سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرهیزگارى سر خلقهاست . [نهج البلاغه]
 
جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 1:26 صبح

به گزارش مشرق، مراجع عظام تقلید، نظر خود را درباره مبلغ و مقدار فطریه رمضان 1402 اعلام کردند که بدین شرح است:

مبلغ فطریه اعلامی مراجع تقلید در رمضان 1402

* دفتر رهبر معظم انقلاب:

مکلف باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این ها را هم بدهد کافی است.

ضمنا مبلغ زکات فطره امسال (1402) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت هزار تومان» اعلام شده است. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 1:25 صبح

به گزارش مشرق، بیش از 50 سال است که حجت‌الاسلام محسن قرائتی به تبلیغ و بیان تفسیر قرآن کریم مشغول است، آنچه در ادامه ‌می‌خوانید چندین خاطره کوتاه او از فعالیت‌های تبلیغی‌اش است.

جمله تکان‌دهنده‌ مادر شهید به استاد قرائتی درباره حجاب

خواندن حدیث با خوردن کاهو و شیره

در زمان طاغوت، برادرم در پادگانی خارج از شهر در حال خدمت سربازی بود. روزی به دیدن او رفتم و به او پیشنهاد کردم که داخل پادگان شده، برای سربازها حدیث بخوانم: گفت: اجازه نمی‌دهند، گفتم: سربازان همشهری و کاشانی را جمع کن تا به عنوان دیدار با آنان، حدیث بخوانم. گفت: اگر مسؤولان و مأموران بفهمند، آنها را اذیت خواهند کرد. شما به اینکه من یا آن‌ها را آزار دهند، راضی نشوید. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 1:24 صبح

ه گزارش مشرق، آنچه در ادامه می‌خوانید، گزارشی است که شما را با یکی از مهمترین اما گمنام‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس آشنا می‌کند؛ عملیاتی به‌نام مبارک «امام مهدی(عج)».

زمستان 59 به روزهای پایانی‌اش نزدیک میشد. ایران روزهای سخت و پراضطرابی را تجربه می‌کرد. چندماهی از ورود ارتش عراق به خوزستان می‌گذشت و اخبار امیدوار کنند? چندانی از میادین نبرد به‌گوش نمی‌رسید. بعثی‌ها خرمشهر را اشغال و آبادان را محاصره کرده بودند. شهرهای دشت‌آزادگان هم وضعیت مطلوبی نداشتند. بستان همان روزهای نخست شعله‌ور شدن آتش جنگ به اشغال دشمن درآمد و هویزه در دیماه به‌دست آنها افتاد. ارتش صدام پس از تسلط بر هویزه تمام ساختمان‌های آن را تخریب کرد و شهر به یک ویرانه تبدیل شد. با این وجود مردم و رزمنده‌ها از همان مهرماه با تمام توان شهر را حفظ نمودند و اجازه ندادند سوسنگرد که فاصل? زیادی با بستان و هویزه ندارد به دست دشمن بیفتد. درواقع پای ارتش صدام به سوسنگرد رسید امّا نیروهای مردمی و نظامی ایران خیلی زود با حماسه‌ای کم‌نظیر و ماندگار شهر را پس گرفتند.

ابتکار «دایی همتی» برای گره‌گشایی از یک عملیات

مسیر چذابه-سوسنگرد-اهواز یکی از محورهای هجوم بعثی‌ها برای اشغال اهواز بود امّا علیرغم حملات چندباره با مقاومت جدّی و سرسختان? رزمنده‌های ایرانی مواجه شدند و برنام? عبورشان از سوسنگرد ناکام ماند. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 1:23 صبح

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سیدحمید تقوی‌فر در 20 فروردین 1338 در روستای «ابودِبِس» شهرستان کارون (کوت عبدالله) متولد شد. قبل از پیروزی انقلاب در برگزاری کلاس قرآن نقش داشت و در جلسات سخنرانی شیخ احمد کافی حضور پیدا می‌کرد و با فعالین انقلابی از جمله احمد دلفی برادران شمخانی و شیخ هادی کرمی ارتباط داشت. زمانی که برای تحصیلات دوره متوسطه به دبیرستان سعدی اهواز رفت با شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی آشنا شد و به گروه «منصورون» پیوست و گام در راه مبارزه علیه رژیم طاغوتی پهلوی گذاشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید تقوی‌فر از نیروهای تشکیل دهنده هسته اولیه آن در اهواز بود که با عضویت در این نهاد به انجام وظیفه پرداخت. از آغازین روزهای حمله رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی، برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌های نبرد شتافت.

سید نصرالله تقوی‌فر، (پدر شهید) در سال 1362 در عملیات خیبر به شهادت رسید و برادرش، سیدخسرو نیز در عملیات والفجر 8 به خیل شهیدان پیوست. شهید تقوی‌فر در جنگ بیشتر کارهای شناسایی را بر عهده داشت و بعدها در کنار شهید «حسن باقری» به جمع‌آوری اطلاعات می‌پرداخت. وی در جبهه سوسنگرد واحد اطلاعات و عملیات را تشکیل داد و مدتی فرماندهی قرارگاه رمضان را نیز بر عهده گرفت.

با پایان جنگ، شهید تقوی‌فر فعالیت خویش را در سپاه قدس ادامه داد و سرانجام در سال 1390 از خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشسته شد.

وی پس از بازنشستگی زمان خود را به سه قسمت تقسیم کرد؛ به این نحو که: مدت یک ماه در عراق حضور داشت و برای تأسیس بسیج مردمی عراق) الحشد الشعبی) جهت مقابله با داعش به فعالیت مستشاری مشغول می‌شد؛ سپس به ایران باز می‌گشت و مدت دو هفته برای تبدیل خانه پدری (در زادگاهش روستای ابودبس خوزستان) به حسینیه و مرکز فرهنگی تلاش می‌کرد؛ و پس از این دو هفته به تهران مراجعت نموده و مدت بیست روز نزد خانواده می‌ماند.

در زمانی که جریان‌های تکفیری و وهابی، تروریست‌های داعشی را سازماندهی کردند تا استان‌ها و شهرهای غربی عراق ـ همچون موصل و الرمادی ـ را اشغال کنند و به بارگاه امامین عسکریین علیهماالسلام در شهر سامراء دست یابند وی به اتفاق نیروهای داوطلب مردمی به سمت جرف الصخر رفت و نسبت به آزادی این منطقه اقدام کرد؛ منطقه‌ای که بعد از آزادسازی به نام "جرف النصر" معروف شده است. این آزادسازی، شهر مقدس کربلا را از تیررس موشکها و حملات داعش نجات داد. در عملیات سامراء که خمپاره‌های داعش در حرم مطهر امامین عسکریین فرود می‌آمد و سه روز طول کشید، با فرماندهی سردار تقوی‌فر داعش مجبور به عقب نشینی شد و منطقه پاک سازی گردید.

در 6 دی ماه1393پس از اقامه نماز ظهر عملیاتی به نام «محمد رسول الله» آغاز می‌شود و با تعدادی از نیروهای رزمنده برای یاری رساندن به همرزمانش پیشروی می کند و بعد از رشادت بسیار مورد اصابت گلوله تک‌تیرانداز داعشی قرار می‌گیرد و سرانجام در سامراء، به ارزوی دیرینه‌اش می‌رسد. پیکر مطهرش پس از انتقال به اهواز و تشییع باشکوه در شهر کارون در کنار پدر شهیدش به خاک سپرده شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گفتگوی نسبتا مفصلی با سرکار خانم پروین مرادی، همسر بزرگوار شهید است که در چند قسمت تقدیمتان می‌شود.

وصیت‌نامه محرمانه سردار به همسرش ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:54 صبح

اواسط اسفند سال گذشته نیروهای تفحص پیکر شهیدی را تفحص کردند که به سرعت از طریق آزمایش DNA هویت او مشخص شد، اما این شهید با دیگر شهدا یک تفاوت داشت.

ماجرای تفحص یک شهید آشوری پس از 38 سال

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، آخرین روزهای سال همه مردم ایران در تلاطم بودند تا مقدمات برگزاری عید نوروز را فراهم کنند. در این عید به سنت ایرانیان با نو شدن سال، اغلب لباس نو می‌پوشند، گاهی وسایل خانه را نو می‌کنند و به دیدن کسانی می‌روند که دوستشان دارند و یا میزبان میهمانانی هستند که می‌آیند سال نو را تبریک بگویند. 

اما ایران پیش از آغاز سال جدید میهمانی داشت که قرار بود پس از 38 سال به کشورش برگردد با این تفاوت که چند سالی می‌شد دیگر چشمی انتظار آمدن این جوان عزیز کرده را نمی‌کشید.  ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:53 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.


خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزى کن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاک کن دلم را از تیرگیها و گرفتگى هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.
دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان+صوت، متن و ترجمه

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:52 صبح

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در امور جامعه، چگونه قابل تحقق است؟ با زندگیِ جمعی و مواساتی مثل آنچه پیامبردر مدینه محقق کرد و مهاجر و انصار، ایثارگرانه باهم زندگی کردند.

پناهیان: راه افزایش مشارکت اجتماعی، تقویت «زندگیِ جمعی و متعاونانه» است+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سحرهای ماه مبارک رمضان با حضور در برنامه «ماه من» که به‌طور مستقیم از شبکه سه پخش می‌شود درباره تلقی‌های ناصواب از دین و آثار تحریف دین به گفت‌وگو می‌پردازد.

در ادامه گزیده‌ای از بیست و هشتمین جلسه این مبحث را می‌خوانید.

محور تحریف‌هایی که علی (ع) پایش ایستاد و به شهادت رسید «تلقیِ اجتماعی نداشتن از دین» بود

نکته بسیار مهمی که در ابعاد اجتماعی دین باید به آن توجه کنیم این است که تصور عمومی مردم در اثر تحریف‌هایی که هزار سال است بر دین تحمیل شده، این است که دین امر انفرادی است، دین صرفاً می‌خواهد رابطه افراد با خدا را تنظیم کند و این گلایه استاد حضرت امام (ره) یعنی مرحوم شاه‌آبادی (ره) بود که می‌فرمود: دین را متأسفانه امری انفرادی برای ما جا انداخته‌اند... ایشان در کتاب شذرات المعارف، مفصلاً به این موضوع می‌پردازند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:52 صبح

کتاب «اجوبة الإستفتائات» مشتمل بر پرسش و پاسخ‌های شرعی بر اساس فتاوای فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به چاپ هفدهم رسید.

کتاب «اجوبة الإستفتائات» آیت‌الله خامنه‌ای  به چاپ هفدهم رسید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «اجوبة الإستفتائات» مشتمل بر پرسش و پاسخ‌های شرعی است که بر اساس فتاوای فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تنظیم و تدوین شده است و در حال حاضر چاپ هفدهم آن توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) روانه‌ی بازار نشر شد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:51 صبح

مرحوم آقامجتبی تهرانی گفت: خوشا به حال کسانی که از ماه رمضان توشه‏‌ای برای سفر آخرت خود تهیّه کردند و بار خودشان را بستند! از این مختصر وقت باقی مانده، بهترین بهره را بگیریم و از کثافات و تبعات خطاها و معاصی، خودمان را نجات دهیم.

آقامجتبی تهرانی: باقیمانده ماه رمضان را قدر بدانید+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت آخرین روزهای ماه رمضان می‌گوید: امام زین‎‌العابدین(ع) در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان این دعا را از اوّل شب تا آخر شب مکرّر می‎‌خواندند:

«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الِاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ»(بحارالأنوار،ج 95، ص63 ـ اقبال‌الاعمال، ج1، ص228 ـ زادالمعاد، ص 129ـ مفاتیح الجنان) بار خدایا! دوری ‏گزیدن از خانه فریب دنیا و بازگشت به سوی خانه جاودانه آخرت را روزی من کن! این طرف، نشئه دنیا و آن طرف نشئه آخرت است؛ خدایا! آمادگی برای کوچ کردن از این نشئه قبل از فرا رسیدن مرگ را روزی من کن! استعداد برای کوچ هم در جایی مطرح می‌‏شود که توشه راه را به همراه داشته باشی. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:50 صبح

حجت‌الاسلام سرلک در خصوص بی‌حجابی‌ها و نابهنجاری‌های اخیر خطاب به مسؤولان گفت: از این انفعال و بی‌دست و پایی و بی‌سر و زبانی در این مسأله که دغدغه خیلی‌هاست، خارج شوید و با یک وحدت‌ رویه واضح، ایده‌ خود را با مردم در میان بگذارید.

 

 

سرلک: کشف حجاب، قماری برای دیده شدن/ مسؤولان برای مقابله با بی‌حجابی، لکنت نداشته باشند+فیلم

 

 

خبرگزاری فارس ـ حوزه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: چند ماهی است که کشور از نظر حجاب و پوشش زنان و حتی مردان دچار نابهنجاری‌هایی است و شاهد بدحجابی‌ها و حتی برهنگی‌هایی در سطح شهرها هستیم.

این ماجرا نشان می‌دهد که لازم است بازخوانی دوباره‌ای نسبت به قانون و ضرورت حجاب و پوشش و همچنین آسیب‌های برهنگی در غرب و اهدافی که غربی‌ها برای ترویج برهنگی در ایران داشته‌اند، صورت گیرد و مسئولان امر را هم برای انجام وظایف خود در این زمینه ترغیب کرد. ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ