سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برتری دانشمند بر عابد، مانند برتری ماه شب چهارده بر دیگر ستارگان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 89 دی 11 , ساعت 8:29 صبح

اعجاز 9دی را با طبیعیات نمی توان تحلیل کرد

از بعد از روز 9دی ماه، هرچه فکر می کنم چه شد این سیل "بی سابقه"، تاکید می کنم "بی سابقه"، به خیابانها ریختند و تندترین شعارها را علیه هاشمی، خاتمی، موسوی، کروبی، خوئینی ها و ... را سردادند به جز یک مولفه هیچ چیز دیگر ذهن مرا یاری نمی کند. "دخل و تصرف"!

بله دخل و تصرفی باید اتفاق افتاده باشد. یادم هست که دکتر خرمشاد درباره انقلاب اسلامی و علت بروز آن یکی از علتهایی که ذکر می کرد دخل و تصرف امام در دل ها و اذهان مردم بود. او می گفت علل و عوامل طبیعی از قبیل اقتصاد، تبعیض و ... را شاید نتوان عامل بنیادی این خیزش عمومی به حساب آورد.

نمی دانم چه کسی! ولی تقریبا مطمئنم یا خود امام حسین(ع) یا امام زمان(عج) و یا شاید هم نفس قدسی مقام معظم رهبری(دام ظله) در روح مردم دخل و تصرف نمودند.

صدا و سیما همان صدا و سیما بود با کمترین تبلیغات، یک روز وسط هفته، نحوه برخورد نیروهای نظامی و انتظامی تفاوت عمده ای پیدا نکرده بود، فقط اغتشاشگران این بار به "عاشورا" یعنی نخ تسبیح دینداری و خدامحوری حمله کردند و عاشورا مسئله ای نیست که پروردگار متعال به راحتی از آن بگذرد...

پی نوشت

  • جالب بود که پس از این اعجاز بزرگ، آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند الحمدلله که مردم بیدار شدند! آنچه که مطمئنم این است که به قول دوست عزیزم عوام شاگرد مستقیم مقام معظم رهبری اند و خواص شاگردان کسان دیگر و دقیقا به همین خاطر است که عوام ما خیلی بیدارتر از خواص ما هستند.
  • وقتی موضع گیری عسگراولادی درباره قتل برادرزاده موسوی را شنیدم به این جمله معروف بیش از پیش ایمان آوردم: "چپ بدتر از راست، راست بدتر از چپ"!
  • محسن رضایی یک ابزار است. ابزاری برای خنثی کردن حماسه 9دی و مهمتر از آن مطالباتی که از سوی مردم مطرح شد.
  • «مگر همانها (جامعه مدرسین) نبودند که در کوران مبارزه حکم به غیر قانونی بودن سلطنت دادند؟ مگر همانها نبودند که وقتی یک روحانی به ظاهر در منسب مرجعیت از اسلام و انقلاب فاصله گرفت؛ او را به مردم معرفی کردند؟ اگر خدای ناکرده اینها شکسته شوند، چه نیرویی جای آنها را خواهد گرفت؟ و آیا ایادی استکبار، روحانی‌نماهایی را که تا حد مرجعیت تقویت نموده است،‌فرد دیگری را بر حوزه‌ها حاکم نمی‌کنند؟» (صحیفه نور جلد 21 صفحه 287)- یوسف صانعی، جهت استحضار



لیست کل یادداشت های این وبلاگ