سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که مؤمن فقیه می میرد، شکافی در اسلام پدید می آید که هیچ چیزآن را پر نسازد . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 تیر 15 , ساعت 1:3 عصر
رئیس پلیس تل‌آویو استعفا داد

رئیس پلیس تل‌آویو با اشاره به مداخلات کابینه رژیم صهیونیستی و درخواست سرکوب بیشتر معترضان علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آمی اشد» رئیس پلیس تل‌آویو در فلسطین اشغالی برای اعتراض به دخالت‌های کابینه رژیم صهیونیستی در کار نیروهای امنیتی، از سمت خود  استعفا داد.

وی با اشاره به مداخله سیاسی اعضای کابینه راست‌گرا و افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر درخواست سرکوب  بیشتر معترضان علیه نتانیاهو، از سمت خود کناره‌گیری کرد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 تیر 15 , ساعت 1:1 عصر

داستان و قصه کوتاه عید غدیر خم برای بچه های دبستانی و کودکان

داستان و قصه عید غدیر خم برای بچه ها، کودکان و نوجوانانداستان و قصه عید غدیر خم برای بچه ها، کودکان و نوجوانان

حضرت محمد (ص) در آخرین سفر خود به خانه ی خدا در محلی به نام غدیر خم از مردمی که همراه ایشان بودند خواستند از شتران و اسب ها پیاده شوند و در محل خاصی به نام گودال خم جمع شوند.( «غدیر» در زبان عربی به معنی گودال و «خم» نام محلی است.که در آن روزگار چشمه‌ای روان و درختانی کهنسال داشته است.) همه با هم زمزمه می کردند که حتماً محمد رسول الله خبر و حرف مهمی دارد که در این مکان و هوای گرم فرمان داده جمع شویم!

حضرت محمد دست علی (ع) را بالا بردند و از حضار پرسیدند: “ای مردم آیا من را قبول دارید؟” ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 تیر 15 , ساعت 1:0 عصر
«ایران آینده 2» با برنامه‌های متنوع میزبان نوجوانان است

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران آینده 2» را با برنامه‌های متنوع در فرهنگسرای رازی برگزار می‌کند.

به خبرگزاری تسنیم و به نقل از گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با دهه ولایت، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران آینده 2» را از 8 تا 15 تیرماه در فرهنگسرای رازی برگزار می‌کند. 
در این جشنواره برنامه‌های متنوعی در راستای علایق کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود و گروه سنی 7 تا 18 سال، مخاطبان اصلی جشنواره هستند. برنامه‌های جشنواره به گونه‌ای پیش‌بینی شده که برای کودکان هم قابل استفاده باشد و به طور کلی فضایی شاد و مفرح برای خانواده‌ها فراهم شده است. 
جشنواره «ایران آینده 2» از سه بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها و استیج تشکیل شده است. بخش بازی‌ها شامل چالش‌های فوتبالی، بازی‌های رومیزی، لیزرتگ، پینت‌بال، تنیس روی میز، ایرهاکی، لیگ فیفا و بازی‌های کنسولی خواهد بود. همه بازی‌ها به صورت مسابقه برگزار می‌شود و برندگان در هر روز جوایزی دریافت می‌کنند. در روز پایانی از همه برندگان دعوت می‌شود و با برگزاری مسابقه بین آنها، جایزه ویژه‌ای به قهرمان قهرمانان تعلق می‌گیرد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 8:22 عصر

مقام معظم رهبری در جریان دیدار خانواده شهید مدافع حرم حمزه کاظمی توصیه‌ای برای کنکوری‌ها داشتند.

فیلم| توصیه رهبر انقلاب به کنکوری‌ها

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از خانواده شهدای گرانقدر سه شنبه 13 تیر ماه با حضرت آیت الله خامنه‌ای دیدار کردند.

بخش نوجوان پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای فلیم بخشی از این دیدار را منتشر کرد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 8:21 عصر

هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم در عربستان کنار خانه خدا آمپول بی‌حسی دست بگیرم و دندان پُر کنم، بیشتر از همیشه از شغلم احساس رضایت می‌کردم اینکه حاجی‌ها یکی یکی می‌آمدند و درد دندانشان به وسیله دستان من آرام می‌شد روحم را جلا می‌داد خبری از جر و بحث‌های داخل مطب نبود، قلب‌های همه اینجا مانند آیینه صیقل خورده بود.

وقتی خدا با چیدمانش غافلگیرت می‌کند

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری؛ اینجا حوزه استحفاظی خداست… اینجا مرکز زمین است، جایی که خورشید طلوع و شعاع نورش را به عالم ساطع می‌کند، اینجا می‌توان رد پای خدا را دید، اینجا محبت خدا جاریست.

هر لحظه سرود «لَبَّیْکَ اللّهُمَ لَبَّیْکَ» فضا را سرشار می‏‌کند و منی که پُر می‌شوم از شور و شعور و می‌گردم بر گِردش و کعبه نقطه‌‏ای ایستاده است که همه در پیرامونش دایره‌وار در گردش هستند درست مانند همه عالم که تسبیح به دست ستایش خدا می‌کنند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 8:20 عصر

 

التواضع اَن تعطی الناس ما تُحِبُّ ان تُعطاهُ.

امام علی النقی الهادی - علیه السلام - می فرماید: فروتنی آن است که با مردم چنان رفتار کنی که دوست داری با تو چنان باشند.

الکافی، ج2، ص124

 


چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 10:58 صبح

پژوهشگر تاریخ اسلام تاریخ ضمن اشاره به اهمیت غدیر و نقش آن در اکمال دین تصریح کرد: باور به ولایت در هر عصری هم تضمین‌کننده سلامت دین انسان‌ها است و هم اینکه بدانند راه سعادتشان چیست و در برابر دشمن‌ها ایستادگی کنند و آزاد بودن خود را به دست بیاورند.

واقعه غدیر، رویدادی است که در سال 10 هجری قمری در مکه رخ داد. در این روز، پیامبر(ص) در حاشیه سفر حجة‌الوداع در غدیر خم، علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی و جانشین پس از خود معرفی کرد. این رویداد به عنوان یکی از مهمترین وقایع تاریخی در اسلام شناخته می‌شود و نقش مهمی در تعیین وصیت پیامبر(ص) و رهبری جامعه اسلامی بعد از وفات ایشان دارد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 10:56 صبح

در دومین بخش از حجاب در ادب فارسی دوبیتی‌هایی از رضا اسماعیلی؛ شاعر و پژوهشگر ادبی را آورده‌ایم.

رضا اسماعیلی؛ شاعر و داور بسیاری از جشنواره‌های ادبی کشور که سال گذشته دبیری جشنواره شعر فجر را نیز بر عهده داشته است چند دوبیتی درباره حجاب و خاصه چادر به عنوان حجاب برتر دارد که با هم می‌خوانیم.

 

دنیا به تتن تتن تتن افتاده
یعنی به سراشیبی تن افتاده
در کوچه ابتذال دنیا شیطان
با وسوسه در کمین زن افتاده ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 10:56 صبح

آیت‌الله علیرضا اعرافی تصریح کرد: غدیر درون خود آنچنان شکوه و عظمتی داشت که توانست از همه دست‌اندازها عبور کند، از همه موانع بگذرد و همه مقاومت‌ها را ذوب کند و مشعل هدایت همه حق‌جویان عالم شود. این واقعیت، غدیر را در برابر موانع بی‌شمار حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلّی استان تهران با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و جمعی از فرهیختگان حوزوی صبح امروز در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد. گزیده سخنان او را در ادامه می‌خوانید؛ ادامه مطلب...

شنبه 102 تیر 10 , ساعت 4:36 صبح

گزارش‌ها حاکی از آن است که به زودی یکی از افزودنی‌هایی که در بسیاری از خوراکی‌های پرطرفدار استفاده می‌شود، توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان ماده‌ای با خطر سرطان احتمالی برای انسان معرفی خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت یکی از پرطرفدارترین افزودنی‌های خوراکی را سرطان‌زا اعلام می‌کند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، طبق گزارش ها شیرین کننده مصنوعی مورد استفاده در هزاران محصول توسط سازمان جهانی بهداشت برچسب «احتمالا سرطان زا برای انسان» را خواهد گرفت. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ