سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ می فرماید : بنده ام با چیزی مانند آنچه بر او واجب کرده ام، محبوب من نمی شود . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 94 آذر 3 , ساعت 7:29 صبح

 با وجودی که انتظار می رفت مانند سالهای گذشته زوار اربعین ایرانی نسبت به سال پیش افزایش قابل توجهی داشته باشد، متاسفانه آمارهای رسمی وزارت کشور حاکی از کاهش یک میلیونی زوار اربعینی نسبت به سال گذشته دارد.

با وجودی که انتظار می رفت مانند سالهای گذشته زوار اربعین ایرانی نسبت به سال پیش افزایش قابل توجهی داشته باشد، متاسفانه آمارهای رسمی وزارت کشور حاکی از کاهش یک میلیونی زوار اربعینی نسبت به سال گذشته دارد.
گروه اجتماعی - رجانیوز:  با وجودی که انتظار می رفت مانند سالهای گذشته زوار اربعین ایرانی نسبت به سال پیش افزایش قابل توجهی داشته باشد، متاسفانه آمارهای رسمی وزارت کشور حاکی از کاهش یک میلیونی زوار اربعینی نسبت به سال گذشته دارد. ما در حالی شاهد این اتفاق اسفناک هستیم که امسال اولین سالی است که ستاد اربعین 10 ماه قبل از اربعین، در عالی ترین سطوح به صورت جدی فعال شده تا با برنامه ریزی و پیشبینی های لازم و مشارکت تمام نهادهای ذی ربط، زیارت اربعین را برای خیل علاقمندان تسهیل کند. اما متاسفانه به جای اینکه حماس? اربعین ایرانی ها که در پیام و سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفت، امسال پرشکوه تر شود، وزارت کشور از کاهش یک میلیونی زوار به دلیل هزینه ویزا خبر داده است.


این در حالی است که بسیاری از کسانی که برای اولین بار در راهپیمایی اربعین شرکت کرده اند، تاثیر آن را ز از هزاران کار فرهنگی بیشتر میدانند و تاثیراتی عظیم جهانی و سیاسی آن بر کسی پوشیده نیست. حضرت امام می فرمایند: «این هماهنگى که در تمام ملت ما در قصه کربلا هست، این بزرگترین امر سیاسى است در دنیا. و بزرگترین امر روانى است در دنیا. تمام قلوب با هم متحد مى‏شوند. اگر خوب راهش ببریم، ما براى این هماهنگى پیروز هستیم‏»(صحیف? امام، ج11، ص99) و میفرمایند: «اگر بُعد سیاسی اینها را اینها بفهمند همان غرب‌زده‌ها هم مجلس به پا می‌کنند و عزاداری می‌کنند، اگر چنانچه ملت را بخواهند و کشور خودشان را بخواهند.»(صحیفه امام،ج16، ص347)

اکنون که به گفت? وزارت کشور، هزین? ویزا عامل کاهش یک میلیونی زوار اربعین شده، اگر میتوانیم با یک جهاد مالی در راه امام حسین(ع) شکوه حماس? اربعین را از سال گذشته بیشتر کرده و امام زمان را خشنود کنیم، چرا از چنین تلاشی مضایقه کنیم؟ آنهم در جایی که به فرمود? امام صادق(ع) هر کس برای راهی کردن زائر امام حسین(ع) هزینه ای بکند، چندین برابر آن هزینه در همین دنیا به او بازمیگردد.(...یُخْلِفُ عَلَیْهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ؛ کتاب معتبر کامل الزیارت، ص129)  

متنی که با همین دغذغه نوشته شده در شبکه های اجتماعی در حال پخش است را میخوانید:

1. وزارت کشور: امسال به دلیل هزین? ویزا، حماس? ایرانیها در اربعین، یک میلیون کاهش دارد!

سخنگوی وزارت کشور: پنجشنبه 28 آبان درگفتگو  با اخبار 8صبح رادیو:  "امسال پیش بینی میشود  2 میلیون نفر به زیارت اربعین بروند. علت کاهش یک میلیونی نسبت به پارسال، هزین? روادید است." 
 
 .:اشکال در بارگذاری پخش کننده:.

پیک بامدادی- تعداد زائرین اربعین امسال | دانلود فایل

 

علت تأثیر هزین? روادید(ویزا):   قشر پایین جامعه که سال گذشته اربعین رفتند، اکثرا حدود #250هزارتومان هزینه کردند و بقیه را مهمان برادران عراقی بودند. (هزین?ایران تانجف+3روزپیاده روی وزیارت رایگان+هزین?برگشت) این هزینه امسال بخاطر روادید و عوارض، تقریباً دو برابر شده. (البته پارسال عده ای بواسط? خدمات صلواتی حمل و نقلی، کل هزینه شان 100هزارتومان شد! که امسال باید 3برابر هزینه کنند.)

2. امام صادق(ع): «هرکس هزین? سفر زائر حسین(ع) را بدهد، #چندبرابرش در همین دنیا به او #برمیگردد!

و بلاها از او دفع شده  و مالش حفظ میشود و خداوند به ازای هر درهم #یک_کوه پاداش میدهد!! » امام صادق(ع) برای کمک به زائر معمولی کربلا (غیر اربعین) فرمود: "چندبرابرش برمیگردد"، پس کمک هزین? سفر به یک #زائر_اربعین که جزئی از این حماس? جهانی حسین(ع) میشود، یقیناً آثار مضاعفی دارد...

عن أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فی من یُجَهِّزَ إِلَی الحُسین ع: "یُعْطِیهِ اللَّهُ بِکُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ- مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ وَ یُخْلِفُ عَلَیْهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ وَ یُصْرَفُ عَنْهُ مِنَ الْبَلَاءِ مِمَّا قَدْ نَزَلَ لِیُصِیبَهُ وَ یُدْفَعُ عَنْهُ وَ یُحْفَظُ فِی مَالِهِ" (کتاب معتبر کامل الزیارت، ص129)

3. #حسینی_ها! کمک کنید کسی بخاطر  #پول از اربعین جانمونه!

به امام صادق(ع) اعتماد کنید:
هر هزینه ای بکنید چندبرابرش برمیگردد...
به ازای هر درهم یک کوه پاداش میگیرید...
به وظیف? «کمک به راه حسین(ع)» عمل میکنید..
ما به حسین بدهکاریم..
نگو پول ندارم، #هرقدرمیتونی_زائر_راهی_کن...
عَلَم حسین(ع) را در جهان بلندتر کن...
حسین(ع) برای ما خیلی هزینه کرده...
نگذار علم 20میلیونی حسین(ع) 1میلیون کوتاه بشه...
مگر حاضر نبودی برای حسین(ع) جون بدی؟ 
الان پول بده..پولت برمیگرده..چندبرابرش..

#جنبش_مردمی کمک به #یک_میلیون_جاماند?_حماس?_
اربعین!

اینقدر این مطلب را برای همه ارسال کنید تا همه #کمک کنند #کسی_بخاطرپول #از_اربعین_جانمونه!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ