سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفت است از رشگ بران که غافلند از تندرستى مردمان . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 بهمن 11 , ساعت 1:52 عصر

زندگى نامه حضرت معصومه (علیها السلام)

در این فصل نظر شما را به طور فشرده به زندگى حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) جلب مى‏کنیم:

پدر بزرگوار حضرت معصومه (علیها السلام)

پدر حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) امام هفتم شیعیان حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام) است که او را ابوالحسن اول نیز مى‏گویند، و از القاب مشهور آن حضرت کاظم، باب الحوائج و صالح مى‏باشد.

آن بزرگوار روز یک شنبه هفتم ماه صفر سال 128 هجرى در روستاى ابواء که بین مکه و مدینه واقع شده، دیده به جهان گشود.

ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 بهمن 8 , ساعت 2:26 عصر

سالروز ولادت با سعادت امام یازدهم حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) را به تمامى شیعیان جهان تبریک عرض نموده، امیدواریم خداوند متعال توفیق پیروى آن امام همام را به همه ما عنایت فرموده ودر فرج فرزند بزرگوارش حضرت مهدى (علیه السلام) تعجیل فرماید

 

حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربیع الثانى در شهر مدینه به دنیا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى، ومادرش خانمى به نام حدیثه بود. نام ایشان حسن، وکنیه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب ایشان زکى و عسکرى است.
ادامه مطلب...

دوشنبه 93 بهمن 6 , ساعت 11:26 صبح

اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی و خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی ایران آیت ا...سید احمد قتیل زاد در روز پنجشنبه 9/11/1393 در قم برگزار میشود.

 

آیت الله سید احمد قتیل زاد از شاگردان حضرات آیات عظام گلپایگانی(ره)، میرزا هاشم آملی(ره) و بهجت(ره)، پس از عمری تلاش و مجاهدت در ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع)  در شامگاه بیست دو  بهمن 1392دعوت حق را لبیک گفت.  

حجت الاسلام ارشادحسینی از بستگان این عالم فقید گفت: مرحوم آیت الله قتیل زاد از شاگردان آیات عظام گلپایگانی(ره)، میرزا هاشم آملی(ره) و بهجت(ره) و از قضات برجسته و سابق دیوان عالی کشور بود.

وی با بیان این که آیت الله قتیل زاد از مبارزان  قبل از انقلاب و چندین بار از سوی ساواک دستگیر و زندانی شده بود، ابراز داشت داشت: این عالم وارسته یکی از شاگردان آیت الله العظمی بهجت(ره) بود که در حضور ایشان منبر می رفت و سخنرانی می کرد.

مسئولیت های این عالم فقید پس از پیروزی انقلاب: فرماندهی کمیته انقلاب شهرستان های شهریار و فریدونکنار با حکم امام خمینی(ره)، امامت جمعه و حاکم شرع بندر انزلی و همچنین استان گیلان با حکم امام(ره) به مدت 16 سال، مدیرکل دادگستری استان گیلان و ریاست شعبه 32 دیوان عالی کشور از جمله مسئولیت های ایشان می باشد.

حجت الاسلام ارشادحسینی ادامه داد: مراسم سالگرد این عالم فقید، پنج شنبه، بعد از نماز مغرب و عشا،  9/11/1393 همزمان با سالروز وفات بی بی فاطمه معصومه در مسجد اعظم قم با حضور مراجع ، مسئولین نظام ،علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزارمی شود.

 وی افزود:سخنران مراسم حجت الاسلام اشتیانی نماینده محترم مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مداح اهل بیت:کربلایی مجتبی مدیحی از مازندران گرما بخش این مجلس میباشند.

 


یکشنبه 93 بهمن 5 , ساعت 8:36 صبح

رسانه های بین المللی و شبکه های اجتماعی همچنان به پیام رهبری معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی و توصیه به آنها در زمینه لزوم شناخت اسلام حقیقی و مطالعه در این باره می پردازند.

نشریه فارین پالیسی نوشت: [آیت الله] خامنه ای در نامه ای بسیار غیرمعمول از جوانان اروپا و امریکای شمالی خواسته برای شناخت اسلام قبل از محکوم کردن آن تلاش کنند.

فارن پالیسی با انعکاس بخشی از سوالات این پیام مبنی بر اینکه چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزش هایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرت های بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین می گردد؟ نوشته که رهبر ایران تنها راه برطرف کردن سوء تفاهم درباره اسلام را آشنایی با این دین مبین از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن عنوان کرده است. ادامه مطلب...

یکشنبه 93 بهمن 5 , ساعت 8:23 صبح
اصل غیرت به دور از افراط و تفریط ها و کجروی ها، از جمله صفاتی است که موجب مباهات بوده و در احادیث، از خداوند نیز به عنوان غیرتمند یاد شده است.
به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، یکی از فضیلت های اخلاقی و تکالیف اجتماعی که در اسلام ناب محمدی بر آن بسیار تأکید شده است، غیرت است. علمای اخلاق در تعریف غیرتی که مورد تأیید آنهاست، چنین آورده اند: غیرت و حمیّت؛ یعنی تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری است. این صفت در قالب مطلوبش، از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می ‏گیرد و یکی از «ملکه»های شریفه نفسانی ‏است. اصل غیرت به دور از افراط و تفریط ها و کجروی ها، از جمله صفاتی است که موجب مباهات بوده و در احادیث، از خداوند نیز به عنوان غیرتمند یاد شده است.
 
از مصادیق بارز غیرت در میان افراد جامعه غیرت مردان نسبت به زنان است. اما این فضیلت اخلاقی دارای ابعاد گوناگونی است. غیرت انسانی، دینی و ملی از مصادیق کلی این تکلیف اجتماعی است.
 
یکشنبه 93 بهمن 5 , ساعت 8:12 صبح

سیاست خارجی یک دولت بر خلاف آن چه پنداشته می شود یکی از کارویژه های دولت نیست بلکه صورت تمام عیار فکری، فرهنگی و تمدنی آن دولت است. وقتی ایالات متحده ی امریکا عالم را برده ی خویش می بیند و ابزارهای متعدد برای حفظ قدرت خویش به کار می برد همه نشان آن است که حیات این دولت با استثمار مستضعفین عالم سامان یافته و این روح استکبار طلبی و استخدام گری امریکا را طاغوت زمانه ساخته است.

تا زمانی که بشر در سیر انا لله و اناالیه راجعونی حضرت حق را ملاقات نکند همواره در این عالم غریب است و یار می طلبد. لذا اجتماع های اولیه اگرچه برای برآوردن نیازهای ظاهرا مادی تشکیل شد لکن حضور حضرت آدم علیه السلام از همان ابتدای خلقت ازآن جهت بود که با پیوستن زمین به آسمان از غربت انسان کاسته شود تا این که تاریخ پیامبران بالاخره به غدیر متصل شد و شیعه با پذیرش ولایت انسان کامل حیاتی بس مبارک را پیش خویش گشود.  

alt

در تقابل باشیعه که جانش با امام حاضر پیوسته است مستکبران عالم غریب ترین افراد در عالمند. لذا برای آن که خلا دوری از ولایت حق را پر کنند به ساز و کارهای محکم مادی روی می  آورند تا با دوستان مستضعف بتوانند قدرت خویش را در زمان تثبیت کنند. ادامه مطلب...

یکشنبه 93 بهمن 5 , ساعت 7:52 صبح

برند کوکاکولا طی سالیان اخیر همواره جزو برترین برند    ‎‌های تجاری در جهان مشغول فعالیت است. شرکتی که در حوزه نوشیدنی در سراسر دنیا نامی شناخته شده به حساب می‌آید. این شرکت در سال 1892 توسط فردی به نام آسا کندلر (Asa Candler  ) تاسیس شد. امروزه در بیش از 200 کشور دنیا چیزی نزدیک به 1.7 میلیارد عدد از این نوشابه مصرف می­‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آتلانتا ایالات متحده واقع شده و مدیر فعلی این شرکت فردی با نام موهات کنت (Muhat Kent) است. در حال حاضر بیش از 500 برند تجاری در دنیا تحت نظارت کوکاکولا فعالیت می­‌کنند. برندهایی مانند فانتا (Fanta) و اسپرایت (Sprite) از محصولات دیگر این شرکت به شمار می­‌روند.این شرکت بر اساس مقتضیات جغرافیایی و فرهنگی با ایجاد برندهای جدید جای پای خود در کشورهای مختلف را باز کرده است و حتی در حوزه نوشیدنی‌های غیرگازدار نیز با معرفی برندهایی مانند مینت مید(Minute Maid) ، پاورید(Powerade)، چای طعم دار نستی (Nestea) حضور پر رنگی در این کشورها دارد.

نوشابه‌ای که مزه خون می‌دهد // در حال ویرایش

لوگوی کوکاکولا

امروزه کوکاکولا تنها یک نام تجاری نبوده بلکه با ریشه داشتن در فرهنگ ایالات متحده به عنوان یک نماد آمریکایی شناخته ­شده و حتی واژه Coca-colanization نیز بیانگر همین مساله است.

ادامه مطلب...

سه شنبه 93 دی 23 , ساعت 10:5 صبح

عاغا سر جلسه کنکور بعد این که آب معدنی هارو دادن

بغل دستیم بعد چن دقیقه بطری رو برداشت ی تکونی بهش داد بعد خورد

شماهم مث من فک میکنید ته نشین شده بوده عایا؟؟

 

سرویس کشکول پایگاه اطلاع رسانی جام نیوز

 

به جون جفتمون اگه دروغ بگم.

دیشب دختر عمم(5سالشه)اومده خونمون بدو بدو اومده پیش من بروبر وایساده منو نگا میکنه میگم چیههههه خوووووب؟

ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 دی 10 , ساعت 11:21 صبح

طبق نقل مشهور، امام عسکری(ع) در اول ماه ربیع الاول (260ق.) با زهری که «معتمد» برای آن حضرت تدارک دیده بود بیمار شد و در هشتم همان ماه رحلت نمود. بنابراین، امامت امام مهدی(ع) از همین تاریخ آغاز شد و آن حضرت تا به امروز در پس پرده غیب قرار دارد. به امید روزی که آن حضرت ظهور و جهان را پر از عدل و قسط کند. 


امام حسن عسکری علیه السلام در کلام امام مهدی (عج)

کان [الإمامُ العَسکَری‏علیه السلام] نُوراً ساطِعاً و قَمَراً زاهِراً اختارَ اللَّهُ لَهُ ما عِندَهُ فَمَضی عَلی مِنهاجِ آبائِهِ حَذوَ النَّعلِ بِالنَّعلِ

او نوری فروزان و ماهی درخشان بود که خداوند آنچه را نزد خود بود برای او برگزید . او راه و روش پدران بزرگوار خود را گام به گام دنبال کرد تا رحلت فرمود.

بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 191

شهادت امام حسن عسکری علیه السلام به چند روایت

ادامه مطلب...

سه شنبه 93 دی 9 , ساعت 9:6 صبح

محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی به بررسی ماهیت فتنه سال 88 پرداخت و نوشت: فتنه سال 88 یک نقطه عطف در نبرد نرم دشمن علیه ملت ما بود. طی 8 ماه آشوب و اغتشاش، حوادثی به وجود آمد که صدها کتاب در مورد آن در داخل و خارج کشور نوشته شده است.

هزاران گزارش صوتی و تصویری در رسانه‌های غربی و فضای مجازی وجود دارد تا از نزدیک ماهیت این حادثه مورد بررسی و مداقه قرار گیرد. ادامه مطلب...

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ