سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از نوف بکالى روایت است که شبى امیر المؤمنین ( ع ) را دیدم از بستر خود برون آمده نگاهى به ستارگان انداخت و فرمود : نوف خفته‏اى یا دیده‏ات باز است ؟ گفتم دیده‏ام باز است . فرمود : ] نوف خوشا آنان که دل از این جهان گسستند و بدان جهان بستند . آنان مردمى‏اند که زمین را گستردنى خود گرفته‏اند و خاک آن را بستر . و آب آن را طیب . قرآن را به جانشان بسته دارند و دعا را ورد زبان . چون مسیح دنیا را از خود دور ساخته‏اند و نگاهى بدان نینداخته . نوف داود ( ع ) در چنین ساعت از شب برون شد و گفت این ساعتى است که بنده‏اى در آن دعا نکند جز که از او پذیرفته شود ، مگر آن که باج ستاند ، یا گزارش کار مردمان را به حاکم رساند ، یا خدمتگزار داروغه باشد ، یا عرطبه طنبور نوازد ، یا دارنده کوبه باشد و آن طبل است . [ و گفته‏اند عرطبه ، طبل است و کوبه ، طنبور . ] [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 94 فروردین 19 , ساعت 2:17 عصر
در ایام میلاد حضرت زهرا (س)
در روزهایی که به نام حضرت زهرا سلام الله علیها مزین است فرصتی دوباره برای بارخوانی سطوری از جایگاه عظیم الشأن ایشان می تواند شرایط نزدیک شدن به این نور مطلق را فراهم نماید.
گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز: نزدیک شدن به اسوه بانوان عالم تنها با ابراز محبت میسر نیست بلکه باید با عمل، که در گرو  محبت  ایشان   فراهم می شود،  خود را به این خاندان نورانی منسوب کنیم. عمل ما در راستای تخلق به اخلاق آن بزرگوار و گذشت و ایثار معنا می شود.
 
یک مادر، مشاور و پرستار برای پیامبر (ص)
حضرت فاطمه صدیقه(س) در ناملایمات مکه، سختی های سه ساله شعب ابی طالب، در مصیبت از دست دادن مادر، در غم از دست دادن ابی طالب، ام ابیها؛ تسلی بخش پیغمبر می شود. فاطمه زهرا(س) مثل یک مادر، مشاور و پرستار برای پیامبر (ص) است.
 
در دوران پر فشاری که پدر به عنوان رئیس یک مجموعه، مسئولیت عظیمی  را بر گردن داشت. حضرت صدیقه طاهره(س)، به عنوان یک جوان با احساس مسئولیت و با نشاط در کنار پدر، غبار کدورت و غم را از او زدود. 
چهارشنبه 94 فروردین 19 , ساعت 1:54 عصر
ضرورت مدیریت انتظارات مردم؛
اگر فرض را بر این قرار دهیم که این توافق به سود ملت ایران باشد، آیا روحانی و کابینه اش می تواند ضمانت دهد که پس از امضای توافق نامه و رفع تحریم ها، همه مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد؟

بزرگترین خطرِ پس از توافق!

گروه سیاسی فرهنگ نیوز - محمد جواد مشتهر: این روزها خبر قرائت بیانیه مشترک بین ایران و گروه 1+5 به اصلی ترین خبر رسانه های داخلی و خارجی مبدل گشته و هر گروه و جناح سیاسی و بین المللی به فراخور دیدگاه و نظرات خود، تحلیل های متفاوتی از آن ارائه می دهد.

قطعا هر ایرانی از سرافرازی کشورش در دنیا خوشحال و خوشنود می شود و اگر کسی از استیفای حقش ناراحت و به دنبال بهانه گیری های واهی و بی پشتوانه باشد، ایرانی نیست و صلاح مردم و مملکتش را نمی خواهد. اما در این بین ضرورت مداقه در چند نکته، بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد.

ادامه مطلب...

شنبه 94 فروردین 15 , ساعت 10:29 صبح

 "عماریون"- سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مبنی براینکه اگر مذاکرات به توافق خوب منجر نشود گزینه نظامی قطعا روی میز باقی خواهد ماند، گفت: اینگونه اظهارات توخالی که همواره از سوی برخی مقام های آمریکایی تکرار می شود از موضع انفعال و بی ارزش است. ادامه مطلب...

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ