سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنج بزرگی است که فنا نمی پذیرد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 آبان 4 , ساعت 11:12 عصر

 

بنام او که رحمان ورحیم است
السلام علیک یا ابصالح المهدی عج
چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی .چه بغض ها که درگلو رسوب شد نیامدی . آقا بیا که دلم خیلی گرفته و فقط وقتی فکر می کنم اگر بیایی همه ی این غصه ها بسر می آید آرام می شوم آقا خسته ام تنهام آقا به معنای واقعی کلمه منتظرم بیا آقا بیا ترا به جان مادر پهلو شکسته ات بیا جان مادرت بیا آقا یعنی توی این دنیای بزرگ 313 تا یار نداری آقا ؟ اگر نداری آقاجون ببین توی این دنیا ما چگونه باید زندگی کنیم ؟ اما آقا خودت از خدا طلب فرج خودت را بکن
اللهم عجل لولیک فرج


جمعه 89 مهر 30 , ساعت 9:46 عصر
جملات جالب
1.می دونی فلسفه اختراع سرسره برای بچه ها چیه؟ می خوان از بچگی به ادم یاد بدن که صعود چقدر سخت و سقوط چه اسونه .
2.به چشمی اعتماد کن که به جای صورت به سیرت تو می نگرد ، به دلی دل بسپار که جای خالی برایت داشته باشد و دستی را بپذیر که باز شدن را بهتر از مشت شدن بلد است .
3.موفقیت بدست آوردن چیزیست که دوست داری و خوشبختی دوست داشتن چیزیست که بدست آورده‌ای.
4.افلاطون می گه: " اگه با دلت چیزی یا کسی رو دوست داری زیاد جدی نگیرش، چون ارزشی نداره، چون کار دل دوست داشتنه، مثل کار چشم که دیدنه، اما اگه یه روز با عقلت کسی رو دوست داشتی، اگه عقلت عاشق شد، بدون که داری چیزی رو تجربه می کنی که اسمش عشق.

چهارشنبه 89 مهر 28 , ساعت 11:56 عصر
 

لقمان حکیم پسر را گفت:امروز طعام مخور و روزه دار، و هرچه بر زبان راندى، بنویس. شبانگاه همه آنچه را که نوشتى، بر من بخوان. آنگاه روزه ات را بگشا و طعام خور. شبانگاه، پسر هر چه نوشته بود، خواند. دیروقت شد و طعام نتوانست خورد.
روز دوم نیز چنین شد و پسر هیچ طعام نخورد.

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 مهر 26 , ساعت 9:17 صبح

سلام میلاد شمس الشموس مبارک یادش بخیر پارسال88.8.8ساعت 8در صحن گوهرشاد بودیم.السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

 

 

**********************************

نامهاى امام رضا(ع)
امام رضا(ع) در سال 148 هجرى قمرى یعنى حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر ایشان امام موسى بن جعفر(ع)، یعنى امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویى بزرگوار و خردمند به نام (تکتم) یا (نجمه) بود. امام رضا(ع) در همان سالى زاده شد که پدربزرگ ایشان، یعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید.
نام ایشان (على ) است، ولى بر اساس شیوه اى که در میان اعراب مرسوم است، به وى (ابوالحسن) مى گفتند. این گونه اسمها را (کنیه) مى نامند. علاوه بر نام و کنیه، گاه عنوان دیگرى نیز به افراد مى دهند که آن را (لقب) مى گویند. امام هشتم داراى لقب هاى متعددى است. از جمله معروف ترین این القاب، (رضا)، (عالم آل محمد)، (غریب الغرباء)، (شمس الشموس) و (معین الضعفاء) است. نامیدن هر فرد به این نامها، یعنى اسم، کنیه و لقب دلیل خاصى دارد. گفته اند که وى را به این جهت (رضا) لقب داده اند که خدا از او راضى است.
دوران کودکى و جوانى امام در مدینه گذشت. اخلاق نیکو، دانش فراوان، ایمان و عبادت بسیار از ویژگى هایى بود که امام را مشخص مى ساخت.

ادامه مطلب...

یکشنبه 89 مهر 18 , ساعت 7:5 عصر

 

با سلام خدمت دوستان گل گل خودم اینم یه مطلب از اینوریه و اونوریه  بخونید حالشو ییرید....

********************************************

 

 

در گوشه از دل ما می گوید حجاب خوب است.

در گوشه از دل ما می گوید حجاب بد است.

ادامه مطلب...

یکشنبه 89 مهر 18 , ساعت 6:52 عصر

مرا میشناسی..............؟

 

 

من همان همسنگر دیروز تو هستم

 صویر شهید گمنامی است که در پارک حاشیه فرهنگسرای بهمن تهران به خاک سپرده شد…


جمعه 89 مهر 16 , ساعت 7:1 عصر

سلام علیکم آغاز دهه کرامت ولادت حضرت معصومه (س)وشمس الشموس علی ابن موسی الرضا مبارک

عیدتان مبارک

**********************************

 

چند سالی است در ایران اسلامی از روز اول ذی القعده که سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) می باشد تا روز 11 ذی القعده که سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است با عنوان دهه کرامت جشنواره های فرهنگی ، هنری و مراسم ویژه ای در سراسر کشور برگزار می گردد خاصه در آستانه مقدسه قم و مشهد، پروانگان عاشق گرد مزار آن دو سرور و سالار ابرار گرد هم آمده ابراز ارادت می نمایند ، علیهذا براساس تناسب آن دو میلاد مسعود بر خود لازم دیــــــــدم که از باب بهره مندی از کرامت خاندان عصمت و طهارت و تبرک جویی به این ذوات مقدسه به قدر وسع ریزه خوار خوان نعمت این دو برادر و خواهر شوم و خوشه ای بر چینم .

قم قبل و بعد از اسلام :

گرچه حدود جغرافیایی و خصوصیات قم قبل از اسلام بخوبی روشن نشده است اما آنچه مسلم می نماید این است که قم قبل از اسلام دارای سکنه و آبادی بود . و بصورت قلعه های متعدد وجود داشته که در برخی از آنها از اقوام زرتشتی و غیره زندگی می کردند ، اسم قم و حتی نام بعضی از محصولات آن در کتب دوران ساسانی ذکر شده است و در بعضی از نوشتارها قدمت بنای قم را به تهمورث دومین یا سومین پادشاه پیشدادی نسبت داده اند . بهر حال سابقه آبادی و سکونت مردم در قم در دوره ساسانیان جزء مسلمات تاریخی است و در دوران باستان اسم اولیه قم ، براوستان بوده و حوزه رستاقی آن کمیدان و بعضی گفته اند کمندان و مرکز آن بنام کوم یا کم نامیده می شد .

ادامه مطلب...

چهارشنبه 89 مهر 14 , ساعت 1:31 عصر

بِسْمِ اللّهِ الْر بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ َّحْمنِ الْرَّحیمْ
اصلا نترسید بعداز120سال نوبت ماهم میشود.ازهمین الان به فکر باشیم.


به طور کلی تکریم مردگان، اهل قبور و زیارت قبور ائمه، وجه دینی و مذهبی
هویت را نشان می‌دهد و حاکی از این است که بین شادی و غم و نیز میان زندگی
و مرگ پیوندی برقرار است و شناخت این پیوند هنگامی دست می‌دهد که سال جدید
با ذکر نیکی و بسط عمل صالح، شروع شده و خاتمه پذیرد.

محمد بن مسلم مى گوید:

 به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم :

آیا به زیارت مرده ها برویم ؟

 فرمود: آرى

ادامه مطلب...
یکشنبه 89 مهر 11 , ساعت 8:26 صبح


img/daneshnameh_up/d/d0/emamsadeq.jpg ولادت امام و نامگذاری

امام جعفر صادق، امام ششم شیعیان، در هفدهم ربیعالاول سال 83 هجری قمری در مدینه متولد گردید. کنیه ایشان ابو عبدالله و لقبشان صادق می باشد. پدر ارجمندشان امام باقر و مادرش ام فروة است. رسول خدا سالها قبل ولادت آن حضرت را خبر داده و فرموده بود نام او را صادق بگذارید، زیرا از فرزندان او کسی است که همنام اوست، اما دروغ می گوید «جعفر کذاب».
دوران قبل از امامت

در دوران قبل از امامت، حضرت شاهد فعالیتهای پدر خویش در نشر معارف دینی و تربیت شاگردان وفا دار و با بصیرت بود. امام باقر در مناسبتهای مختلف به امامت و ولایت فرزندش جعفر صادق تصریح فرموده و شیعیان را پس از خودش به پیروی از او فرا می خواند. لذا احادیث، زیادی مبنی بر نص امامت امام صادق نقل شده است.
امام صادق در سال 114 هجری قمری پس از شهادت پدرش در سن 31 سالگی به امامت رسید. دوران امامتش مصادف بود با اواخر حکومت امویان که در سال 132 به عمر آن پایان داده شد و اوایل
حکومت عباسیان.
اوضاع جامعه در آغاز امامت حضرت

ادامه مطلب...

پنج شنبه 89 مهر 8 , ساعت 5:19 عصر

سلام این هم یه مطلب آمورنده

روزی ابری جوان برای نخستین بار همراه با همتایان خود در آسمان شناور بود.هنگامی که آنان از فراز صحرا عبور می کردند،ابرهای باتجربه به ابر جوان گفتند:

- باید سریعتر حرکت کنی وگرنه عقب می مانی.

ابر جوان که بسیار بازیگوش بود، به تدریج از بقیه ابرها عقب ماند.ابرهای دیگر همانند گاو وحشی در یک چشم بر هم زدن ناپدید شدند. باد ابر جوان را دید و با صدای بلند از او پرسید:

- چه کار می کنی؟ چرا به دنبال همتایان خودت نمی روی؟ ابر جوان، به جای جواب دادن، متوجه تپه های طلایی رنگ روی زمین شد و آرام آرام به طرف زمین رفت. تپه ها همانند ابرهای طلایی به نظر می رسید و باد آهسته آنان را لمس می کرد.

یکی از تپه ها به روی ابر لبخندی زد و سلام گفت.ابر جواب سلام را داد و از تپه شنی پرسید:

- زندگی تو در زیر آسمان خوب است؟

تپه جواب داد:

بقیه رودر ادامه مطلب بخونید .............

ادامه مطلب...

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ