سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دست از گناه برداشتن آسانتر تا روى به توبه داشتن . [نهج البلاغه]
 
شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 12:42 عصر

 

باران بهاری اگرچه سبب شد برگزاری آیین افتتاحیه مردمی سی‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تغییراتی همراه شود اما برای ناشران و مخاطبان سرشار از حس طراوت و تازگی بود.

به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اولین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهارشنبه بیستم اردیبهشت از ساعت 10 صبح در مصلی امام خمینی(ره) کار خود را آغاز کرد. شروع این رویداد فرهنگی در روز اول با بوی گل و پذیرایی از مخاطبان آغاز شد و می‌توان گفت استقبال بسیار خوبی از سوی ناشران و مردم از بهار کتاب ایران شکل گرفت. تقریبا هرچه به میانه روز نزدیک‌تر می‌شدیم استقبال بیشتری از نمایشگاه کتاب شکل می‌گرفت؛ به طوری که ناشران نسبت به خرید کتاب مخاطبان آن هم در روز اول نمایشگاه ابراز خرسندی کردند، چراکه در گفت‌وگو با ناشران اکثر آن‌ها توقع چنین استقبالی را نداشتند. سامانه مجازی نیز همزمان با حضور فیزیکی ناشران کار خود را از همان ابتدای نمایشگاه آغاز کرد و ساعت 6:05 دقیقه اولین خرید از سامانه مجازی از شهرستان بابل انجام شد. در میانه‌های روز نمایشگاه کتاب میزبان باران بهاری اردیبهشت بود که برگزاری مراسم افتتاحیه را با مشکل مواجه کرد چراکه قرار بود این مراسم در صحن اصلی شبستان برگزار شود، اما برای مخاطبان و ناشران سرشار از حس طراوت و تازگی بود.
آیین افتتاحیه مردی بهار کتاب ایران یکی از اتفاقات مهم روز اول این رویداد فرهنگی بود که با حضور حداکثری مردم و خانواده شهدا به دلیل بارندگی به غرفه کوشک کتاب که محل برگزاری رویدادهای فرهنگی در بطن نمایشگاه است منتقل شد؛ البته نباید این نکته را فراموش کرد که غرفه کوشک با مساحت 408 متر میزبان رویدادهای فرهنگی نمایشگاه کتاب است.

بخش بین‌الملل سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز کار خود را با استقبال مردم و پرقدرت آغاز کرده و تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه برنامه‌های ویژه‌ای برای این دوره از نمایشگاه کتاب تدارک دیده است. شاید در بازدید از غرفه تاجیکستان اولین نکته‌ای که به چشمتان بیاید، دکور جالب این غرفه است که به شکل یکی از آثار باستانی و دیدنی این کشور یعنی قلعه حصار درامده است؛ این قلعه در سی کیلومتری شهر دوشنبه قرار دارد و بخشی از فرهنگ و تمدن تاجیکستان را به تصویر می‌کشد.
اولین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 20 به کار خود پایان داد و باید منتظر ماند و دید در روزهای دیگر این رویداد فرهنگی آبستن چه اتفاقات و ماجراهایی است.


سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 20 اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا 30 اردیبهشت‌ 1402 در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ