سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کس به لاغ نپرداخت جز که اندکى از خرد خود بپرداخت . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 93 خرداد 7 , ساعت 10:43 عصر

برنامه راز شب گذشته میزبان «پروفسور مایکل جونز» نویسنده و منتقد هالیوود، «کوین برت» سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین و «رادنی شکسپیر» نظریه‌پرداز اقتصاد و تحلیلگر سیاسی بود. این 3 میهمان خارجی جهت شرکت در همایش پیامبر اکرم(ص) به کشورمان سفر کرده‌اند.

 

«کوین برت» استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین، مولفِ آثار متعدد، پژوهشگر مسائل مربوط به حملات 11 سپتامبر، کار‌شناس ارشد مسائل سیاسی و یکی از موسسین انجمن اتحادیه مسلمان مسیحی- یهودی است، که بار‌ها شبکه‌های Foxو CNN، PBS با وی مصاحبه نموده‌اند، مهمان راز دیشب بود.

 

استاد سابق دانشگاه ویسکانسین از اینکه رهبر معظم انقلاب به خوبی از حیله دشمن جهت تفرقه افکنی در منطقه آگاهی یافته و به وحدت تاکید می‌کند ابراز خوشحالی کرد.

 

کوین برت از واقعه 11 سپتامبر به عنوان یک کلاه‌برداری بزرگ یاد کرد که باعث شد تعداد زیادی انسان کشته شود و بسیاری از مردم کشور آمریکا از نظر روحی دچار مشکل شوند و گفت: هدف اصلی آن این بود که به مردم دنیا و غرب بقبولاند که مسلمانان تروریستند و القا کنند که مسلمانان خطر بزرگی برای آنها هستند.

 

به نظر او با این واقعه آزادی در آمریکا به سرقت برده شد، آزادی واقعی وجود ندارد و حادثه‌ی 11 سپتامبر تنها یک عملیات سعودی نبود و دولت آمریکا و رژیم اسرائیل نیز در این حملات دست داشتند.

وی در ادامه افزود: کسانی که در مورد این واقعه نظر مخالف داشته باشند اگر از افراد پایین و عادی جامعه باشند مشکلی ندارد  ولی اگر از افرادی که در موضع بالایی هستند اظهار نظر کنند با آنها برخورد می شود و حتی دولت آمریکا آنها را هم می‌کشد.

کوین برت از اینکه ایران به خوبی خود را  از امپراطوری و امپریالیسم آمریکا جدا کرده است و با وجود فشارهای زیاد جامعه جهانی  علیه صهیونیسم ایستاده است به نیکی یاد کرد و گفت: دشنمان ایران و صهیونیسم همیشه در فکر توطئه علیه ایران هستند. در مذاکرات نیز ایران یک نقش قهرمانانه  ایفا می‌کند و تحت فشار قدرت‌های بزرگ است. صدام حسین را دیدم که چطور نابود شد « وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ ».

برت در پایان در پاسخ به سؤال طالب‌زاده که گفت: چرا مسلمان شدید؟ گفت: من دنبال معنویت هستم  و می‌خواهم بدانم ماهیت خداوند چیست؛ مسیحی‌ها من را گیج کردند و مطالعه کردم و راه خودم را انتخاب کردم که اسلام بیاورم.

«پروفسور مایکل جونز» دیگر میهمان راز؛ نویسنده، تحلیل‌گر و مدیر مسئول نشریه جنگ‌های فرهنگی است. او  از رهبران مسیحی آمریکا و منتقد سینمای هالیوود و نویسنده کتابی است که نشان داده تمام حرکت‌ها و جریان‌های انحرافی و ضداخلاقی در جهت فروپاشی خانواده از سوی صهیونیست‌ها و نفوذ و سیطره آن‌ها بر هالیوود شکل گرفته است.

نویسنده کتاب 700 صفحه‌ای«آزادی جنسی و کنترل سیاسی» با اشاره به اخراج شدنش از دانشگاه بعلت اعتراضش به سقط جنین گفت: به نظر من در غرب اصلا آزادی وجود ندارد بلکه افراد را در جامعه به زندان می کشانند. انقلاب‌هایی مثل انقلاب ایران مردم جهان را در برابر دروغ‌های امپریالیسم خودآگاه کرد.

مایکل جونز معتقد است بعد از انقلاب سال 1979 ایران، جهان به سوی ارزش‌ها و دور شدن از مادیات پیش می‌رود. نادر طالب‌زاده از او خواست تا در این باره کمی بیشتر توضیح بدهد، مدیر مسئول نشریه جنگ‌های فرهنگی توضیح داد: انقلاب ایران علیه سلطه‌گری ماتریالیسم روشنگری کرد و یک نقطه عطف بود. در غرب نوعی نادانی ترویج داده‌می‌شود اما انقلاب اسلامی یک روشنگری در این زمینه بود. مثلا وقتی رهبر انقلاب در مورد ضرورت افزایش موالید سخن می‌گوید یعنی خدا بخشنده است؛ این چیزی است که ما باید به دنیا بشناسانیم و این با آگاهی جهانیان از ارزش‌های روحانی ارتباط دارد، کنترل جمعیت چیز غلطی است که غربی‌ها انجام داده‌اند.

این نویسنده در ادامه افزود: فرهنگ ایران خیلی باز است البته حساسیت‌هایی نیز وجود دارد. شما توانایی این را دارید که با مردم دنیا ارتباط مؤثر برقرار کنید. فرهنگ شما جذاب است، شما می‌توانید در این راستا فیلم‌ بسازید در جهان پخش کنید؛ مردم جهان شما را نمی‌شناسند، شما باید فرهنگ‌تان را به جهانیان بشناسانید چون کشورهایی که شما را دوست ندارند تصویر بدی از شما به جهانیان عرضه کرده‌اند و شما باید تبلیغ کنید و تصویر درست را ارائه کنید.

«رادنی شکسپیر» یکی دیگر از میهمانان طالب‌زاده؛  اقتصاددان و تحلیلگر سیاسی و از کارشناسان ثابت شبکه Russia Today است. او فارغ التحصیل از دانشگاه کمبریج است و یکی از مهم‌ترین اقتصاددانانیست که با نگاه اسلام به اقتصاد و مسائل مالی و پولی می‌نگرد. 

شکسپیر با ذکر این نکته که خودش مسلمان نیست گفت: هدف من این است که به توسعه اقتصاد اسلامی کمک کنم. عواملی در اسلام به خصوص اسلام شیعی وجود دارد که می‌تواند به توسعه این اقتصاد کمک کند.

این استاد دانشگاه از اینکه مبانی نظری و عملی بانکداری اسلامی تدوین نشده است گلایه کرد و تاکید کرد: اقتصاد حال جهان اقتصادی پویایی نیست و اقتصاد مبتنی بر آموزه‌های اسلام یک اقتصاد پویا و دموکراتیک است که در عین حال عدالت نیز در آن وجود دارد.

رادنی شکسپیر راه توسعه چنین اقتصادی را مراجعه به بنیان‌های اقتصادی اسلام یعنی آنچه پیامبر اکرم(ص) مورد توجه قرار می‌دادند معرفی کرد و بیان داشت: مثلا اصل اول در این نوع اقتصاد رد ربا است که افراد را تضعیف می‌کند و اولین چیزی بود که پیامبر(ص) آن را رد کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ