ع) در هنگام ازدواج با حضرت فاطمه زهرا (س) بیست و یک ساله بود.

سن ازدواج حضرت فاطمه (س)

گفته شده است که حضرت فاطمه زهرا (س) در هنگام ازدواج 9 تا 11 ساله بودند که این سن برای ازدواج دختران در آن زمان عادی و معقول بوده است.

اختلاف سنی ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س)

بر اساس روایات دینی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بین 10 تا 12 سال اختلاف سنی داشته‌اند. ادامه مطلب...

یکشنبه 103 خرداد 13 , ساعت 10:53 صبح
فرا رسیدن 14 خرداد و سالروز رحلت جان‌سوز امام خمینی (ره) تسلیت باد

او زنده است تا اسلام ناب محمدی (ص) زنده است و او زنده است تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمین و نفرت از ظالمین بر افراشته است

 


یکشنبه 103 خرداد 13 , ساعت 10:51 صبح

”امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است و تا تاریخ زنده است راه، اندیشه، گفتار و منش امام (ره) زنده خواهد ماند.

امام خمینی در روز بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریـور 1281 هجری شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده ای اهل علـم و هجرت و جهاد پـای بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعلاء پیوست. در گذر ایام و تواتر لیل و نهار به چهاردهم خرداد که می رسیم ، روزی که شاهد یکی از سنگین ترین حوادث مصیبت بار دهه های اخیر بود. مصیبت رحلت بزرگمرد انقلابی و مجاهد تاریخ ساز و ظلم ستیز ، و مجتهد عارف و مردم دوست و الهی ، که با خروش مردانه و قیام دلیرانه خود عظیم ترین انقلاب دینی را به ارمغان آورد . ادامه مطلب...

یکشنبه 103 خرداد 13 , ساعت 10:46 صبح

قیام پانزده خرداد، نهضتی خودجوش و مردمی در تهران، قم و برخی از شهرهای دیگر در اعتراض به دستگیری امام خمینی در 15 خرداد 1342 بود. زمینه‌های‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ و دینی‌ این‌ قیام‌ به‌ دهه 1330 ش‌ و اقدامات‌ تحریک‌آمیز نظام‌ حاکم‌ بازمی‌گردد، اما مهمترین حادثه که منجر به شروع قیام شد، سخنرانی امام خمینی در مدرسه فیضیه قم و پخش خبر آن در کشور بود. امام خمینی در این سخنرانی به‌شدت و به‌صراحت به شاه و اسرائیل حمله کرد، به‌دنبال این سخنرانی، امام خمینی در سحرگاه 15 خرداد در منزل خود در قم دستگیر و به تهران منتقل شد و مردم همان روز در قم و تهران و دیگر شهرها به خیابان‌ها ریختند و قیام پانزده خرداد شکل گرفت. ادامه مطلب...

جمعه 103 خرداد 11 , ساعت 8:2 صبح

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در نامه‌ای خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند.
 
 متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم

این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.

جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.

شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.
ادامه مطلب...

چهارشنبه 103 خرداد 9 , ساعت 10:29 صبح

شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دوران سه‌ساله ریاست جمهوری حضور پررنگی در جمع فعالان امور قرآنی داشت و بیانات مهمی را در مورد قرآن کریم چه در زمینه مسائل فنی رویدادها و چه ترویج مفاهیم بلند آن، ایراد کرد که تا سال‌های سال می‌تواند نصب‌العین مدیران این حوزه قرار گیرد.

تبدیل حال مردم به احسن‌الحال در پرتو قرآن + عکس

شهید خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دوران حضور در منصب ریاست جمهوری، حمایت کم‌نظیری از فعالیت‌های حوزه قرآن کریم داشت، حمایتی که بسیاری را دلگرم به رونق فعالیت‌های قرآنی در سال‌های آتی کرده بود و اینکه در اوج رفتارهای زشت برخی کشورهای غربی و بی‌احترامی به ساحت شریف قرآن، او این کتاب آسمانی را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دست گرفت و بار دیگر به جهانیان معرفی کرد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 103 خرداد 9 , ساعت 10:29 صبح

محمدعلی انصاری گفت: شکر سه مرحله دارد که اولین مرحله آن، معرفت قلبی و شناخت نعمت در جان است و دومین مورد، بر زبان آوردن نعمت و سومین مرحله، به کار بستن نعمت در مسیر درست خود است.

محمدعلی انصاری صاحب تفسیر مشکاتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاه و مفسر قرآن، در نشست مجازی که امروز 8 خردادماه، با موضوع «مراحل شکرگذاری» برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال برخی از صفات دیگر را که ظاهراً تنها آدمیان متصف به آن هستند، به خود نسبت می‌دهد که یکی از این صفات شاکر بودن است. خداوند خود را شاکر می‌داند چرا که تکبرها و غرورها و خودبینی‌ها گاه مانع از آن می‌شود که مردم درباره زحمات و خدمات و رفتار‌های پسندیده یکدیگر قدرشناس باشند. روحیه تشکر و قدردانی از زحمات و کارهای نیک دیگران، به جوانمردی نیاز دارد. حضرت سبحان با تمام کبریایی و بی‌نیازی و جلالتی که دارد، از افرادی که کارهای خیر و نیکو انجام می‌دهند تشکر و قدردانی می‌کند تا انسان‌ها حساب کار خویش را بهتر دریابند و به وظیف? اخلاقی خود نیکوتر عمل کنند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 103 خرداد 9 , ساعت 10:27 صبح

«زیست قرآنی» عنوان جدیدترین اینفوگرافی حجت‌الاسلام والمسلمین علی رجبی است که در آن با برشمردن 8 ویژگی شهید آیت‌الله رئیسی، زندگی شخصی و خدمتی او را منطبق با مصادیق قرآنی دانسته است.

ارسالی///صفات هشتگانه شهید جمهور دال بر زیست قرآنی + اینفوگرافیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رجبی، مدرس و حافظ کل قرآن کریم در جدیدترین اینفوگرافی قرآنی خود با عنوان «زیست قرآنی» که به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر کرده با اشاره و استناد به آیات 109 تا 111 سوره مبارکه «صافات» عاقبت بخیری مردانی که برای خدا و در راه خدمت به خلق قدم برمی‌دارند را توصیف می‌کند. امری که در نهایت رضایت خدا و رستگاری ایشان را در پی دارد. ادامه مطلب...

سه شنبه 103 خرداد 1 , ساعت 3:25 عصر

انالله و انا الیه راجعون

خبردار شدیم که رئیس محترم جمهور و همراهان گرامیشان به رحمت خدا پیوسته اند

آرزو می کنیم که وسعت صبر خانواده ی این دوستان عزیز به اندازه ی دریای غمشان باشد

با هم دعا کنیم تا خداوند بزرگ روح عزیزان از دست رفته را قرین رحمت کند و خوب از این میهمان جدید پذیرایی کند

پیام تسلیت

  ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ