سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس ادعا کند که به انتهای دانش رسیده است، نهایت نادانی خود را آشکار ساخته است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 94 فروردین 19 , ساعت 2:17 عصر
در ایام میلاد حضرت زهرا (س)
در روزهایی که به نام حضرت زهرا سلام الله علیها مزین است فرصتی دوباره برای بارخوانی سطوری از جایگاه عظیم الشأن ایشان می تواند شرایط نزدیک شدن به این نور مطلق را فراهم نماید.
گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز: نزدیک شدن به اسوه بانوان عالم تنها با ابراز محبت میسر نیست بلکه باید با عمل، که در گرو  محبت  ایشان   فراهم می شود،  خود را به این خاندان نورانی منسوب کنیم. عمل ما در راستای تخلق به اخلاق آن بزرگوار و گذشت و ایثار معنا می شود.
 
یک مادر، مشاور و پرستار برای پیامبر (ص)
حضرت فاطمه صدیقه(س) در ناملایمات مکه، سختی های سه ساله شعب ابی طالب، در مصیبت از دست دادن مادر، در غم از دست دادن ابی طالب، ام ابیها؛ تسلی بخش پیغمبر می شود. فاطمه زهرا(س) مثل یک مادر، مشاور و پرستار برای پیامبر (ص) است.
 
در دوران پر فشاری که پدر به عنوان رئیس یک مجموعه، مسئولیت عظیمی  را بر گردن داشت. حضرت صدیقه طاهره(س)، به عنوان یک جوان با احساس مسئولیت و با نشاط در کنار پدر، غبار کدورت و غم را از او زدود. 
 
فاطمه عِدل و همپایه و هم سنگ امیر المؤمنین (ع) است
حضرت صدیقه کبری(س)، زنی بود که در اوج ملکوت انسانی قرار داشت و یک شخصیت فوق العاده بود که شایسته این بود که خاتم الانبیاء(ص)، دست چنین زنی را ببوسد. زهرای اطهر(س)، زن جوانی است که در بعد معنوی بنده صالح، انسان ممتاز و برگزیده خداوند متعال است، چنانچه رسول اکرم(ص) به امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: در روز قیامت، امیر المؤمنین(ع) مردان مؤمن را و فاطمه زهرا(س) زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی می کنند. او، عِدل وهمپایه و هم سنگ امیر المؤمنین است. (بحارالانوار/ج43/ص24)
 
فاطمه زهرا(س)، بر بلندای قله ای ایستاده است که فرشتگان با او حدیث می کنند و حرف می زنند و او را شایسته لقب "محدثه" می کند و این مقام در واقع زنان عالم را مورد خطاب قرار می دهد که در راه رسیدن به مقام معنوی تلاش کنند .
 
بعد دیگر زندگی حضرت صدیقه کبری(س) زندگی خانوادگی آن حضرت بود که به عنوان یک زن مسلمان در اموری همچون رفتار با شوهر، تربیت فرزندان و انجام وظایفش در امور خانه و البته در شرایطی که حضرت علی(ع) دایماٌ در جبهه و میدان های جنگ حضور داشت، با مهربانی و آرامش تلاش می کرد. 
 
از نظر بعد اجتماعی- سیاسی او به عنوان یک زن مجاهد غیور خستگی ناپذیر به خصوص پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) مثال زدنی است.مبازره و تلاش جهادی حضرت فاطمه(س) در دفاع از نبوت، امامت و نظام اسلامی او را به مقام شهادت نائل می کند.
 
خطبه ای حضرت زهرا(س) از لحاظ زیبایی هنری مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهج البلاغه
دخت عالمه رسول الله(ص)، از نظر علمی هم یک دانشمند والاست. به گفته علامه مجلسی خطبه ای حضرت زهرا(س) از لحاظ زیبایی هنری مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهج البلاغه است.  فصحا و بلغا اذعان دارند که حضرت صدیقه کبری(س)، در مسجد مدینه به طور بداهه برای مردم سخنرانی کرد که این سخنان مجموعه ای از زیباترین و زبده ترین عبارات است.
 
 
در کنار تمام این ابعاد بدیع از زندگی بانوی دو عالم، احسان و کرم نور چشم پیغمبر اکرم اسلام را نمی توان نادیده گرفت چنانچه وقتی پیامبر، پیرمردِ مستمندی را به درِخانه امیرالمؤمنین(ع) فرستاد که برو حاجتت را از آنها بخواه؛ فاطمه زهرا(س) تخته پوستی را که حسن وحسین(ع) روی آن می خوابیدند و به عنوان زیرانداز فرزندان خود در خانه داشت و چیزی جز آن نداشت، به سائل داد و گفت: ببر بفروش و از پول آن استفاده کن. 
 
الگوی زن اسلامی 
زن مسلمان باید در راه فرزانگی و علم تلاش کند؛ در راه خوسازی معنوی و اخلاقی تلاش کند؛ در میدان جهاد و مبارزه از هر نوع جهاد و مبارزه ای پیش قدم باشد؛ نسبت به زخارف دنیا وتجملات کم ارزش، بی اعتنا باشد؛ عفت،؛ عصمت و طهارتش در حدی باشد که چشم و نظر هرزه بیگانه را به خودی خود دفع کند؛ در محیط خانه، دل آرام شوهر و فرزندانش باشد؛ مایه آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده باشد؛ در دامن پر مهر و پر عطوفت وبا سخنان پر نکته و مهر آمیزش، فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت کند.... اومادر است. این ،آن الگوی زن اسلامی است. (سخنان مقام معظم رهبری 25/9/1371)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ