سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به [دوستی] آن که به تو رغبتی ندارد، رغبت مکن . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 88 مرداد 2 , ساعت 11:14 صبح
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:
تصدی مشایی قطعا مشروعیت ندارد

یکی از مراجع عظام تقلید قم در پاسخ استفتاء جمعی از مقلدان خود در خصوص تصدی معاون اولی رییس جمهور گفت: تصدی چنین کسی مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور صورت گرفته هر چه سریعتر اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار برنا در قم، متن استفتاء و پاسخ آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی (مدظله)
سئوال: چه می‌فرمایید درباره کسی که خود را از دوستان مردم اسرائیل شمرده تا آنجا که در روزنامه‌های صهیونیستی او را به عنوان دوست خوب صهیونیست‌‌ها خطاب کرده‌اند و در بعضی از جلسات، قرآن را به صورت توهین‌آمیزی وارد مجلس عمومی کرده و عبادت عظیم اسلامی حج را همردیف گردشگری و صنایع دستی شمرده و امور دیگری از این قبیل، آیا این چنین کسی صلاحیت تصدی مناصب مهم دولت اسلامی را دارد؟ بخصوص این که قاطبه متدینین و خبرگان نظام با این تصدی مخالفند.
پاسخ:
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم
تصدی چنین کسی قطعاً مشروعیت ندارد و اگر خطائی در انتصاب مزبور از سوی بعضی از مسئولین محترم سر زده لازم است هر چه زودتر اصلاح گردد و صد البته اگر مقامات عالی نظام، تذکر داده باشند، و فراموش نباید کرد که مدیران خوب کسانی هستند که شجاعت اعتراف به اشتباه را دارند و می‌‌دانند مقاماتی که به آنها سپرده شده متعلق به مردم است و آنها باید نهایت امانت‌داری را رعایت کنند و مصالح اسلامی را در نظر بگیرند.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ