سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 87 دی 1 , ساعت 10:17 صبح
چند حدیث درباره فضیلت صلوات بر محمد و آل محمد

بسم الله الرحمن الرحیم


محمد بن مسلم از یکى از دو امام باقر و صادق علیهماالسلام حدیث کند که فرمود: در میزان (و ترازوى اعمال در قیامت ) چیزى سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست ، و همانا مردى باشد که اعمالش را در میزان گذارند و سبک باشد، پس ثواب صلوات او در آید و آنرا در میزان نهد پس بسبب آن سنگین گردد و (بر کفه دیگر) بچربد. اصول کافى جلد 4 صفحه 252


حضرت صادق (ع ) فرمود: هر که بدرگاه خداى عزوجل حاجتى دارد باید بصلوات بر محمد و آلش شروع کند، و سپس حاجت خود را بخواهد، و در آخر هم بصلوات بر محمد و آل محمد پایان دهد، زیرا که خداى عزوجل کریم تر از آن است که دو طرف (دعا) را بپذیرد، و وسط (دعا) را واگذارد (و به اجابت نرساند) زیرا صلوات بر محمد و آل محمد محجوب نیست (و بدون بر خورد به حجابى بالا رود). اصول کافى جلد 4 صفحه 252


حضرت صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا (ص ) فرموده : هیچ مردمى نباشد که در انجمنى گرد هم آیند و نام خداى عزوجل را نبرند، و بر پیغمبر صلى اللّه علیه و آله صلوات نفرستند جز اینکه آن مجلس مایه حسرت و زیان بر آنها باشد. اصول کافى جلد 4 صفحه 255


لیست کل یادداشت های این وبلاگ