سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 93 آذر 12 , ساعت 10:28 صبح

فتنه‌گران یک سال بعد از وقایع 88 حصر شدند، چون در حال شکل‌دهی فتنه جدیدی بودند/ امریکاستیزی دانشجویان موجب شد تا «روز دانشجو» خلق شود

 

گروه سیاسی - رجانیوز:دکتر سعید جلیلی در همایش «توسعه اقتدار ایران در شرایط تحریم» که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میشود به  سخنرانی پرداختند.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با اشاره به سالگرد 16 آذر گفت:16 آذر فریاد 60 سال آزادی‌خواهی یک ملت است که از حلقوم دانشگاه‌ها فریاد کشیده شده است و بی‌شک بدون ارزیابی این 61سال نمی‌توانیم درکی درست و تبیین صحیح از آینده داشته باشیم.


وی در ادامه افزود: 16آذر از این جهت مهم است که جرقه رویارویی دو قدرت در جامعه ایران شدو آنچه که اهمیت دارد شناخت ماهیت طرفین این رویارویی است.

جلیلی اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که برخی قدرت‌ها که در جنگ جهانی دوم به پیروزی رسیده بودند با تکیه بر این موفقیت و قدرت خود، مناسباتی را در جهان شکل دادند و به دنبال آن دیدیم که در کشور ما نیز حضور یافته و قدرت خود را در داخل کشور ما نیز به منصه ظهور گذاشته، اما حادثه شگرف در این میان، رویارویی دانشجویانی در 16 آذر بود که این قدرت را شکست و پیام انقلاب اسلامی را مانند سایر عرصه‌های مبارزه با سلطه به جهانیان اعلام کرد.

وی افزود: آنچه مورد توجه بوده این است که باید بررسی شود در 16 آذر دانشجویان یک طرف موضوع بوده و این قدرت‌ها طرف دیگر، و ببینیم این دو طرف آیا از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در موقعیت برابری بودند یا خیر، شاید در آن زمان حرکت دانشجویان در 16 آذر و شهادت سه دانشجو آنقدر جدی تلقی نشد، اما امروز با بررسی آن حادثه و اینکه امکانات و مختصات دو طرف در چه وضعیتی بوده پی به عظمت این مبارزه می‌بریم.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای درباره قدرت طلبی زورگویان گفت: همان زمان پس از آنکه چند قدرت در جنگ جهانی دوم به پیروزی رسیدند مناسباتی را در جهان شکل داده و امروز نیز این انحصار طلبی ابر قدرت‌ها را در انرژی هسته‌ای و حتی NPT می‌بینیم که فقط چند قدرت می‌تواند از سلاح هسته‌ای برخوردار باشند.

وی عنوان کرد: امروز قدرت‌های جهانی مناسبات خود را بر مبنای زور و تزویر قرار داده که به عنوان مثال کسی که خود دارای سلاح هسته‌ای است کشور دیگر را متهم به استفاده از سلاح هسته‌ای می‌کند و یا در مورد حقوق بشر نیز همین موضع دیده می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر بدترین جنایات در غزه صورت بگیرد، شورای امنیت می‌تواند احساس نگرانی نکند، قطعنامه صادر نکند و حتی پشتیبانی کرده و در عین حال می‌تواند مدعی حقوق بشر نیز بشود و این همان زور به علاوه تزویر است.

جلیلی خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که عرض می‌کنم مرتبط با زمان دوری نبوده و حدود 20 سال از این واقعه می‌گذرد، در کشوری به نام رواندا که حتی ممکن است نامش را هم نشنیده باشید در کمتر از سه ماه یک‌میلیون انسان در آن کشته شد و حتی یک قطعنامه‌ای هم از شورای امنیت ندیدیم و حتی افکار عمومی نیز نسبت به این مسئله آگاهی نداشت، این همان مناسباتی است که آنها شکل دادند یعنی کار خود را پیش برده و سلطه دارند، اما جامه ریا و تزویر برای توجیه اعمال خود بر آن می‌پوشانند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: نکته اینجاست که واقعیات از نظر آنان برای مثال این است که در کشور رواندا در کمتر از سه ماه یک میلیون نفر کشته می‌شود و این مسئله به هیچ‌وجه نشان داده نشده و در برابر آن چند سانتریفیوژ در نطنز موضوع مهمی است که آنان مدام افکار عمومی را نسبت به آن آگاه کرده و واقعیتی است که از نظر آنان همه باید بدانند.

وی خاطرنشان کرد: واقع‌نگری از نگاه سلطه یعنی واقعیات گزینشی که برخی حوادث بزرگ، برخی حذف و برخی تحریف می‌شوند و راهکار بعدی آنها این است که اگر انکار حقیقت نشد و انصراف از آن صورت نگرفت باید حقیقت را پذیرفت؛ یعنی اینکه کار خودشان را انجام می‌دهند و می‌گویند باید حقیقت را بپذیرید، در سال‌های اخیر بیش از 350 بار آمریکا مداخله نظامی داشته و باید ببینیم منطقش چیست که این مسئله را در قرآن کریم می‌بینیم که چنین افرادی بر مبنای زور و قدرت‌شان می‌خواهند سلطه داشته و در حقیقت همان زور خود را عملیاتی کنند.

جلیلی تصریح کرد: برای مثال ببینید فردی مانند حاج قاسم سلیمانی با عنوان مرد قدرتمند در رسانه نیوزویک مطرح می‌شود، فردی که از روستاهای ایران بوده و امروز این چنین در مورد اقتدار و قدرت حاج قاسم سلیمانی حرف می‌زند و اینها همه به آن پیام انقلاب اسلامی و آن اقتدار جمهوری اسلامی ایران بازگشته که سبب چنین پیروزی‌هایی می‌شود.

وی افزود: در زمینه اقتدار هسته‌ای هم باید گفت اقتدار هسته‌ای یعنی جوان دانشگاهی مانند شهید شهریاری که بر مبنای ایمان قوی خود پا در رکاب خدمت به انقلاب گذاشته و دشمنان هر چه مانع‌تراشی می‌کنند وی از تمامی موانع عبور می‌کند و این ایمان آگاهانه سبب اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

جلیلی گفت: باید متوجه این موضوع باشیم که جریان تحریمی و جریان تکفیری دو لبه یک قیچی هستند و آمریکا فکر می‌کند می‌تواند ما را شکست دهد، اما باید به صراحت گفت که ما با نرم‌افزار انقلاب اسلامی، آمریکا را حتی در سخت‌افزار شکست داده‌ایم و امروز آنان با تمام توان آمده‌اند تا ما را نسبت به حقیقت خود دچار تردید کنند.

دانشجویان بعد از اتمام سخنرانی با حضور پشت تریبون سوالات خود را از دکتر جلیلی مطرح نمودند . وی در جواب یکی از دانشجویان گفت: این فشاری که امروز دشمن به بهانه هسته‌ای به ایران وارد می‌کند باید دید علتش چیست،آنچه که نظام انجام می‌دهد دفاع از حق انجام کار علمی در دانشگاه‌هاست، دشمن نمی‌تواند مانع پیشرفت ما شود، یک تمدن جدید در حال شکل‌گیری و ارائه مدلی جدید به دنیاست، رهبر معظم انقلاب دو اصل را برای این تمدن جدید مد نظر دارند، اول دفاع از حقوق ملت و دوم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی. دفاعی که امروز ما می‌کنیم دفاع از حقوقمان است و ملت چنان در این دفاع جدی است که هیچ کسی نمی‌تواند خللی در آن ایجاد کند.

دکتر جلیلی با اشاره به اداعاهای پوچ آمریکا درباره فعالیتهای هسته ای ایران گفت: دشمن نمی‌فهمد انقلابی را که چنین موفقیت‌هایی را داشته نمی‌تواند از حقوق و قانونی و موفقیت‌های خود محروم کند. با وجود ادعای نگرانی که آمریکا نسبت به فعالیت سانتریفیوژها در ایران دارد ما در مذاکرات با آنها مطرح کردیم، چرا شما نگران جان شهروندان خود نیستید، بر اساس گزارش رسمی نهادهای آمریکایی 178کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا سال‌ها قبل در این کشور مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. هر بار مصاحبه بنده را بایکوت کردند، موضوع اینجاست که مسئله هسته‌ای برای آنان بهانه است، وگرنه اگر قرار باشد موضوع ما بحث روابط با جامعه جهانی باشد، 130 کشور عضو جنبش عدم تعهدها بوده که سالی دوبار در شورای حکام در حمایت از ایران بیانیه می‌دهند و بر همین مبنا باید مسیر خود را براساس باورها و اعتقادات خود پیش گرفته و لحظه‌ای از پیشرفت غافل نباشیم و جنبش دانشجویی نیز امروز پیشتاز دفاع از انقلاب اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره حصر خانگی سران فتنه گفت: باید دید فتنه در چه شرایطی در کشور شکل گرفت، این اتفاقات در زمانی افتاد که جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف در حال کسب موفقیت‌های بزرگ در منطقه و جهان بود. در 20 خرداد آن سال اوباما نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و در آن اذعان کرد که مشکلات منطقه بدون ایران حل نمی‌شود. اما برخی بر اساس توهمات خود چنین پیروزی بزرگی را زیر سوال بردند.

وی افزود: فتنه یعنی ایجاد تردید، یعنی ایجاد تردید برای عموم مردم، و دشمن در آن مقطع به دنبال این بود که راه پشتوانه مردی از انقلاب را سد کند، نباید اجازه داد کسانی چنین تردیدهایی را ایجاد کنند، تدبیر رهبری بود که اجازه دادند واقعیات برای مردم مشخص شود. حصر ربطی به فتنه ندارد، فتنه در سال 88اتفاق افتاد اما حصر پس از آن بود، کسانی که از آنها به عنوان سران فتنه یاد می‌شود افرادی هستند که یک سال بعد حصر شدند، چون دیدیم که این افراد در حال شکل دهی فتنه جدیدی هستند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ