سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ شما نزد خداوند، خوش خوترین های شما هستند ؛ آنان که فروتنی می کنند و با دیگران الفت می گیرند و دیگران با آنان، الفت می گیرند [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 102 دی 20 , ساعت 7:0 عصر
سید ظهیر نقوی: کرامات و شخصیت حضرت علی ابن باقر(ع) باید ‌به دنیا معرفی شود + فیلم

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا با اشاره به ‌مقام و منزلت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) گفت: باید تلاش کنیم وجود مقدس این امامزاده را که اکنون برای بسیاری از مردم داخل و خارج از ایران و شیعیان جهان ناشناس هستند، به همه دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سیدظهیر الحسن نقوی؛ مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا پیش از ظهر امروز در افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن باقر(ع) با اشاره ‌به مقام و منزلت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) و با قدردانی و تجلیل از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن باقر(ع) افزود: با وجود آن که در کربلا و در جوار حرم سیدالشهدا (ع) برنامه‌ای داشتیم، اما پس از دعوت به کنگره، ضمن تغییر برنامه در کربلا، به ‌زیارت فرزند امام باقر(ع) آمدیم.

امامزاده زائرِ زیادی ندارد؛ چون کسی ایشان را نمی‌شناسد

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا با اشاره به گمنامی حضرت علی ابن باقر(ع) در سراسر دنیا گفت: متأسفانه بسیاری از مسافرها و گردشگران از وجود این امامزاده در کاشان اطلاعی ندارند‌ و صرفاً برای بهره بردن از آب و هوای خوب منطقه به کاشان‌ سفر ‌می‌کنند، از همین رو این امامزاده خیلی زائر ندارد که این موضوع باید اصلاح شود.

 

نقوی با بیان اینکه بسیاری از شیعیان خارج از ایران از ‌وجود این امامزاده اطلاعی ندارند، گفت: باید ‌امامزاده حضرت علی ابن باقر (ع) نیز به زائرانی که از خارج برای زیارت حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) ‌مشرف می‌شوند، معرفی شود، بنابراین از مسئولان و متولیان این آستان می‌خواهیم  به امور این‌ امامزاده رسیدگی شود تا بتوانیم وجود مقدس حضرت علی ابن باقر(ع) را به دنیا معرفی کنیم. 

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مراسم‌ عراقی‌ها در روز عاشورا یادآور شد: سیدصالح قزوینی 330 سال قبل در هنگام مقتل‌خوانی به یکباره مقتل‌خوانی را رها کرد و با اسب به کربلا رفت؛ پس از بازگشت، از وی دراین‌باره ‌سئوال شد و سید صالح گفت: ‌"به یک‌باره صدای "هَل مِن ناصر یَنصُرُنی" را شنیدم و به کربلا رفتم". بر این‌ اساس عزاداران حاضر در کربلا هر ساله در روز عاشورا پس از نماز ظهر به سمت حرم مطهر امام حسین(ع) می‌دوند. 

وی با بیان اینکه یکی از عالمان نیز دلیل دویدن به سمت حرم امام حسین را دویدن امام زمان (عج) به سمت حرم سیدالشهدا عنوان کرده است، افزود: اگر نیمی از صحابه امامزاده علی‌ ابن‌ باقر(ع) در کربلا بودند، به حضرت زینب(س) جسارت نمی‌شد.

حتی آیین قالیشویان اردهال هم ناشناخته است

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا ‌در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم قالیشویان اردهال گفت: پس از ورود به کاشان و در طول مراسم، فیلمی از آیین محرمی مردم منطقه را مشاهده کردم که من را بسیار متاثر کرد؛ ‌مردم در این مراسم که با چوب اجرا می‌شود، به صورت ضمنی و آیینی می‌گویند اجداد ما آمدند، اما دیر رسیدند ‌و گرنه این امامزاده به شهادت نمی‌رسید. متاسفانه بسیاری از افراد حتی فلسفه این مراسم قالیشویان را هم نمی‌دانند؛ از همین رو از تولیت حرم درخواست می‌کنم که این امامزاده و این مراسم را به همه مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه امامزاده علی ابن باقر (ع) مختص این منطقه نیست و به همه شیعیان جهان تعلق دارد، افزود: این امامزاده یک پنجره از رحمت پروردگار است و تلاش کنید شخصیت، کرامات و وجود مبارک ایشان در سطح جهان شناخته شود.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ