سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش تا همراه بردباری نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 90 شهریور 4 , ساعت 12:23 صبح
روز قدس آخرین جمعه ماه ماه مبارک رمضان

پیام حضرت امام آمده است: «من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاى اسلامى مى‏خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‏کنم، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى‏تواند تعیین کننده سرنوشت فلسطین نیز باشد بعنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مسلمانان اعلام نمایند».

حضرت آیت الله خامنه ای، روز قدس را مظهر وحدت ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم مقابله با اختلاف و تفرقه تأکید کردند: مردم مراقب باشند که برخی، از اجتماعات روز قدس برای ایجاد تفرقه استفاده نکنند چرا که پرچمداری در عرصه حمایت از فلسطین، تنهابا یکپارچگی ملت امکان پذیر است.

- تنها راه ‌ریشه‌کن ‌کردن‌ این‌غده‌ سرطانی‌ خطرناک‌، مقاومت ‌و مبارزه ‌است‌.
- سیاست ‌آمریکا، صهیونیست­ها و استعمارگران ‌این ‌است‌ که ‌مسأله ‌فلسطین‌ به ‌فراموشی ‌سپرده ‌شود.
- صهیونیسم‌ در مقابل ‌موج ‌نسل­های ‌رو به ‌ازدیاد فلسطینی‌ طاقت‌ نخواهد آورد.
- صهیونیسم ‌و دولت‌ غاصب‌ و مجعول‌ صهیونیستی‌ در فلسطین‌، محکوم ‌به ‌فناست‌.

alt

بقیه  را در ادامه مطلب بخوانید:

alt

روز جهانی قدس امسال با شور و شکوهی دو چندان و البته با تفاوتی غیرقابل انکار و کتمان با سال های گذشته برگزار می شود. امواج بیداری در امت اسلامی با درنوردیدن راهی پر فراز و نشیب هم اینک به مرزهای فلسطین اشغالی رسیده و غاصبان صهیونیست امسال جای خالی برخی متحدان منطقه ای خود و به ویژه مصر بدون مبارک را به خوبی حس خواهند کرد. گامی دیگر لازم است تا بیداری اسلامی، دیگر حاکمان مرتجع عرب را نیز از اریکه قدرت به زیر کشد و به بیش از 60 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی بر قبله اول مسلمانان جهان پایان بخشد. امسال قدس شریف بیش از هر سال در آستانه آزاد شدن از قید اشغال رژیمی تروریست قرار گرفته است. ملت خداجوی ایران نیز امسال همگام با دیگر آحاد امت اسلامی با تأسی به رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری باشکوه را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان رقم می زند تا بیداری اسلامی را به نقطه عطف خود یعنی آزادسازی قدس شریف بیش از پیش نزدیک کند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در 550 شهر کشور برگزار می شود

در همین زمینه ایسنا گزارش داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با صدور اطلاعیه ای، از عموم مردم مومن و روزه دار ایران اسلامی خواست با حضور گسترده، فعال، بصیرتمندانه و دشمن شکن خود در ویژه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس خشم و انزجار و نفرت خود را از ددمنشی های رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنند.در بخشی از این اطلاعیه آمده است: اینک جهان اسلام و امت اسلامی در حالی به استقبال روز جهانی قدس می شتابند که از یک طرف فلسطینیان قهرمان و مظلوم همچنان در حلقه سخت ترین محاصره اشغال گران دژخیم صهیونیستی، اسیر توطئه های شوم و نقشه های پلید دولت جعلی ترور و وحشت صهیونیسم بین الملل قرار گرفته اند و از طرف دیگر امواج خروشان بیداری اسلامی است که تمامی کاخ های فراعنه زمانه را در هم می شکند.«قدس شریف»؛ فریاد خاموش و در گلو خفته ملت مبارز و قهرمان فلسطین و جهان اسلام است که در طلوع تاریخ شصت ساله می خروشد و امروز به روشنی نمایانگر مظلومیت تنیده شده در حقانیت ملل مظلوم جهان به ویژه قدس شریف است.به گزارش فارس، این اطلاعیه می افزاید: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه چهارم شهریور ماه در سراسر میهن اسلامی و تمامی استان ها و شهرستان ها و در بیش از 550 شهر کشور به سمت میعادگاه های نماز جمعه و در تهران از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح از مسیرهای هفتگانه اعلامی به سمت مصلای نماز جمعه (دانشگاه تهران) با حضور ملت بیدار و آگاه اسلامی و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.در پایان مراسم راهپیمایی تهران، جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی، به عنوان سخنران پیش از خطبه های مراسم و حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی به عنوان خطیب نماز جمعه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

آیت ا... نوری همدانی: حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس نشان عزت و قدرت مسلمانان است

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این راستا آیت ا... العظمی نوری همدانی حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس را نشان عزت و قدرت مسلمانان دانست.این مرجع تقلید در پیامی با اشاره به دشمنی صهیونیست ها با مسلمانان، رژیم صهیونیستی را پایگاه استکبار، استعمار و دشمنان اسلام دانست و افزود: امروز به برکت امام راحل و حرکت های انقلابی در کشورهای مختلف، مسلمانان در عزت بیشتر و دشمنان در ضعف به سر می برند.

پیام آیت ا... سبحانی

آیت ا... العظمی سبحانی نیز بر حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در پیامی با اشاره به این که روز قدس یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است، گفت: در این روز باید در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی راهپیمایی عظیم صورت گیرد و غاصبان قدس شریف را محکوم کنند که این سبب ترس دشمنان و قوت مسلمانان خواهد شد.

پیام آیت ا... جوادی آملی

به گزارش ایسنا، آیت ا... جوادی آملی هم به مناسبت روز قدس پیامی صادر کرد.در بخشی از این پیام آمده است: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سنت حسنه ای از امام خمینی(ره) برای آزادسازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی است. لازم است همگان در این وظیفه مهم دینی شرکت کنند تا ضیافت الهی یعنی روزه ماه مبارک رمضان را با این وحدت میدانی ایرانی بدرقه کنند و به استقبال عید بزرگ فطر که جامعه جهانی اسلام در صحابت نورانی حضرت ختمی نوبت(ص) به آن مفتخر است، شتافت.

مهدوی کنی: زنگ بیداری اسلامی در سراسر منطقه و جهان به صدا در آمده است

به گزارش ایسنا، هم زمان، آیت ا... محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی به مناسبت یوم ا... قدس گفت: زنگ بیداری اسلامی در سراسر منطقه و جهان به صدا درآمده است.در این پیام آمده است: ویژگی مهم بزرگداشت آزادی قدس شریف در منطقه و جهان آن است که غرب و به ویژه آمریکا غرق در مشکلات اجتماعی و اقتصادی هستند و بیداری ملت ها به مرزهای اروپا و آمریکا رسیده است.مردم جهان از مظالم آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی به تنگ آمده اند و امروز منفورترین دولت های روی زمین همین 3 دولتند.

تاکید هاشمی رفسنجانی بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی

به گزارش ایلنا، آیت ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در یادداشتی در آستانه روز جهانی قدس نوشت: الحمدلله با تلاش های جمهوری اسلامی ، اسلام محور مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شد و در سایه این سیاست طی چند سال گذشته شاهد موفقیت های بسیار خوب مسلمانان علیه اسرائیل غاصب بوده ایم که پیروزی حزب ا... در لبنان و پیروزی مردم بی پناه غزه بهترین شاهد مدعاست.در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: نکته دیگری که باید درباره تاریخ پرفراز و نشیب اشغال فلسطین به آن اشاره شود، اتخاذ یک سیاست درست برای مقابله با دشمنی تا بن دندان مسلح و دارای حامیان ذی نفوذ در مجامع بین المللی است. نباید بگذاریم دیوار انزجار از رژیم صهیونیستی در جهان که با خون زن و مرد و پیر و جوان فلسطین در دنیا، مخصوصا در اروپا ایجاد شده و بالا رفته، با سخنان نسنجیده عده ای در داخل کشور فرو ریزد و جای آن سیم خاردارهایی در حمایت از اشغالگران بکارند. در دنیای سیاست زده امروز که دشمنان اسلام با استفاده از امکانات وسیع تبلیغاتی، حتی واقعیت ها را وارونه جلوه می دهند، هر سخن تحریک آمیز ما را دستاویزی برای مظلوم نمایی ظالم ترین رژیم نیم قرن گذشته تاریخ جهان قرار می دهند و حرکت رو به جلوی مبارزه علیه حکومت اشغالگران را معکوس می کنند و آخرین نکته ای که لازم است در این مجال و مقال کوتاه به آن اشاره و تاکید کنم، تداوم مبارزه است. زیرا رژیم صهیونیستی در تاریخ بیش از 60 سال اشغالگری خویش ثابت کرده که نه تنها به تعهدات صلح حتی ادعایی خود هیچ پایبند نیست، بلکه به قطعنامه های بین المللی نیز توجهی ندارد. تاریخ سراغ ندارد که اسرائیل حتی برای ظاهرفریبی هم که شده، به قطعنامه های سازمان های جهانی، مخصوصا سازمان ملل متحد که سیاست هایش توسط حامیانش چیده می شود، عمل کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ