سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشم را با بردباری بازگرداندن نتیجه دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 94 مهر 23 , ساعت 10:59 صبح

از روز دوم ماه محرم تا روز دهم آن در سال 61 هجری حوادث سهمگینی رخ می‌دهد که تاریخ نظیر آن را سراغ ندارد.

از هنگامی که ماه محرم شروع می‌شود، حال و هوای شیعیان و دوستداران حسینی دگرگون می‌شود، لباس عزا بر تن می‌کنند و فریاد «واحسیناه» طنین انداز است، مرسوم است که هر روز از دهه اول محرم را به یک نام مزین کنند، مداحان و نوحه خوانان اباعبدالله برای اینکه یاد حماسه بزرگ عاشورا را زنده بدارند، در هر روز نام یکی از اسوه‌های سرزمین نینوا را بر زبان جاری می‌کنند که به این شرح است:
ادامه مطلب...

پنج شنبه 94 مهر 23 , ساعت 10:50 صبح

 

محرم

 

1-یکى از اعمال مهم ، دعاى اول ماه است . و به جهت اینکه اول این ماه اول سال بوده و از طرف دیگر دعاهاى قبل از وقت نیز تاثیر خاصى در برآورده شدن حاجات و رسیدن به امور مهم دارد، این دعا تاثیر زیادى در سلامتى و دورى از آفات دینى و دنیایى آن سال و بهبودى حال و بدست آوردن نیکیها دارد. و دعایى که براى اول ماه در اقبال روایت شده دعاى بسیار مفیدى براى مطالب مذکور است . 

2 - بهتر است در شب اول، بعضى از نمازهایى را که در این شب وارد شده به مقدار حال و توانایى خود خوانده - حداقل دو رکعت نمازى را که شامل حمد و یازده بار "قل هو الله احد" است -، بعد از آن دعایى را که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم بعد از این نماز خوانده است و در کتاب اقبال نقل شده بخواند و فرداى آن روز را روزه بگیرد. 

ادامه مطلب...

چهارشنبه 94 مهر 15 , ساعت 3:2 عصر
رهبر انقلاب: مذاکره با آمریکا ممنوع است/ مشکل کشور به خاطر وجود آدم‌های بعضاً بی‌خیال است که این واقعیات را نمی‌فهمند
جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه خانواده‌های خود صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای این نیرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابی نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمین امنیت دریا و ایجاد رعب در دشمن، تاکید کردند: دشمنان به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم بویژه جوانان هستند و همه باید هوشیار و بیدار باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع امنیت دریا گفتند: آمادگی ها باید همواره بگونه ای باشد که براساس دستور قرآنی، در دشمن ایجاد رعب کند و جرأت تجاوز را از او بگیرد زیرا اگر خاکریزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد کرد.

  ایشان خاطر نشان کردند: اکنون به برکت تشکیل جبهه انقلابی در جنوب کشور که متشکل از نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب است، دستور قرآنی ایجاد رعب در دشمن، محقق شده است.


فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه ما هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود، افزودند: اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید توانایی های علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند. ادامه مطلب...

دوشنبه 94 مهر 13 , ساعت 9:58 صبح

جانباز 70 درصد «سید مصطفی علمدار» زنی که 7 ماه زیر تخت شوهرش می خوابید!

همسرم؛ سال 1369 با هم ازدواج کردیم، الان 25 سال است در تمام لحظات زندگیم در کنارم هست، حتی بعضی وقت‌ها که من نیستم، او هست.

تاکنون گفت‌وگوهای زیادی را با جانبازان انجام داده‌ایم، در حین گفت‌وگو با خنده‌های‌شان خندیدیم، با بغض‌شان بغض کردیم و با دیدن اشک‌های‌شان گریستیم ولی هر چه خواستیم سختی‌های زندگی‌شان، آنچه را که هست، حس کنیم نتوانستیم، در ادامه مشروح گفت‌وگوی فارس با جانباز 70 درصد سیدمصطفی علمدار از رزمندگان دلاور لشکر ویژه 25 کربلا از نظرتان می‌گذرد.

 

آقای علمدار! چه سالی جانباز شدید؟

مجروحیتی که سبب شد روی ویلچر بنشینم، در عملیات والفجر 10 اتفاق افتاد، درست 26 اردیبهشت 1366 و من 21 ساله بودم.

  ادامه مطلب...

یکشنبه 94 مهر 12 , ساعت 2:40 عصر

وضو گرفته ام از بهرت ماجرا بنویسم 

منا که برف نمی آید، این سپیدی مرگ است چه سان ز مرگ رفیقان با صفا بنویسم؟


وضو گرفته ام از بهرت ماجرا بنویسم
قلم به خون زده ام تا که از منا بنویسم

به استخاره نشستم که ابتدای غزل را
ز مانده ها بسرایم؟ ز رفته ها بنویسم؟

نه عمر نوح، نه برگ درخت های جهان هست
بگو که داغ دلم را کی و کجا بنویسم؟

مصیبت عطش و میهمان کشی و ستم را
سه مرثیه ست که باید جداجدا بنویسم

ادامه مطلب...

پنج شنبه 94 مهر 9 , ساعت 10:39 صبح

هان! بدانید که آنان امانتداران خداوند در میان آفریدگان و حاکمان او در زمین اویند.

هشدار که من وظیفه ی خود را ادا کردم. هشدار که من آن چه بر عهده ام بود ابلاغ کردم و به گوشتان رساندم و روشن نمودم. بدانید که این سخن خدا بود و من از سوی او سخن گفتم. هشدار که هرگز به جز این برادرم کسی نباید امیرالمؤمنین خوانده شود. هشدار که پس از من امارت مؤمنان بری کسی جز او روا نباشد.

ثم قال: «ایهاالنَّاسُ، مَنْ اَوْلی بِکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ؟ قالوا: الله و رَسُولُهُ. فَقالَ: اَلا من کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلی مَوْلاهُ، اللهمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ.

سپس فرمود: مردمان! کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خداوند و پیامبر او! سپس فرمود آگاه باشید! آن که من سرپرست اویم، پس این علی سرپرست اوست! خداوندا دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آن که او را دشمن دارد و یاری کن یار او را؛ و تنها گذار آن را که او را تنها بگذارد.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 94 مهر 9 , ساعت 10:39 صبح

هشدار! یاران پیشوایان کسانی هستند که به باور رسیده و از تردید و انکار دور خواهند بود.

هشدار! اولیی امامان آنانند که با آرامش و سلام به بهشت درخواهند شد و فرشتگان با سلام آنان را پذیرفته، خواهند گفت: «درود بر شما که پاک شده اید. اینک داخل شوید که در بهشت، جاودانه خواهید بود.»

هان! بهشت پاداش اولیی آنان است و در آن بی حساب روزی داده خواهند شد.

هان! دشمنان آنان آن کسانی اند که در آتش درآیند. و همانا ناله ی افروزش جهنم

را می شنوند در حالی که شعله هی آتش زبانه می کشد و زفیر (صدی بازدم) جهنم را نیز درمی یابند.

هان! خداوند درباره ی ستیزگران با آنان فرموده: «هرگاه امتی داخل جهنم شود همتی خود را نفرین کند.»

هشدار! که دشمنان امامان همانانند که خداوند درباره ی آنان فرموده: «هر گروهی از آنان داخل جهنم شود نگاهبانان می پرسند: مگر برایتان ترساننده ی نیامد؟! می گویند: چرا ترساننده آمد لیکن تکذیب کردیم و گفتیم: خداوند وحی نفرستاده و شما نیستید مگر در گمراهی بزرگ!» تا آن جا که فرماید: «هان! نابود باد دوزخیان!»

ادامه مطلب...

پنج شنبه 94 مهر 9 , ساعت 10:35 صبح

بخش اول: حمد و ثنای الهی

اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَ دَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فی اَرْکانِهِ، وَاَحاطَ بِکُلِّ شَیءٍ عِلْماً وَ هُوَ فی مَکانِهِ وَ قَهَرَ جَمیعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَ بُرْهانِهِ، حَمیداً لَمْ یَزَلْ، مَحْموداً لایَزالُ (وَ مَجیداً لایَزولُ، وَمُبْدِئاً وَمُعیداً وَ کُلُّ أَمْرٍ إِلَیْهِ یَعُودُ). بارِئُ الْمَسْمُوکاتِ وَداحِی الْمَدْحُوّاتِ وَجَبّارُ الْأَرَضینَ وَ السّماواتِ، قُدُّوسٌ سُبُّوحٌ، رَبُّ الْمَلائکَةِ وَالرُّوحِ، مُتَفَضِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ بَرَأَهُ، مُتَطَوِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ أَنْشَأَهُ. یَلْحَظُ کُلَّ عَیْنٍ وَالْعُیُونُ لاتَراهُ.

ستایش خدای را سزاست که در یگانگی اش بلند مرتبه و در تنهایی اش به آفریدگان نزدیک است؛ سلطنتش پرجلال و در ارکان آفرینش اش بزرگ است. بی آنکه مکان گیرد و جابه جا شود، بر همه چیز احاطه دارد و بر تمامی آفریدگان به قدرت و برهان خود چیره است.

همواره ستوده بوده و خواهد بود و مجد و بزرگی او را پایانی نیست. آغاز و انجام از او و برگشت تمامی امور به سوی اوست.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 94 مهر 9 , ساعت 10:32 صبح

 

پیامک عید غدیر, متن تبریک عید غدیر

حقا که غدیر بهر ما نوروز است
میزان عدالت است و ظالم سوز است
جمهوری اسلامی ما با صلوات
از یمن ولایت علی پیروز است

 

اس ام اس تبریک عید غدیر, تبریک عید غدیر خم

ادامه مطلب...

پنج شنبه 94 مهر 9 , ساعت 9:27 صبح
اتفاقی است که افتاده...
از اول هم اتفاقی بود، مردم اتفاقی انقلاب کردند، اتفاقی شهید دادند، اتفاقی هم پیروز شدند، اتفاقا جنگ هم اتفاقی بود، اتفاقی خرمشهر سقوط کرد، خدا هم خرمشهر را اتفاقی آزاد کرد، اتفاقی شعار جنگ جنگ تا پیروزی سر دادند، اتفاقی گفتند جنگ ادامه دارد، اتفاقی ناو های آمریکایی سروکله شان پیدا شد، عده ای هم که در بندرعباس اتفاقی سوار هواپیما شدند با موشک ناو وینسنس تصادف کردند و هواپیمایشان چپ کرد در وسط راه آن جلسه اتفاقی بعد از چپ شدن هواپیما کارش را در قطعنامه انجام داد.

اتفاقی پیر مراد جمع سفر کرد و فردایش اتفاقی در نماز جمعه تهران تصمیم به مانور تجمل گرفتند، گروگان های آمریکایی در لبنان هم اتفاقی آزاد شدند و در جواب کمی بعد ترش اتفاقی حکم جلب برای حاج آقا صادر شد و تحریم های داماتو تصویب شد، اتفاقا بابک زنجانی هم همان روزها اتفاقی راننده رییس بانک مرکزی شد و رییس بیچاره هم که میخواست طبق معمول دخالت نکند توزیع دلار های دولتی را به راننده اش سپرد، اتفاقا همین چند روز پیش سالگرد تصویب طرح گفتگوی تمدن ها بود که چند ماه بعد اتفاقی جنگ تمدن ها در چپ و راست مملکت کلید خورد و با اتفاقاتش بعضی ها نامه سال 2003 را نوشتند، بعد تر ها هم بعضی ها اتفاقی قول تعلیق ده ساله و بیست ساله دادند تا شر کدخدا کم شود از سر انتخابات، شاهدم همان دوربین است که فکر کنم در راهرو های همین مجمع عمومی سازمان ملل اتفاقی از فلانی و البرادعی فیلم گرفت و اسنادش موجود است که فلانی گفت مشکل را حل کن و الا رقبایمان رای می آورند...
 
چند سالی اتفاقات خلاف جهت افتاد و در جواب تعلیق های داوطلبانه ای! که هوا شده بود، شش قطعنامه اتفاقی صادر شد، همه وقایع الاتفاقیه در سفر دانشگاه آزادی پسر آخر بهمانی جمع شد و بهمانی زاده بهرمانی گفت اگر تحریم ها را با تشدید بنویسیم مردم به ما رای میدهند و اتفاقا مردم هم دادند! حالا هم وسط این همه اتفاق مثل سقوط اتفاقی جرثقیل و بسته شدن اتفاقی خروجی ها درْ منا، فلانی بعد از مصاحبه های بهمانی در همان راهرو های مجمع عمومی اتفاقی دیپلماسی کرده، اتفاقا دو شب قبل تر هم اتفاقی جلو امیر کویت زانو زد و گفت اگر اتفاقی سعودی ها را در راهرو دیدی سفارش ویزا ما را هم بکن تا در جده جبران کنیم...
 
و ما همچنان منتظر اتفاقات آتی هستیم...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ