سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوی ها، بخشش های خداوند ـ عزّوجلّ ـ است . لذا هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، به او خویی خوش می بخشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:30 عصر

آثار و خواص ویژه صلوات فرستادن برای انسان

همه ما میدانیم که ذکر صلوات یکی از اذکار مهم و پرخاصیت در اسلام میباشد که در بسیاری از مکان ها و در زمان های مختلفی توصیه به گفتن آن شده است. این ذکر فواید بسیاری برای دنیا و آخرت انسان دارد و گفتن آن توسط بسیاری از علما و بزرگان دین توصیه شده است. یکی از سنت‌های اصیل و ارزشمند الله، صلوات بر پیامبر وآل او (صلی الله علیه و اله) است. گفته میشود که این ذکر تاثیر بسیاری در برآورده شدن حاجات و گشایش امور دارد. یکی از مواردی که میتوان ارزش این ذکر را فهمید این است که مسلمانان هر روز، حداقل 9 مرتبه در نماز‌های یومیه آن را بر زبان جاری می‌کنند. با یک ذکر کوتاه و راحت میتوانید خود را بیمه کنید و از حوادث ناگوار و غیرطبیعی دور بمانید. در ادامه این مقاله از مجموعه عرفانی به بررسی مهم ترین فواید و خواص صلوات فرستادن در اسلام پرداخته خواهد شد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:29 عصر

پاسخ مرزداران افغانستانی داده شد / مشکلی برای تردد مرزی نداریم

وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان گفت: این درگیری‌ها مختصر بود که پاسخ لازم به مرزداران افغانستانی داده شد و اکنون مشکلی در نقطه مرزی برای تردد وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی در زمینه تنش‌های مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های انجام شده، اظهار کرد: یک تیراندازی از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتاً پاسخ آنها هم به شکل مقتضی داده شد.

وی با بیان اینکه این درگیری مختصر بود، افزود: درگیری‌ها در ادامه برطرف شد و مذاکراتی هم با طرف طالبانی صورت گرفت. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:28 عصر

ذکر صلوات
 
صلوات، دارای فضیلت و اهمیت بسیار زیادی مانند آمرزش گناهان و رفع حاجت می باشد، صلوات همچنین دارای آثار دنیوی و اخروی فراوانی است که در قرآن و احادیث ذکر شده است.

صلوات؛ ذکری با فضیلت و ثواب بی نهایت

یکی از سنت های اصیل و ارزشمند الله، صلوات بر پیامبر وآل او(ص) است. ثواب صلوات هم در دنیا و هم در آخرت شامل حال فرستنده می شود، فرستادن صلوات حوائج دنیائی انسان را برآورده ساخته و در آخرت موجب خلاصی از عذاب و نجات از هول قیامت می گردد. مقام پیامبر آن قدر والا است که مورد صلوات خاصه حضرت خدای سبحان و تمامی فرشتگان قرار دارد، بنابراین بهتر است مؤمنین نیز در این عمل خاص همنوا و هماهنگ شوند.

صلوات

صلوات بهترین ذکر برای برآوردن حاجات، درمان امراض و رفع گرفتاری هاست. مسلمانان در هر روز، حداقل 9 مرتبه صلوات را در نماز های یومیه خود بر زبان جاری می کنند.

فرستادن صلوات
حضرت علی (ع) فرمود:

دعایتان را با صلوات شروع و با آن ختم کنید، تا دعای شما بین دو دعای مقبول واقع شود و مستجاب گردد، زیرا خدا کریم تر از آن است که اول و آخر دعاء را مستجاب کند و وسط آن را مستجاب ننماید.(الحر العاملی، وسائل الشیعه، ج 4، 1137)

در حدیث دیگری از امام باقر یا امام صادق(علیهما السلام) نقل شده که فرمود:

در ترازوی سنجش اعمال [در قیامت] چیزی سنگین تر از صلوات بر محمّد و آل محمّد نیست، کسانی هستند که اعمالشان را در ترازوی سنجش عمل می گذارند، سبک و ناچیز است سپس صلوات بر آن حضرت را بیرون آورده و بر آن می نهند سنگینی می کند و برتری می یابد.(الکافی، ج ‏2، ص 494)

فضیلت صلوات در قرآن کریم و احادیث

خداوند در سوره احزاب، آیه 56 می فرماید:

 «خدا و فرشتگان او بر پیامبر اکرم(ص) درود می فرستند، شما هم ای کسانی که ایمان آورده اید، بر او صلوات بفرستید و آن طور که باید، تسلیم شوید.»

 خداوند در این آیه تأکید می کند که ابتدا من و ملائکه بر پیامبر(ص) صلوات می فرستیم و به پیروی از ما شما انسان ها بر ایشان و آلش سلام و درود بفرستید.

 پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

کسی که در نوشتهای صلوات بر من را بنویسد، تا زمانی که نام من در آن نوشته باشد فرشتگان برای او استغفار میکنند.( بحار الانوار، ج91، ص71)

شیاطین دو گروه اند؛ شیاطین جنّی که با ذکر لاحُولَ وَلاقُوَّ? إلاّ بِاللهِ العَلِّی العَظِیمِ رانده میشوند، و شیاطین انسی که با صلوات بر محمّد و آل محمّد [شر و آزارشان] از شخص دور میشود.(بحار الانوار، ج92،ص 136)

فرستادن صلوات

امام صادق(ع) فرمودند:

هرگاه کسی از شما دست به دعا برداشت، پس دعایش را با صلوات آغاز نماید؛ زیرا صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله دعایی پذیرفته شده است و خدای متعال برتر از آن است که بخشی از دعا را قبول کرده و بخش دیگر از آن را ردّ نماید. (وسائل الشیعه، ج7، ص96)

هر که بعد از نماز صبح و ظهر (در روز جمعه و در سایر ایّام هفته) بگوید:ألّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم نمیمیرد تا آنکه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را درک کند. (بحار الأنوارج83، ص77)

فضایل و برکات صلوات

  • صلوات، ذکر الهی است.
  • صلوات، بهترین هدیه از طرف خداوند برای انسان است.
  • صلوات، نور پل صراط است.
  • صلوات، روح را جلا می دهد.
  • صلوات، نوری در بهشت است.
  • صلوات، تحفه ای از بهشت است.
  • صلوات، رمز دیدن پیامبر در خواب است.
  • صلوات، شفیع انسان است.
  • صلوات، زینت نماز است.
  • صلوات، عطری است که دهان انسان را خوشبو می کند.
  • صلوات، موجب کمال نماز می شود.
  • صلوات، انیس انسان در عالم برزخ و قیامت است.
  • با یک صلوات، نوری در بهشت برای خود بیافرینید.
  • صلوات، محبوب ترین عمل است.
  • صلوات، موجب تقرب انسان است.
  • صلوات، انیس انسان در عالم برزخ و قیامت است.
  • صلوات، سپری در مقابل آتش جهنم است.
  • صلوات، موجب کمال دعا و استجابت آن می شود.
  • با یک صلوات پاداش هفتاد و دو شهید را برای انسان ثبت می شود.
  • صلوات، انسان را در سه عالم بیمه می کند.
  • صلوات، از جانب خداوند رحمت است و از سوی فرشتگان پاک کردن گناهان و از طرف مردم دعا است.
  • صلوات، برترین عمل در روز قیامت است.
  • صلوات، جواز عبور انسان به بهشت است.
  • صلوات، سنگین ترین چیزی است که در قیامت بر میزان عرضه می شود.
  • صلوات، آتش جهنم را خاموش می کند.
  • صلوات، گناهان را از بین می برد.
  • صلوات، فقر و نفاق را از بین می برد.
  • صلوات، بهترین داروی معنوی است.
  • چه خوب است که انسان همیشه اهل صلوات، باشد . چرا که پیامبر نیز دائم الصلوات ، بوده است.

 فرستادن صلوات

آثار و فواید صلوات

درباره آثار و فواید صلوات، روایات بی شماری نقل شده است که چنانچه در بخش دین و مذهب نمناک خواهیم گفت برخی از آنها عبارتند از :

آثار دنیوی صلوات

1- دعای محجوب

از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند:

دعا پیوسته در پرده است تا بر محمد و آل محمد درود فرستاده شود،همانا [هنگام دعا] اول مدح (بیان صفات خداوند)، بعد ستایش خداوند (اعتراف به نعمت و شکر او) و بعد اعتراف به گناه و سپس درخواست حاجت است.(اصول کافی، ج 2، ص 491، ح 1)

2- عافیت

رسول خدا(ص) حضرت فرمود:

«هر کس یک مرتبه صلوات بفرستد، خدا عافیت را بر او می گشاید». (جامع الاخبار ص 67 - هدیه خدا ص 20)

3- ادای حاجت

پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمود:

«صلوات فرستادن شما بر من، باعث روا شدن حاجتهای شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه می کند.»(جمال الاسبوع، ص 242)

فرستادن صلوات

4- رفع فراموشی

رسول خدا(ص) فرمود:

«هر کس چیزی را فراموش کرد، بر من صلوات بفرستد، تا آن موضوع یادش بیاید.»(جلاء الافهام ص 252 - هدیه خدا ص20)

5- رفع فقر

رسول اکرم(ص) فرمود:

«صلوات فرستادن، فقر را برطرف می کند.»(جلاء الافهام ص 252 - هدیه خدا ص20) 

آثار اخروی صلوات

1- واجب شدن شفاعت

رسول اکرم(ص) در وصیت خود به امیر مؤمنان(ع) فرمودند:

«یا علی !هر کس به من هر روز و هر شب صلوات بفرستد، شفاعتم بر او واجب می شود، اگرچه گناهانش از گناهان بزرگ باشد.»(جامع الاخبار، ص 67)

2- نورانی شدن قبر

سنگین ترین چیز در یوم الحشر(روز قیامت) صلوات است و صلوات، قبر را نورانی می کند.( قرب الاسناد، ص 12)

فرستادن صلوات

3-کفاره گناهان

حضرت علی بن موسی الرّضا(ع) می فرماید:

«هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد(ص) گناهان را می ریزاند».( جامع الاخبار،فصل 28)

4- دیدن بهشت

پیامبر اکرم(ص) فرمود:

«هر کس در هر روز هزار صلوات بر من بفرستد، از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند.»(فضیلت صلوات ص 14 ، داستان های صلوات ص14)

5- رفع عطش قیامت

خداوند به حضرت موسی (ع) وحی کرد:ای موسی !دوست داری که عطش قیامت تو را فرا نگیرد و در مواقف آن روز تشنه نباشی؟ عرض کرد. بلی، ای پروردگار جهانیان. خطاب رسید امروز در دنیا بر حبیب من صلوات بفرست تا فردا از تشنگی قیامت ایمن باشی.»

6- نزدیک شدن به پیامبر(ص)

سزاوارترین و نزدیک ترین مردم در روز قیامت به رسول خدا(ص) کسی است که در دنیا بر آن حضرت بیشتر صلوات فرستاده باشد.( جامع الاخبار، ص 67)

فرستادن صلوات

7- آمرزش گناهان

رسول خدا(ص) فرمود:

«هر کس، هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد، خدا گناهان او را در همان روز یا همان شب می آمرزد.»(بحار الانوار ج94،ص 69 – داستان های صوات ص 12)

8- میزان در قیامت

از پیامبر اعظم(ص) روایت شده است که فرمودند:

«روز قیامت من میزان اعمال هستم؛ یعنی هر کسی که کفه گناهانش سنگین تر از کفه حسناتش باشد، من صلواتهایی را که برایم فرستاده، می آورم و در کفه حسناتش می گذارم، تا آن که کفه حسناتش سنگین تر شود.»(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال باب ثواب الصلاه النبی - داستان های صلوات ص 13)

9- کفاره گناهان

حضرت علی بن موسی الرّضا(ع) می فرماید:

«هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد(ص) گناهان را می ریزاند.»( جامع الاخبار،فصل 28)

 


دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:27 عصر
تداوم «امنیت» با بومی‌سازی پیام‌رسان‌ها حاصل می‌شود

«زمانی که کاربر درگیر فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی شود باید موضوع را توسط مراجع قانونی پیگیری کند که در این حوزه بومی‌سازی نرم‌افزارها و سرورها به فرآیند شناسایی و پیگیری جرائم کمک شایانی می‌کند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه فضای مجازی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان تبدیل شده است و در دنیای کنونی تقریباً تمام افراد روزانه بخشی از زمان خود را در فضای مجازی می‌گذرانند. در دنیای مجازی رقابت‌های بسیاری برای کسب اطلاعات، افزایش محبوبیت در بین کاربران و فروش بیشتر محصولات شکل گرفته است که در این راستا شرکت‌های بسیاری شروع به طراحی و تولید نرم‌افزارهای ارتباطی متنوع از جمله تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و توئیتر کرده‌اند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:26 عصر

فضیلت و ثواب صلوات فرستادن بر محمد (ص) و آل محمد (ص) را بخوانید.

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، رسول خدا (ص) فرمودند: «آن کس که بر من درود بفرستد، داخل آتش نخواهد شد و هر کس درود فرستادن بر من را فراموش کند، از راه بهشت به خطا خواهد رفت.»

 

صلوات فرستادن چه فضیلت و ثوابی دارد؟

 
واژه صلا?، جمع آن صلوات به معنی نماز خواندن و درود و تحیّت است. صلّی الله علیه، یعنی خداوند بر او درود فرستاد، در «معجم الوسیط» هم صلا به معنای دعا است.
 
در «تفسیر جوان» آمده است که: چنان چه صلوات به خدا نسبت داده شود، به معنی فرستادن رحمت است و هر گاه به فرشتگان و مؤمنان منسوب شود، به معنی طلب رحمت است. ادامه مطلب...
شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 6:17 عصر

                              بالگرد خطرناک اسرائیلی در راه اوکراین

به گزارش تابناک؛ مهر  به نقل از وبگاه روسیا الیوم نوشت: آمریکا اخیراً 20 فروند جنگنده بالگرد آپاچی از نوع ??-64? خریداری کرده و درصدد تحویل این بالگردها به ارتش اوکراین است.

 این نوع از بالگردهای تهاجمی آپاچی که با مدل 64 شناخته می‌شود، دارای برتری بر دیگر انواع از لحاظ میزان برد عملیاتی و طول پروازی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از 34 سال قبل استفاده از این بالگردها را آغاز کرده است. ارتش اوکراین پیش از این از سوی آمریکا به بالگردهای ترابری «می 17» مجهز شده بود. اوکراینی‌ها بالگردهای تهاجمی «می 24» را نیز در اختیار دارند که از دوران شوروی سابق در این کشور باقی مانده است.

این در حالی است که سرعت بالگردهای تهاجمی آپاچی نوع 64 به 365 کیلومتر در ساعت می‌رسد و 700 کیلومتر طول پروازی دارد. این بالگردها دارای دو خلبان بوده و مجهز به توپ 40 میلیمتری و موشک‌های هوا به زمین هستند.

 


شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 6:11 عصر

نامه بی‌ثمر صدام حسین برای حفظ اشغال خرمشهر پس از نامه محسن رضایی برای آزادسازی خرمشهر

مدتی پس از نامه محسن رضایی، فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به رزمندگان و فرماندهان برای گسیل همه امکانات به سمت خرمشهر که پیروزی عظیم و تغییر معادلات جنگ تحمیلی به ایران را در پی داشت، صدام حسین نیز در زمان محاصره سربازان عراقی در خرمشهر توسط رزمندگان ایران، نامه مشابهی زد، اما این نامه تاثیری شبیه به نام فرمانده ایرانی نداشت و سربازان عراقی به سرعت تسلیم شدند.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که ارتش ایران در شرایط پس از انقلاب و بحران‌های داخلی و پس از کودتای نافرجام نقاب و از هم گسیختگی سازمانی قرار داشت، ارتش بعث عراق در سال 1359 حمله سراسری خود را با حمایت مالی و مستشاری کشور‌های عربی و غربی به خاک ایران آغاز نمود.

ارتش عراق حداکثر طی سه ماه پیشروی ده‌ها شهر و هزاران روستا و هزاران کیلومتر مربع از خاک ایران را اشغال کرد. اما از نظر نظامی به هیچ یک از اهدافش کامل دست نیافت و در بدترین شرایط تاکتیکی و جغرافیایی با مقاومت دلیرانه ارتش و نیرو‌های مردمی متوقف شد. ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 1:49 صبح

معاون اجرایی انجمن فولاد اظهار داشت: قیمت فولاد مصرف شده در هر خودرو 8 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است حال آیا میزان افزایش قیمت خودرو از سال گذشته تا به امروز همین 8 میلیون تومان بوده‌است؟

فولاد هیچ نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارد/ ارزش فولاد مصرف شده در خودرو 8 میلیون تومان است

وحید یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتشار اخبار و ادعاهای مبنی بر اینکه عامل اصلی افزایش قیمت خودرو نهاده‌های تولید از جمله فولاد بوده‌ است، اظهار داشت: این ادعا درست نیست و با یک حساب و کتاب ساده می‌توان دید که این ادعا واقعیت ندارد. ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 1:48 صبح

همراه اول با مذاکراتی که با اپراتورهای عربستانی داشت، توانست بسته‌های ویژه ایام حج طراحی کند که عملا به صرفه‌ترین راه ارتباطی برای حاجیان، استفاده از سیمکارت‌های همراه اول و سرویس رومینگ این اپراتور در کشور عربستان هست.

اقدامات همراه اول برای استفاده حجاج از اینترنت/ جزییات بسته‌های حج تمتع 1402

به گزارش ایلنا، با توجه به در پیش بودن ایام حج تمتع، همراه اول با مذاکراتی که با اپراتورهای عربستانی داشت، توانست بسته‌های ویژه ایام حج طراحی کند که عملا به صرفه‌ترین راه ارتباطی برای حاجیان، استفاده از سیمکارت‌های همراه اول و سرویس رومینگ این اپراتور در کشور عربستان هست.

در این راستا، همراه اول سعی کرده است با طراحی بسته های متنوع رومینگ از لحاظ حجم بسته و مدت سفر که از منظر قیمتی قابلیت رقابت با سیمکارت های عربی را دارد، مانع از خروج ارز از کشور شود. ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 1:46 صبح

معاون محیط‌زیست، زیرساخت و نوآوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به برآورد بیش از 90 هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از حوادث ترافیکی در پایتخت در سال 1400 گفت: سهم هر تهرانی از این خسارات 10 میلیون تومان بوده است.

ارائه طرح ایمنی ترافیک پایتخت تا 6 ماه آینده/ هر هفته 10 تهرانی جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند

به گزارش ایلنا، علیرضا نوری با بیان اینکه طرح ایمنی ترافیک با حمایت شهردار تهران در حال مطالعه است، اظهار کرد: در سال 1400 تعداد 530 نفر در حوادث ترافیکی تهران جان خود را از دست دادند و این رقم با کاهش محدودی در سال 1401 روبه‌رو بود. ضمن اینکه تعداد جان‌باختگان بیش از 500 نفر به ثبت رسیده است. ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ