سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]
 
پنج شنبه 91 شهریور 9 , ساعت 11:11 صبح

سلام به دوستان پارسی بلاگی عزیز

ایام به کام

تقوی، ‌اکسیری است که به روح و جسم انسان، ‌خاصیتی می‌دهد که از نابودشدن و از بین‌رفتن و فراموش‌شدن فرد و پوسیدن جسم او بعد از مرگ جلوگیری می‌کند.
 
انتشار خبر سالم ماندن پیکر مطهر آیت الله سید کاظم حسینی قزوینی پس از 17 سال بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و سایت‌های خبری داشت.

 

ادامه مطلب...

جمعه 91 مرداد 27 , ساعت 2:36 صبح

سلام طاعات و عبادات قبول باشه

امام خمینی فرمودند: روز قدس روز اسلام است، روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود.

گزیده‌ای از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره روز جهانی قدس و گرامیداشت این روز به شرح زیر است:

* آخرین جمعه ماه رمضان می‌توانند در سرنوشت فلسطین تعیین کننده باشد

بسم الله الرحمن الرحیم

من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس " انتخاب ، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

(صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه: 26 7)

  ادامه مطلب...

جمعه 91 مرداد 20 , ساعت 5:23 صبح

با سلام شهادت اول مظلوم عالم تسلیت باد

در شب قدر ،قدر این شب را بدانیم و برای همدیگر دعا کنیم.

التماس دعا

علی (ع) سخت گیر بود. راست می گفتند ولی نمی گفتند که علی بر چه کسانی سخت می گیرد؟ علی سخت گیر بود، اما نه با مردم.

خبرگزاری فارس: علی (ع) بر چه کسانی سخت می گرفت؟

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشته است: 1- می گفتند علی(ع) سخت گیر است و راست می گفتند، علی سخت گیر بود.

ادامه مطلب...

دوشنبه 91 مرداد 9 , ساعت 1:3 صبح

دهمین روز از ماه رمضان سال دهم بعثت ‏(3 سال قبل از هجرت) می گذشت که واقعه ای رخ داد؛ در هنگامه ای که مسلمانان در شعب ابی طالب در محاصره بودند و وجود حضرت خدیجه کبری تسلای خاطری برای رسول گرامی اسلام در آن وضعیت سخت و طاقت فرسا بود.آری! پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله یار دیرینه خود را از دست داد.

                                                                     

امّ المؤمنین، حضرت "خدیجه کبری(س) بنت خویلد ابن اسد ابن عبدالعزی" نخستین همسر "رسول خدا(ص)"، از زنان شریف، اصیل و نامدار عرب و اسلام میباشد.
ادامه مطلب...

جمعه 91 مرداد 6 , ساعت 5:34 صبح

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی پیاده سازی "اقتصاد مقاومتی"در کشور است.

خبرگزاری فارس: "اقتصاد مقاومتی" مهم‌ترین راه‌ برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار فارس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: ایشان بسته‌ای که ارائه دادند بسته اقتصاد مقاومتی بود که باید مسئولان کشور اجرا کنند و قطعاً برای برون‌رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده‌سازی کنیم. ادامه مطلب...

جمعه 91 تیر 30 , ساعت 6:3 عصر

آشنایی با ماه رمضان

ماه رمضان نهمین ماه از ماه‌های قمری و بهترین ماه سال است. ماه رمضان ماه روزه گرفتن مسلمانان است.

واژه رمضان از ریشه «رمض» و به معنای شدت تابش خورشید بر سنگریزه است. می‌گویند چون به هنگام نامگذاری ماه‌های عربی، این ماه در فصل گرمای تابستان قرارداشت، ماه رمضان نامیده شد، ولی از سوی دیگر، «رمضان» از اسماء الهی است. این ماه، ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب‌های قدر در آن قراردارد. فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است.

ادامه مطلب...

جمعه 91 تیر 30 , ساعت 5:54 عصر

اس ام اس ماه مبارک رمضان

کاش در این رمضان لایق دیدار شویم. *** سحری با نظر لطف تو بیدارشویم

ادامه مطلب...

پنج شنبه 91 تیر 15 , ساعت 12:35 صبح

وبلاگ «عاشق آسمونی» پیشاپیش فرا رسیدن سالروز ولادت گل سرسبد هستی آخرین ذخیره الهی یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم حجته ابن الحسن العسکری مهدی موعود
(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
را به تمامی محبان منتظران آن حضرت صمیمانه تبریک و تهنیت عرض میکند اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


مژده ای دل که شب نیمه شعبان آمد

بر تن مرده و بی جان جهان جان آمد

بانگ تکبیر نگردرهمه عالم بر پاست

همه  گویند  مگر  جلوه  یزدان   آمد

اززمین نوربه بالا رود امشب زیرا

نور خورشید امامت همه  تابان  آمد

قائم آل محمد (عج)گل گلزار رسول

حجه بن الحسن (عج)آن مظهر ایمان آمد

اللهم عجل الولیک الفرج

ادامه مطلب...

چهارشنبه 91 تیر 14 , ساعت 12:36 صبح

تعداد بشاراتى که از پیامبر اکرم ( ص) درباره حضرت مهدى (ع) وارد شده ، بیش از آن است که در این مختصر گنجانده شود، ما از میان این احادیث تنها به ذکر بیست حدیثى که حافظ ابونعیم اصفهانى (متوفى 430هـ ) در کتاب اربعین حدیث فى المهدى ذکر المهدى و نعوته و حقیقة مخرجه جمع آورى کرده ، اکتفاء مى کنیم.

حدیث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعید خدرى از پیامبر اکرم (ص) روایت کرده که فرمود :

یکون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنین و الافثمان و الافتسع یتنعم امتى فى زمانه نعیما لم یتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر یرسل السماء علیهم مدراراً و الا تدخر الارض شیئاً من نباتها .  

مهدى از میان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت یا هشت یا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمایند که قبل از وى هیچ بّر و فاجرى بدان نرسیده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمین از روئیدنیهاى خود چیزى فرو گذار نمى کند.

ادامه مطلب...

پنج شنبه 91 تیر 8 , ساعت 10:56 صبح

دوستان پارسی بلاگی

مرکز مطالعات راهبردی میقات قدس در راستای نشر معارف وفرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی سایت خم را راه اندازی کردند. این سایت فعلا در اول راه است و تا رسیدن به نقطه اوج نیازمند همراهی و یاری علاقمندان وادی ایثار و شهادت است. برای آشنایی با این سایت به این نشانی مراجعه کنید: http://khom57.ir/


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ