سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دانشی که خرد تأییدش نکند، مایه گمراهی است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 11:48 صبح

آقا سید به دنبال یافتن کلماتی است تا حس درونی خود را از دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی بیان کند و من به حکایت سبز رفتن‌هایی می‌اندیشم که جان می بخشند؛ به آنهایی که جاودان می‌مانند.

تولدی دوباره، هدیه‌ای از امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس - تبریز، معصومه درخشان: حس زیبای تولد دوباره را می‌توان در چشم‌های اشک بار  بیمارانی درک کرد که مدت‌ها در انتطار پیوند عضو هستند.

آنهایی که به پهنای صورت اشک شوق می‍‌‌ریزند و دل شکسته دست‌های نیاز خود را به آسمان بلند کرده و دعای خیر خود را نثار خانواده‌ای می‌کنند که برای اهدای عضو عزیز از دست رفته رضایت داده‌اند.
  
سیدصادق موسوی 34 ساله یکی از هزاران بیماری است که در انتظار پیوند کبد شور و نشاط جوانی را از دست داده و بهار زندگی او به زردی گراییده بود ولی حالا به لطف خدا  توانست با پیوند موفقیت‌آمیز کبد در شیراز به زندگی مجدد برگردد و لبخند محبت‌آمیز خود را نثار خانواده‌اش کند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 11:46 صبح

فرماندهی مرزبانی فراجا با تأیید خبر شهادت یکی از مرزبانان کشورمان در جریان درگیری مرزی با نیروهای طالبان اعلام کرد در این درگیری که با آتش پرحجم مرزبانان همراه بود تلفات شدیدی نیز به افراد تحت امر طالبان وارد شده است.

فرماندهی مرزبانی فراجا: تلفات شدیدی به افراد تحت امر طالبان وارد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی فراجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی درگیری مرزی نیروهای طالبان با مرزبانان ایران در منطقه ساسولی حوزه هنگ مرزی زابل، یک نفر از مرزبانان غیور شهید و دو نفر دیگر مجروح شده اند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 11:46 صبح

عده‌ای از چهره‌های علمی و دانشگاهی و فضلای علوم دینی، امروز 100 سالگی کتاب «مفاتیح‌الجنان» نوشته شیخ عباس قمّی را به جشن نشستند.

«مفاتیح‌الجنان» 100 ساله شد

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی، همایش یکصدمین سالگشت تألیف مفاتیح‌الجنان و تجلیل از مقام شیخ عباس قمی صبح امروز سه‌شنبه نهم خردادماه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

شیخ عباس قمی در مجموع 65 سال عمر کرد و در این مدت 70 عنوان کتاب نوشت. محدث قمی در سال 1319 شمسی در نجف درگذشت و در حرم علی بن ابیطالب(ع) دفن شد. او کتاب مفاتیح‌الجنان را روز دهم ذی‌القعده سال 1344 قمری به پایان رساند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 11:45 صبح

در ایام میلاد امام رضا (ع) سفره اطعام در صحن امام حسن مجتبی پهن و هر شب 3000 زائر از این سفره متنعم می‌شوند.

برپایی سفره اطعام متبرک امام رضا (ع) در صحن امام حسن (ع) برای اولین‌بار

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس توزیع غذای متبرک همه ساله با توجه به حضور پرشور زائران در ایام میلاد امام رضا (ع) با قوت بیشتری میان زائران و مجاوران حرم مطهر امام رئوف توزیع می‌شود.

امسال آستان قدس رضوی به منظور پذیرایی بهتر و بیشتر از ظرفیت برخی هیأت‌های مذهبی هم برای پذیرایی از زائران استفاده کرده و در این راستا در داخل حرم و اطراف حرم برنامه‌های پذیرایی برپا است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:36 عصر
سلطان عمان با رهبر انقلاب دیدار کرد

«هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و هیئت همراه صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب، «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و هیئت همراه صبح امروز (دوشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:35 عصر
عمر دوستی‌های جبهه کوتاه بود!

«هرکس عازم گردانی شد. جمع بچه‌های اطلاعات برای همیشه از هم جدا شدند. علی یوسفی‌سوره، راست می‌گفت که عمر دوستی‌های جبهه کوتاه است. فکر می‌کردم سال‌های سال در سنگر اطلاعات کنار بچه‌ها هستم.»؛ آنچه می‌خوانید روایت سیدناصر حسینی‌پور از ماه‌های پایانی جنگ در جزیره مجنون است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماه‌های پایانی جنگ، پرحادثه‌ترین و تلخ‌ترین اتفاقات را در تاریخچه دفاع مقدس در خود جای داده است، در این ماه‌ها ارتش بعث عراق حملات متعددی را ترتیب داد و برخی از مناطق از جمله جزایر مجنون را از تصرف رزمندگان ایرانی خارج کرد.

سیدناصر حسینی‌پور در کتاب «پایی که جا ماند» به روایت روزهای سخت و دلهره‌آور جزیره مجنون در ماه‌های پایانی جنگ پرداخته است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آن طور که بچه‌های اطلاعات قرارگاه می‌گفتند، عراقی‌ها روبه‌روی جزیره مجنون فقط 130 کاتیوشا در خط دومشان مستقر کرده بودند. بعد از توجیه و ردوبدل شدن سوالات و صحبت‌های لازم، ولی‌پور بچه‌های اطلاعات را به عنوان راهنمای گردان‌ها معرفی کرد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:33 عصر

خواص صلوات صلوات فرستادن بر حضرت محمد(ص) ((اللهم صلی علی محمد و آل محمد)):

روایتی از حضرت محمد(ص)در اعجاز صلوات فرستادن:

1. پیامبر اکرم (ص) فرمودند:هر کس صلواتی بفرستد حق تعالی ثواب هفتاد شهید را به او میدهد و او را از گناهان بیرون میاورد مانند روزی که از مادر متولد شده است.

2. وقتی چیزی را فراموش کردید بر من صلوات بفرستید که موجب یاد آمدن آن چیز خواهد شد.

3. کسی که به پیامبر اکرم (ص)در هنگام نوشتن صلوات بفرستد(صلوات مکتوب)مادامی که نام حضرت درآن نوشته به چشم می خورد ملائکه برای او طلب رحمت و استغفار میکنند.

4. پیامبر اکرم (ص):از جبرئیل پرسیدم محبوب ترین اعمال کدام است؟پاسخ داد:صلوات و درود فرستادن بر شما ای محمد!و محبت علی ابن ابیطالب(ع).

5. صلوات بر من و اهل بیت من نفاق را از بین میبرد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:32 عصر

آیا تنبیه کردن کودکان اقدام صحیحی است؟

یک روانکاو و روان‌درمانگر تحلیلی گفت: تنها نکته‌ای که در تنبیه کودکان باید مورد توجه قرار گیرد، این است که تنبیه بزرگ‌تر از نوع رفتار کودک نباشد و والدین بتوانند شخصیت و رفتار کودک را از یکدیگر تفکیک کنند.

میترا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره درست یا نادرست بودن تنبیه کودکان، اظهار کرد: تنها نکته‌ای که در تنبیه کودکان باید مورد توجه قرار گیرد این است که تنبیه بزرگ‌تر از نوع رفتار کودک نباشد و والدین بتوانند شخصیت و رفتار کودک را از یکدیگر تفکیک کنند.

وی افزود: گاه کودک رفتاری انجام می‌دهد و اطمینان دارد به دلیل رفتاری که انجام داده تنبیه شده است، اما گاهی رفتاری از کودک سر می‌زند و والدین با تنبیه نادرست، تمام هویت و ساختار شخصیتی کودک را زیر سوال می‌برند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:32 عصر

اینجا دل‌ها عاشق، چشم‌ها بارانی و قلب‌ها بی‌قرار است

گردش پرچم سبز آستان رضوی در سراسر ایران، نقطه عطف محافل و جشن‌های دهه کرامت است، اما این بار به مدت هشت شب، ساعت هشتِ شب، میهمان یک قرار عاشقی در منطقه 11 شهرداری اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نام عدد هشت که به میان می‌آید، ناخودآگاه نگاه همه ایرانیان به سمت بارگاه شمس‌الشموس می‌چرخد، اشک‌ها سرازیر و بوی عطر رضوی در فضا عطرآگین می‌شود؛ دهه کرامت به نوعی دهه‌ای از جنس عشق و بر مدار قرار عاشقی است؛ قراری که هر ساله ما ایرانیان با عرض ارادت به ساحت بارگاه قدسی و ملکوتی علی بن موسی‌الرضا (ع) به هر روش و طریقی، تجدید می‌کنیم.

این دهه با میلاد یگانه معصومه عالم، بنت موسی بن جعفر (س) و «فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَّةِ» آغاز شده است و با حال و هوای ولادت امام هشتم (ع) تداوم پیدا می‌کند؛ گردش پرچم سبز آستان رضوی در سراسر ایران، نقطه عطف همه محافل و جشن‌های دهه کرامت است و این بار ساعت هشتِ شب، به مدت هشت شب، میهمان یک قرار عاشقی در منطقه 11 شهرداری اصفهان هستیم. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:31 عصر

علائم کمبود پروتئین چیست؟

علائم کمبود پروتئین شامل احساس گرسنگی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و شکننده شدن ناخن‌ها می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده و برای بدن بسیار ضروری است. پروتئین‌ها نه تنها برای ترمیم و نگهداری ماهیچه‌ها حیاتی است، بلکه انرژی بدن را تأمین می‌کند و هورمون‌ها را تنظیم می‌کند. علاوه بر این، پروتئین به عنوان آنزیم‌هایی عمل می‌کند که واکنش‌های شیمایی را تسریع می‌کند، عبور مواد از غشای سلولی را تنظیم و در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ