سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 103 خرداد 9 , ساعت 10:27 صبح

«زیست قرآنی» عنوان جدیدترین اینفوگرافی حجت‌الاسلام والمسلمین علی رجبی است که در آن با برشمردن 8 ویژگی شهید آیت‌الله رئیسی، زندگی شخصی و خدمتی او را منطبق با مصادیق قرآنی دانسته است.

ارسالی///صفات هشتگانه شهید جمهور دال بر زیست قرآنی + اینفوگرافیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رجبی، مدرس و حافظ کل قرآن کریم در جدیدترین اینفوگرافی قرآنی خود با عنوان «زیست قرآنی» که به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر کرده با اشاره و استناد به آیات 109 تا 111 سوره مبارکه «صافات» عاقبت بخیری مردانی که برای خدا و در راه خدمت به خلق قدم برمی‌دارند را توصیف می‌کند. امری که در نهایت رضایت خدا و رستگاری ایشان را در پی دارد.

در ادامه این اینفوگرافی، به 8 صفت شهیدجمهور عبارت است از «مؤمن و بسیارکوشا»، «مجاهد و عالم مخلص»، «مهاجر و بسیار پرسفر»، «محبوب مردم»، «مدافع قرآن در سازمان ملل»، «استکبارستیز و مدافع مقاومت»، «دلسوز، حریص و مهربان به امور مردم» و «منتظر شهادت» اشاره شده که برای هر کدام از آنها یک اشاره قرآنی نیز ذکر شده است.

در ذیل این اینفوگرافی نیز مطلبی به شرح زیر آمده است:  

یکی از قواعد مهم تفسیر قرآن، قاعده «جَری و تَطبیق» است که در اصطلاح انطباق ظاهر قرآن(واژه‌ها یا جمله‌ها) که مفهومی عام، کلی یا مطلق است، بر مصداق‌های جدیدی که در طول اعصار، نسل‎ها و مکان‌ها پدید می‎آیند.(1)

این قاعده از حدیث امام باقر(ع) استفاده شده است: «...برخی از مطالب قرآن گذشته (و واقع شده) و برخی مطالب آن نیامده است، قرآن همچون خورشید و ماه همیشه جریان دارد...»(2). لذا معارف قرآن نیز همانند خورشید محدود به زمان و مکان خاصی نیست؛ برای اثبات این قاعده از آیات عبرت مانند «لَقَدْ کَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِی الْأَلْبَابِ...»(یوسف/111) و احادیثی مثل حدیث فوق و حتی دلیل عقلی استفاده شده است.

در این تصویر‎نگاری از قاعده فوق برای معرفی مکتب قرآنی شهدای خدمت استفاده کرده‌ایم که این تطبیق‌های قرآنی در همه زمان‌ها بر افرادی که زیست قرآنی دارند، قابل تطبیق است و قطعاً مصادیق اتَمّ و اکمل آنها معصومین‎(ع) و در مرتبه پایین‎تر یاران، شیعیان و... ایشان هستند.

(1) برگرفته از مقدمه تفسیر قرآن مهر، ج 1، ص 58 
(2) تفسیر عیاشی،ج 1، ص110 60

اینفوگرافیک


لیست کل یادداشت های این وبلاگ