سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن در بند توست تا بر زبانش نرانى و چون گفتى‏اش تو در بند آنى ، پس زبانت را چنان نگهدار که درمت را و دینار . چه بسا سخنى که نعمتى را ربود و نقمتى را جلب نمود . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 94 شهریور 15 , ساعت 9:19 صبح

مقام معظم رهبری شوخی رهبری با خانواده ارمنی

«پدرم، اواسط دیدار، وقتی حاج‌آقا با مادرم حرف می‌زدند، چای خودش را آرام کشید طرف حاج‌آقا...»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهدا، یکی از سنت های انقلابی رهبری در تجلیل از خانواده‌های ایثارگر است، از سوی دیگر، معظم‌له در کنار دیدار با خانواده شهدای مسلمان، با بستگان شهدای ارمنی نیز دیدار داشته‌اند، آنچه در ادامه می‌آید، روایت یکی از بستگان شهدای ارمنی درباره مزاح آیت‌الله خامنه‌ای با ایشان است.

 

 

راوی می‌گوید: یک شوخی هم کردند که هنوز آن شوخی‌شان به یادم مانده. قبل از اینکه ایشان تشریف بیاورند، من رفته بودم و برای همراهان ایشان که زودتر آمده بودند و برای خودمان، چای ریخته بودم. خب فکر کرده بودم مهمان‌ها، همین‌هایی هستند که آمده‌اند و وقتی حاج‌آقا آمدند، اصلاً یادمان رفت پذیرایی کنیم!

 

 

پدرم، اواسط دیدار، وقتی حاج‌آقا با مادرم حرف می‌زدند، چای خودش را آرام کشید طرف حاج‌آقا. ایشان هم بعدازاینکه حرفشان با مادرم تمام شد، نگاهی به این استکان چای کردند و گفتند: اولاً این چای سرد شده! ثانیاً این چای من نیست؛ مال هرکسی هست، بخورد! ثالثاً این استکان بزرگ است؛ اگر استکان کوچک دارید، یک استکان کوچک بیاورید و گرنه، این را نصفه کنید بیاورید./ مشرق [1]

[1] - مسیح در شب قدر (روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای ارمنی و آشوری)، مؤسسه جهادی صهبا، تهران، 1393، صص 259-


یکشنبه 94 شهریور 15 , ساعت 8:8 صبح

اعتیاد به فضای مجازی اعتیاد خانوادگی +کاریکاتور

اعتیاد به فضای مجازی؛
در حالی که معاون وزیر آموزش و پرورش از اعتیاد اینترنتی نوجوانان خبر داده، مدیرکل آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است: نیمی از والدین از اعتیاد فرزندانشان اطلاعی ندارند!

در حالی که معاون وزیر آموزش و پرورش از اعتیاد اینترنتی نوجوانان خبر داده، مدیرکل آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است: نیمی از والدین از اعتیاد فرزندانشان اطلاعی ندارند!

 

 

 برای ترک اعتیاد به تلفن همراه و فضای مجازی چه کار کنیم؟

1- اول از همه دیگر تا آخر شب پای لپ تاپ و گوشی ننشستم ، وقتی قبل از رفتن به رختخواب با لپ تاپ یا گوشی کار می کنید و یا تلویزیون تماشا میکنید ، در کار ملاتونین اختلال ایجاد می شود ، ملاتونین هورمون خواب است ،و این خوابیدن را سخت می کند و خواب شب را آشفته می کند. خواب برای یک جسم و ذهن سالم ضروری است .

 

مغز شما به شدت تلاش می کند تا اطلاعات را پردازش کند و ممکن است تمام شب نتواند آرام شود. خیلی خوب است اگر قبل از خواب کمی مدیتیشن کنید یا با همسرتان وقت بگذرانید تا بتوانید آرامش بیشتری کسب کنید.

ادامه مطلب...

یکشنبه 94 شهریور 15 , ساعت 7:44 صبح

والدین حق پدر بر فرزند چیست؟

حدیث؛
فرزند کاری انجام ندهد که مردم پدرش را فحش بدهند.

امام کاظم علیه السلام در بیانی نورانی می فرمایند، مردی از پیامبر خدا (ص) سؤال کرد: حق پدر بر فرزند چیست؟ حضرت فرمود: 1 - او را با نام صدا نکند 2 - در راه رفتن از او جلو نیفتند. 3 - قبل از او ننشیند. 4 کاری انجام ندهد که مردم پدرش را فحش بدهند.

 

سال رجل رسول الله(ص): ما حق الوالد علی ولده؟ قال: لا یسمیه باسمه، و لا یمشی بین یدیه، و لا یجلس قبله و لا یستسب له.


یکشنبه 94 شهریور 15 , ساعت 7:39 صبح
آرمیتا هدیه مقام معظم رهبری برای جشن تکلیف آرمیتا رضایی نژاد
آرمیتا؛
مقام معظم رهبری به مناسبت به سن تکلیف رسیدن آرمیتا رضایی‌نژاد فرزند شهید رضایی نژاد برای وی هدیه فرستادند.

مقام معظم رهبری به‌مناسبت به سن تکلیف رسیدن آرمیتا رضایی‌نژاد فرزند شهید رضایی‌نژاد برای وی هدیه فرستادند.
این هدیه  امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری در محل تالار شهر مشهد مقدس طی مراسمی به آرمیتا رضایی‌نژاد اهدا می‌شود.


یکشنبه 94 شهریور 15 , ساعت 7:37 صبح
با سلام خدمت دوستان عزیزم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مجید خداوردی با بیان اینکه تشرف پیاده مشهدی ها به حرم مطهر رضوی در 23 ذی القعده با حمایت و ایده سازمان فرهنگی و تفریحی و همکاری دستگاه های فرهنگی استان برگزار می شود گفت: در این روز مردم، حوزویان، دانشگاهیان، اصناف و کسبه شهر مشهد به یمن همسایگی حضرت رضا(ع) از چهار مسیر منتهی به حرم مطهر به زیارت خواهند رفت. 
پنج شنبه 94 تیر 11 , ساعت 12:17 صبح

 

 

 طنز ماه رمضان, پیامک سرکاری ماه رمضان

 

آخرین خبر:
به دلیل استقبال بی نظیر شما مسلمانان عزیز
زمان اذان مغرب یک ساعت تمدید شد!

 ======پیامک سرکاری ماه رمضان======

تبلیغ حیف نون برای حجاب در ماه رمضان !
“به زلفانت بیاموز که بیرونش ارزش دیدن ندارد”

  ======پیامک سرکاری ماه رمضان======

ادامه مطلب...

پنج شنبه 94 تیر 11 , ساعت 12:14 صبح

امام حسن (ع ) فرزند امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .

 

 

امام حسن (ع)

ولادت

امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک درم و چیزى افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطرآگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موى سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را حسن نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت . کنیه او را ابومحمّد نهاد و این تنها کنیه اوست .

ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ