سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما وخداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 8:49 عصر

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیه السلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می باشد.

دهه کرامت چیست

 

این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

امام صادق (ع) پیش از ولادت کریمه آل محمد (ص) فرمود:

خدا را حرمی است و آن مکه است، امیرمؤمنان را حرمی است و آن کوفه است و ما اهل بیت را حرمی است و آن قم است. بزودی بانویی به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود که هر کس به زیارتش بشتابد، بهشت بر او واجب می گردد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 8:49 عصر

شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت 1402 اعلام شد

کمیته محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت در سال جاری را اعلام کرد؛ برنامه‌های این دهه با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، کمیته محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت در سال جاری را اعلام کرد؛ بر این اساس، برنامه‌های امسال این دهه با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» برگزار می‌شود. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:40 عصر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی با صدور حکمی علی‌اکبر احمدیان را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی منصوب کردند.

انتصاب علی‌اکبر احمدیان به نمایندگی رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی با صدور حکمی علی‌اکبر احمدیان را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به انتصاب جناب آقای علی‌اکبر احمدیان به ریاست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، نامبرده را به نمایندگی رهبری در شورای مزبور به استناد اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی منصوب می‌کنم. از حضور و تلاش مسئولانه و پیگیر جناب آقای علی شمخانی در این نمایندگی در طول چندین سال تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیق همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیدعلی خامنه‌ای

1402/3/1


دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:39 عصر

در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار در شب گذشته و تلاش تروریست‌های معاند برای ورود به کشور از مرز پاکستان، پنج نفر از کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی سراوان به شهادت رسیدند.

جزییات شهادت 5 شهید مرزبانی در سراوان/فرمانده مرزبانی فراجا عازم سراوان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بامداد امروز یک تیم تروریستی که قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند توسط مرزبانان هنگ مرزی سراوان حین کنترل و پایش مرز مشاهده و ضمن درگیری مسلحانه با آنان از ورود این گروه تروریستی به داخل کشور جلوگیری و تروریست‌ها به آن سوی مرز متواری شدند.

 در این درگیری ضمن وارد آمدن ضربه مهلک بر این گروه تروریستی، متاسفانه تعداد 5 نفر از کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی سراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

جانشین فرماندهی انتظامی کشور به همراه فرمانده مرزبانی فراجا برای بررسی موضوع از ساعاتی پیش در منطقه درگیری حضور پیدا کردند.


دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:38 عصر

قاتلانی که در آشوب خانه اصفهان، جان مردم را به خطر انداختند و مرتبط با منافقین بودند، به وضوح مورد حمایت برخی سلبریتی‌ها قرار گرفتند ولی هیچ برخورد قضایی با این افراد صورت نگرفت در حالی که در کشورهای غربی، کوچک‌ترین سوءرفتار سلبریتی‌ها با برخورد قضایی روبرو می‌شود.

حمایت از تروریسم کسب‌وکار برخی سلبریتی‌ها/ مصادیقی از برخورد دیگر کشورها با جرائم سلبریتی‌ها

فارس پلاس؛ روایت روز - حکم اعدام قاتلان محله «خانه اصفهان» که مجرم بودنشان طبق شواهد و اعتراف خودشان ثابت و ارتباطشان با تروریست‌های منافقین کاملا محرز شده بود، اجرا شد. اما با این حال، برخی از چهره‌های رسانه‌ای به ویژه سلبریتی‌ها، به حمایت از این تروریست‌های قاتل پرداخته و با حکم اعدام آن‌ها مخالفت کرده و تلاش کرده‌اند تا فضای عمومی کشور متشنج شود و امنیت اجتماعی به خطر افتد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:37 عصر

صبح امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402، شهروز سخنوری معروف به الکس به جرم قاچاق انسان به قصد فحشا به دار مجازات آویخته شد.

سرشبکه اسکورت و قاچاق زنان و دختران ایرانی به برخی کشور‌های منطقه به دار مجازات آویخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس، 18 آبان ماه 1398 بود که گزارشی به دادسرای جرایم امنیت اخلاقی ارسال و در آن عنوان شد در بررسی‌های اطلاعاتی محرز شده فردی به هویت «سارا جرف دریس‌زاده» با در اختیار داشتن تعدادی از زنان و دختران در کشور امارات مبادرت به تشکیل یک شبکه فساد کرده که با بررسی‌های صورت گرفته محرز شده نامبرده یک شاخه از شبکه بین‌المللی قاچاق زنان و دختران شهروز سخنوری معروف به الکس است که به عنوان مدیر ارشد این شبکه تحت نظر و هدایت الکس در دوبی فعالیت می‌کند. 

با دستگیری سارا جرف دریس زاده، شبکه گسترده‌ای که زنان و دختران روسپی را از شهر‌های مختلف کشور سازمان‌دهی و مبادرت به قاچاق آن‌ها به چندین کشور منطقه می‌کرد زیر نظر گرفته شده و ضربه تاثیرگذاری به شبکه وارد شد 

در اقدام صورت گرفته تعدادی از زنان و دختران فعال در این شبکه شناسایی و تحویل مقام قضایی شدند.  ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:36 عصر

رهبر انقلاب اسلامی در حکمی دریابان علی شمخانی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاورت سیاسی رهبری منصوب کردند.

دریابان شمخانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور سیاسی رهبر انقلاب شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حکمی علی شمخانی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاورت سیاسی رهبری منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم  انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شمخانی دام توفیقه

جنابعالی را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاورت سیاسی رهبری منصوب می‌کنم. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای

1402/3/1


دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 4:37 صبح

زائران حج تمتع باید در سفر به عربستان به قوانین این کشور احترام بگذارند تا دچار مشکل نشوند. در این گزارش به 10 محدودیتی که سعودی‌ها در حرمین شریفین اعمال می‌کنند، اشاره شده است.

10 نکته‌ای که باید در حج تمتع مو به مو رعایت کرد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حج تمتع یکی از سفرهایی است که به دلیل محدودیت‌ها، ممکن است فقط یک بار در طول عمر هر ایرانی اتفاق بیفتد. بر همین اساس، زائران باید در طول این سفر معنوی، برخی قوانین سعودی‌ها را در مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) رعایت کنند.

سال گذشته برخی از زائران کشورمان به دلیل عکس انداختن در اطراف کعبه یا داشتن چفیه منقش به تصویر رهبری یا حاج قاسم توسط مأموران سعودی تذکر گرفتند یا حتی دستگیر و زندانی شدند. همین امر باعث می‌شود تا زائران نسبت به برخی امور حساسیت بیشتری داشته باشند و به قوانین عربستان عمل کنند تا دچار مشکل نشوند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم: ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 4:35 صبح

حتماً این روزها کم ندیده‌اید پدر و مادرهای متدینی را که هر کاری از دست‌شان برآمده انجام داده‌اند اما نمی‌دانند کجای راه را اشتباه رفته‌اند که دخترهای‌شان در نوجوانی قید حجاب را زده‌اند و وقتی وارد جمع‌های دوستانه‌ای شدند که فضای فکری متفاوتی داشتند رنگ عوض کردند! این گزارش پاسخی است به همه این دغدغه‌ها و راهکار اصلی برای باحجاب شدن دخترها در روز دختر. حجه‌الاسلام «محمد الهی‌منش» حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

اینطوری با دخترهای‌تان رفیق شوید!/ چه کنم دخترم باحجاب شود؟

گروه زندگی: برای همه دختردارها امروز که تولد حضرت معصومه (س) است و روز دختر و قطعاً در تب و تاب خوشحال کردن نازدانه هایشان هستند، روز یادآوری یک دغدغه همیشگی هم هست. ذهن پدر و مادرهایی که دخترهای کم سن و سال دارند، پر از اما و اگر است که چه کنند دخترهای معصوم شان در این دوره آخرزمان و فتنه‌های هزار رنگ وقتی به سن تکلیف رسیدند یا حالا که شده‌اند 9 سال تمام، دل به دل حجاب دهند! ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 4:34 صبح

عناصر و گروه‌های موثر جریان اصلاحات، به انحای مختلف در سال‌های پس از فقدان امام (ره) با چنین ادعایی، اقدام به ماجراسازی و غائله افکنی کرده‌اند.

الف لام؛ خدمت به امام/ شناسایی دو خط تحریف و انحراف در خوانش امام (ره)

فارس پلاس؛ روایت روز - معمولا برای کسانی که دل در گرو  انقلاب اسلامی ندارند، شنیدن و پذیرفتن واقعیت های وارونه، بسی راحت تر از کسانی است که جزء هواداران پروپاقرص انقلاب اسلامی محسوب می شوند. در عین حال هیچ تضمینی وجود ندارد که به لطف هواداری جانانه از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، امکان پذیرش برخی تحریف های تاریخی وجود نداشته باشد. بنابراین طرح این سوال که آیا امکان بروز تزلزل، تشکیک و تردید حتی در میان اقشار انقلابی مستحکم وجود دارد، منطقی بوده و لازم است در پاسخ به آن کوشید. در این یادداشت قصد دارم به دو جریان اصلی دست اندر کار تحریف که با غرض و بی غرض، ممکن است چنین بستر تزلزل آفرینی را ایجاد کنند اشاره نموده و اندکی به سازوکار  چنین کردارهای تحریف سازی بپردازم. ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ