سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از خیر پرسیدند فرمود : ] خیر آن نیست که مال و فرزندت بسیار شود ، بلکه خیر آن است که دانشت فراوان گردد و بردبارى‏ات بزرگمقدار ، و بر مردمان سرافرازى کنى به پرستش پروردگار . پس اگر کارى نیک کردى خدا را سپاس گویى و اگر گناه ورزیدى از او آمرزش جویى ، و در دنیا خیرى نبود جز دو کس را : یکى آن که گناهانى ورزید و به توبه آن گناهان را در رسید ، و دیگرى آن که در کارهاى نیکو شتابید . [نهج البلاغه]
 
جمعه 101 بهمن 28 , ساعت 7:7 عصر

روز مبعث، روزی است که حضرت محمد در غار حراء و در سن 40 سالگی توسط فرشته وحی، حضرت جبرئیل از سوی خدا به پیامبری نایل شد و تحولی شگرف در زندگی جامعه بشری و رستاخیزی عظیم در روح انسان ها به وجود آورد.

اس ام اس مبعث

رسول خدا(صلی الله علیه وآله) هنگامی به رسالت مبعوث شد که مردم جاهل و گمراه بودند و انسانیت از میانشان رخت بربسته بود و تعلیمات پیامبران قبلی فراموش گشته وعقاید مردم دستخوش تحریفات شده بود.

در این زمان مردم جاهل مشغول به بت پرستی، زنده به گور کردن دختران، ظلم و بیدادگری، غارت و خونریزی، پایمال کردن حقوق ضعیفان و فحشا و منکرات بودند که خداوند منت بر سر جهانیان گذاشت و تاریخشان را به طراوت بهار مبدل نمود و شب کائنات را به روز روشنایی و فروغ وحی، بیاراید و«مصطفی» را برگزید و کلام وحی را این چنین بر او نازل کرد :

بخوان ! بخوان به نام پروردگارت که بیافرید، آدمی را از لخته خونی آفرید.

بخوان که پروردگار تو ارجمندترین است،

همان کس که با قلم آموخت به آدمی آنچه را که نمی دانست.

سپس محمد مبعوث شد، تا شرک بت پرستی رخت بربندد و جاهلیت از زندگی ها محو شود و جهل و جور بمیرد و چشم جهان به روی فروغ وحی گشوده شود و آفتاب روشنایی و حقیقت طلوع نماید.

روز مبعث این عید بزرگ شیعیان را به شما تبریک می گوییم و به مناسبت فرا رسیدن این روز فرخنده و بزرگ، گلچینی از بهترین و به روزترین متن ها را برایتان آماده کرده ایم که در ادامه این بخش از نمناک می توانید ، بخوانید.

اس ام اس مبعث


 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ