سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد دانشمندی می نشینی، برای شنیدن حریصتر از گفتن باش وخوب گوش دادن را مانند خوب گفتن یاد بگیر و سخن کسی را قطع مکن . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 95 آبان 13 , ساعت 1:40 عصر

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود نبویان نماینده سابق مجلس و استاد حوزه و دانشگاه  یادداشتی اختصاصی به مناسبت سیزده آبان در اختیار رجانیوز قرار داده است. متن کامل این یادداشت به شرح زیر می‌باشد

جای تعجب است که چگونه وقتی آقای روحانی آمریکا را دروغگو، زورگو، دشمن مبانی اصلی نظام، دشمن پیشرفت، دشمن اقتدار و استقلال ملت ایران می داند، و مذاکره با آمریکا را غیر منطقی، بی فائده، مخالف مصلحت و ... می داند، در عین حال، برخی از طرفداران دولت و مسئولین، سخن از مذاکره با آمریکا می‌گویند.

 
سالگرد افتخارآمیز اشغال جاسوس‌خانه آمریکا را گرامی می‌داریم. در این ایام لازم است آمریکا را بهتر بشناسیم تا ضررهای هرگونه رابطه و نیز مذاکره با آمریکا را به درستی بشناسیم. 
 
مذاکره با آمریکا جز خسارت و ضرر برای ملت ایران،‌ هیچ فائده‌ای ندارد. برجام تابلویی بسیار آشکار از بدعهدی‌ها و خیانت‌های آمریکاست.
 
بیش از 8 ماه از اجرای تعهدات یک طرفه ایران نسبت به فعالیت هسته‌ایش می‌گذرد. ایران فردو را-از جهت غنی‌سازی و نیز تحقیق و توسعه- تعطیل کرده است، غنی سازی 20درصد را به 67/3 درصد رسانده است، بیش از 400 کیلو 20? غنی شده خود را نابود کرده است، 11تن مواد غنی شده 5 درصد خود را به 300 کیلو رسانده است، سانتریفیوژهای بالاتر از نسل یک را جمع‌آوری و انبار کرده است، حق تولید هیچ نوع سانتریفیوژ حتی نسل یک را نیز ندارد، از حدود 17 هزار سانتریفیوژ موجود در سایت نطنز، صرفا 5060 عدد را حفظ و بقیه را الزاما جمع‌آوری کرده است، قلب رآکتور اراک را درآورده و آن را چنان با بتن پر کرده است که قابل استفاده برای مصارف هسته‌ای آینده نباشد، 17نوع محدودیت را در تحقیق و توسعه پذیرفته است، محدودیت‌های 10، 15، 20، 25 سال و نیز بیش از 10 مورد محدودیت ابدی را پذیرفته است،‌ 6 نوع نظارت منحصر به فرد را پذیرفته است به گونه‌ای که این نوع نظارت‌ها در هیچ کشور دنیا سابقه ندارد، نظارت بر تمام اماکن نظامی را پذیرفته و اجازه بازرسی از آنها را داده است و ... اما در مقابل،‌ هیچ چیز را بدست نیاورده است، یعنی تحریم بانکی و اقتصادی برداشته نشده است بلکه بر مقدار تحریم‌ها نیز افزوده شده است. (سخنرانی جان‌کری در دانشگاه شیکاگو در تاریخ 9/8/1395)
 
 مذاکره با دیو خون آشام و شیطان بزرگ جز ضرر و خسارت، نتیجه‌ای نداشته و نخواهد داشت. خوب است یک‌بار و فقط برای یک‌بار طرفداران رابطه و مذاکره با آمریکا اندکی دقت کنند و آمریکا را درست بشناسند.
 
برای شناخت آمریکا،‌ بهترین شخص امام فقید این ملت بزرگ است. در این نوشتار دیدگاه امام خمینی ره به صورت اجمالی بیان می‌کنیم.  
 
دیدگاه امام خمینی ره در مورد آمریکا
 
در این مقام، به صورت اجمالی برخی از تعابیر بسیار فراوان امام خمینی ره در مورد آمریکا را ذکر نمائیم.
 
1- آمریکا شیطان بزرگ است
 
«در نظرم است که در یک روایتى است که رسول خدا که مبعوث شد، آن شیطان بزرگ فریاد کرد و شیطانها را دور خودش جمع کرد و اینکه مشکل شد کار بر ما. در این انقلاب، شیطان بزرگ که امریکاست، شیاطین را با فریاد دور خودش دارد جمع مى‏کند. و چه بچه شیطانهایى که در ایران هستند و چه شیطانهایى که در خارج هستند، جمع کرده است و هیاهو به راه انداخته است. »  
 
2- آمریکا دیو بزرگ است 
 
«اینها غافل‏اند از این معنا. ملتهاى شریف و توده‏هاى ملت شریف ما و این قشرهاى مختلف، همه با جمهورى اسلامى موافقند و با امریکا مخالف. لکن با صورتهاى دیگرى، با ماسک‏هاى دیگرى، اشخاص در بین آنها نفوذ مى‏کنند و آنها را اغفال مى‏کنند. و در یک موقعى که باید ما همه با آرامش خاطر روبروى این دیو بزرگ بایستیم، و این شیطان بزرگ، منحرف مى‏کنند ملت ما را از آن راهى که دارد مى‏رود. راه ضلالت پیششان مى‏گذارند. همین قدر مقصود این است که ملت را از آن راهى که مى‏رفت منحرف کنند تا امریکا بتواند کارهایش را انجام بدهد. »
 
3- آمریکا جهانخوار است
 
«انقلاب عظیم ملت شریف و مبارز ایران، پیامد انقلابهاى رهایى‏بخش و نهضتهاى اصیل ملتهاى مبارز جهان و بخصوص ملت برادر و قهرمان الجزایر بود که سبب شد تا بزرگترین قدرتهاى شیطانى را از میان بردارند و امید است رهنمودى براى سایر ملل مستضعف و مسلمانان جهان بوده و بتوانند با همبستگى و اتحاد، سلطه همه استعمارگران و بخصوص شیطان‏ بزرگ، امریکاى جهانخوار را از سر ملتهاى خود کوتاه نمایند. » 
 
4- آمریکا جنایتکار است
 
«حضرت آقاى شاذلى بن جدید، رئیس جمهورى دمکراتیک خلق الجزایر ... شما که سالهاى متمادى با استعمارگران خون‏آشام مبارزه کرده و صدها هزار شهید در راه پیروزى و کسب استقلال و آزادى داده‏اید وضع ما را در مبارزه با امریکاى جنایتکار به خوبى درک مى‏کنید، و به خوبى مى‏دانید که اینان براى حفظ سلطه خود بر ملل مستضعف و غارت معادن و اموال آنها از هیچ نوع توطئه و اتهامى دریغ ندارند و از هر راه و حیله‏اى براى سرکوبى آنان استفاده مى‏کنند. و حتماً اطلاع دارید که اخیراً شیطان‏ بزرگ، در کنار توطئه‏هاى دیگر خود، نسبت خرید اسلحه و ایجاد رابطه با اسرائیل غاصب را به ما داده، و با این توطئه ننگین قصد منزوى کردن ما را در میان برادران عرب زبان و مسلمانان جهان دارند. »
 
5- آمریکا چهره کثیف داشته و ماهیت آن نیز ضد اسلامی و کثیف است
 
«امید است این توطئه‏هاى ننگین که به دست عمال امریکاى جنایتکار در کشور ما و دیگر کشورهاى اسلامى هر روز اتفاق مى‏افتد، چهره کثیف این شیطان بزرگ را براى همگان آشکار سازد و زبان گویایى براى مظلومیت ما در این گوشه از جهان باشد. »
«این جنایات هولناک که به دست مزدوران امریکاى جهانخوار صورت مى‏گیرد، چهره واقعى شیطان‏ بزرگ را آشکار مى‏سازد، و ما را از پاسخ دادن به تهمتهایى که به ما مى‏زنند، تا آنجا که بیشرمانه نسبت خرید اسلحه و ایجاد رابطه با اسرائیل غاصب را به ما مى‏دهند، بى‏نیاز خواهد کرد؛ و ماهیت ضد اسلامى و کثیف امریکاى خونخوار را براى مسلمانان سراسر جهان نمودار خواهد ساخت که بیش از این گول تبلیغات این دشمن غدار را نخورند. » 
 
6- آمریکا دشمن انسانیت است
 
« امید است این توطئه‏هاى ننگین و اعمال شرم‏آور ماهیت واقعى این دشمنان انسانیت را که در رأس آنها امریکاى جهانخوار مى‏باشد، براى جهانیان آشکار ساخته، فریاد مظلومیت ما و ملت ستمدیده ما را به گوش دیگران برساند و پاسخ اتهامات ناروایى را که به ما مى‏دهند، تا جایى که ما را خریدار اسلحه از رژیم اشغالگر فلسطین قلمداد نموده‏اند، بدهد. »
 
7- آمریکا استعمارگر خونخوار است
 
«رئیس کمیته جمهورى سوسیالیستى ویتنام ... شما که سالها زیر چکمه بمبهاى آتشزا و جنگهاى خانمانسوز این استعمارگر خونخوار را نمودید و به خوبى از عهده این مبارزه پیروزمندانه بیرون آمدید، به خوبى وضع ما را درک نموده و مى‏دانید که ملت شریف و قهرمان ما چه روزهاى سختى را پشت سر گذارده و چه مشکلاتى را در این راه تحمل مى‏کند. »‏ 
 
8- آمریکا دیو خون آشام است
 
«حضرت آقاى ... رئیس جمهور مالت‏ ... امیدوارم با مشاهده این اعمال ننگین که به دست مزدوران امریکاى جنایتکار صورت مى‏گیرد، و هر روزه در گوشه و کنار کشور ما و دیگر کشورهاى مستضعف جهان نظایر آن را مشاهده مى‏کنیم، ماهیت واقعى این دیو خون‏آشام براى جهانیان آشکار شده و فریب تبلیغات دروغ و مغرضانه آنها که از هیچ تهمتى نسبت به ما دریغ نداشته، ... نخورند و مظلومیت ملت ما را به خوبى احساس نموده و درک کنند. »
 
«حضرت آقاى احمد سکوتوره، رئیس جمهور کشور گینه پیام تسلیت شما را در مورد شهادت جانگداز مرحوم آیت اللَّه مدنى و شش نفر شهید دیگرى که هنگام اداى فریضه جمعه به دست مزدوران امریکاى جهانخوار صورت گرفت دریافت نمودم. از اظهار همدردى و محبت شما متشکرم. این جنایات هولناک چهره واقعى شیطان‏ بزرگ و مزدوران ضد اسلام او را براى همه مسلمانان جهان به خوبى آشکار مى‏سازد که بیش از این فریب تبلیغات مسموم و دروغین آنها را نخورند، و هر چه زودتر خود را از زیر بار سلطه این دیو خون‏آشام رها سازند. از خداى تعالى عظمت اسلام و مسلمین و نابودى کافران و دشمنان دین اسلام را مسألت دارم. » 
 
9- آمریکا غاصبتر از اسرائیل است
 
«اگر نبود عنایت خاص و پرتو رحمت تو بر این ملت ضعیف، که چنگ و دندانها از اطراف عالَم به او نشان مى‏دهند و توطئه‏هاى شرق و غرب براى براندازى اسلام و جمهورى اسلامى به هم پیوند خورده‏اند و سازمانهاى عریض و طویلِ حقوق بشر و امنیت جهانى با رسانه‏هاى گروهى چپ و راست یک صدا به مقابله با آن برخاسته‏اند و دولتهاى به اصطلاح اسلامى با پیوند با اسرائیل غاصب و ارباب غاصبتر آن امریکا در براندازى آن مجهز شده‏اند، در همان نفسهاى اول سرکوب شده بود. »     
 
10- آمریکا دشمن شماره یک محرومان و مستضعفان است
 
«مهمترین و دردآورترین مسئله‏اى که ملتهاى اسلامى و غیر اسلامى کشورهاى تحت سلطه با آن مواجه است موضوع امریکاست. دولت امریکا به عنوان قدرتمندترین کشورهاى جهان براى بیشتر بلعیدن ذخایر مادى کشورهاى تحت سلطه، از هیچ کوششى فروگذار نمى‏کند. امریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است. امریکا براى سیطره سیاسى و اقتصادى و فرهنگى و نظامى خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتى خوددارى نمى‏نماید. امریکا مردم مظلوم جهان را با تبلیغات وسیعش که به وسیله صهیونیسم بین الملل سازماندهى مى‏گردد، استثمار مى‏نماید. امریکا با ایادى مرموز و خیانتکارش، چنان خون مردم بى‏پناه را مى‏مکد که گویى در جهان هیچ کس جز او و اقمارش حق حیات ندارند. ایران که خواسته است از هر جهت با این شیطان‏ بزرگ قطع رابطه کند، امروز گرفتار جنگهاى تحمیلى است. امریکا عراق را وادار نموده است خون جوانان ما را بریزد. و سایر کشورهاى تحت نفوذش را وادار نموده است تا ما را با حصر اقتصادى از پاى درآورد؛ مع الأسف اکثر کشورهاى آسیایى هم با ما سر ستیز برداشته. ملتهاى مسلمان باید بدانند که ایران کشورى است که رسماً با امریکا مى‏جنگد، و شهداى ما، این جوانان و دلاوران ارتش و سپاه از ایران و اسلام عزیز در مقابل امریکا دفاع مى‏کنند. پس ذکر این مسأله ضرورى است که درگیریهاى غرب کشور عزیز ما درگیریهایى است از جانب امریکا که گروههاى از خدا بى‏خبر وابسته، هر روز ما را با آن مواجه کرده‏اند، و این به محتواى انقلاب اسلامى ما مربوط مى‏شود که بر پایه استقلال واقعى بنا گشته است. چه اگر ما با امریکا و یا سایر ابرقدرتها و قدرتها کنار آمده بودیم، گرفتار این مصایب نبودیم؛ ولى مردم ما دیگر به هیچ وجه حاضر نیستند تن به خوارى و ذلت دهند و مرگ سرخ را به زندگى ننگین ترجیح مى‏دهند.
 
ما براى کشته شدن حاضریم و با خداى خویش عهد نموده‏ایم که دنباله روىِ امام خود سید الشهدا باشیم. اى مسلمانانى که در کنار خانه خدا به دعا نشسته‏اید، به ایستادگان در مقابل امریکا و سایر ابرقدرتها دعا کنید و بدانید که ما با عراق جنگى نداریم و مردم عراق پشتیبان انقلاب اسلامى ما هستند، ما با امریکا در ستیزیم. و امروز دست امریکا از آستین دولت عراق بیرون آمده است و به امید خدا این ستیز تا استقلال واقعى ادامه دارد که بارها گفته‏ام ما مرد جنگیم و تسلیم براى مسلمان معنا ندارد. اى کشورهاى بى‏طرف! شما را به شهادت مى‏طلبیم که امریکا قصد نابودى ما را دارد. کمى به خود آیید و ما را در هدفمان کمک کنید. ما به شرق و غرب و به شوروى و امریکا پشت کرده‏ایم تا خود، کشور خود را اداره کنیم. آیا حق است تا این چنین مورد هجوم شرق و غرب واقع شویم؟ »
 
11- آمریکا در رأس دشمنان اسلام است
 
«در وضع فعلى کشور، که قواى مسلح ایران در مرزها با خلوص نیت و قلب سرشار از محبت به اسلام و کشور اسلامى به جنگ دفاعى با دشمنان اسلام- که در رأس آنها امریکاست- بپاخاسته‏اند، و در زمانى که امثال صدام تبهکار به پیروى از شیطان‏ بزرگ به کشور اسلامى ما هجوم آورده است و قواى مسلح ایران با فداکارى بى‏نظیر از کشور قرآن دفاع مى‏نماید، بر همه ملت خصوصاً علماى اعلام لازم است از بازماندگان شهیدان اسلام دیدن نموده، و با عواطف اسلامى خود در خدمت آنان کوشا باشند و از کمکهاى معنوى و عواطف روحى دریغ ننمایند. »
 
12- انحراف از مسیر مبارزه با آمریکا کار دشمن است. 
 
«اینها غافل‏اند از این معنا. ملتهاى شریف و توده‏هاى ملت شریف ما و این قشرهاى مختلف، همه با جمهورى اسلامى موافقند و با امریکا مخالف. لکن با صورتهاى دیگرى، با ماسک‏هاى دیگرى، اشخاص در بین آنها نفوذ مى‏کنند و آنها را اغفال مى‏کنند. و در یک موقعى که باید ما همه با آرامش خاطر روبروى این دیو بزرگ بایستیم، و این شیطان‏ بزرگ، منحرف مى‏کنند ملت ما را از آن راهى که دارد مى‏رود. راه ضلالت پیششان مى‏گذارند. همین قدر مقصود این است که ملت را از آن راهى که مى‏رفت منحرف کنند تا امریکا بتواند کارهایش را انجام بدهد. » 
 
13- نباید گذاشت مرگ بر آمریکا فراموش شود.
 
«بی جهت نیست که در آن نطقهاى با اجتماع زیاد روز عاشورا سوت مى‏زنند و کف مى‏زنند. امام مظلوم ما به شهادت رسیده، روز شهادت امام مظلوم ما، پاى نطق و سخنرانى یک نفر آدمى که با آنها دوست است کف مى‏زنند و سوت مى‏کشند و امریکا را از یاد مى‏برند. خط این بود که اصلًا امریکا منسى بشود. یک دسته شوروى را طرح مى‏کردند تا امریکا منسى بشود، یک دسته «اللَّه اکبر» را کنار مى‏گذاشتند، سوت مى‏زدند و کف مى‏زدند آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضیه مرگ بر امریکا منسى بشود. » 
 
14- هر چه فریاد دارید سر آمریکا بکشید
 
«در هر صورت کلى قضیه را باز من تکرار مى‏کنم که بدانید شما با یک قدرتى مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود مملکتتان از بین مى‏رود. غفلت نباید بکنید. غفلت نکردن به این است که همه قوا، هر چه فریاد دارید سر [امریکا] بکشید. هر چه تظاهر دارید بر ضد آن بکنید. هر عملى دارید، عمل مثبت را، [بر ضد] آن کنید. قواى خودتان را مجهز کنید. »
 
15- آیا باید به آغوش آمریکا برگردیم؟
 
«این نهى از منکر همه‏اش خلاصه شده است در همین هر چه اعلامیه مى‏دهند آقایان و هر چه صحبت مى‏کنند و هرجا مى‏روند صحبت مى‏کنند، همّ و غمّشان این است که این جمهورى اسلامى به درد نمى‏خورد! ما حتماً باید یا در آغوش امریکا باشیم تا بتوانیم زندگى کنیم؛ یا در آغوش شوروى. و چون شوروى الحاد دارد و امریکا موحّد است! و خیلى صحیح است و خوب است، یا کمتر از او بد است، ما خوب است که همراه اینها باشیم. این چه فکرى است که شماها دارید؟ چرا باید این طور باشید؟ »
 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ