سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]
 
شنبه 90 مرداد 22 , ساعت 3:21 صبح

به گزارش خبرنگار برنا "فرزاد جمشیدی" در برنامه ماه خدا با اشاره به سیره  عارفان گفت: من چند سیره از عارفان جمع آوری کردم که برایتان می‌خوانم فردای روز قیامت من و تو را با این رفتارها می‌سنجند.

*می‌گفت مدتی است که وقتی نماز می‌خوانم صدای اجسام و اشیایی که اطراف من است حواسم را پرت می‌کند بعد نگاه می‌کنم می‌بینم یک محمد حسین در آسمان و یک محمد حسین در زمین است. گریه می‌کرد. می‌پرسیدیم حالتان خوب است آقا؟ می‌گفت: به مقامی رسیدم که مپرس. "علامه محمد حسین طباطبایی مفسر المیزان" 

*سه 4 روز است که فکر می‌کنم اگر نتوانم در روز قیامت نماز بخوانم تکلیفم چیست؟ یک خط از زندگی "سید علی قاضی طباطبایی"

*تو سجده خوابش می‌برد طوری که افراد خانواده از او ناامید می‌شدند و می‌آمدند یک روپوشی رویش می‌انداختند بارها شده بود مردم از او قطع امید کرده و فکر می‌کردند در سجده جان سپرده است. "آیت‌الله محمد حسن کشمیری".

*بارها در نماز اگر خوابش می‌برد ادامه نمازش را پشت سر امام علی (ع) می‌خواند. می‌گفت: پاهایم خسته می‌شود آنقدر که می‌دوم در کوفه به نماز جماعت به علی اقتدا کنم. یک خط از زندگی "ابوالحسن خان اصفهانی".

*ظهر بود آمد خانه، به سمت سرداب زیرین رفت. تشنه‌اش بود آب خواست دلش به نماز کشید میلش رفت به آنطرف‌ها که سوره‌های بلند بخواند. آب آوردند گرم شده بود به اهالی منزل گفت: من دیگر تشنگی‌ام رفع شده است. من با همین نمازی که خواندم رفع عطش کردم. "شیخ مرتضی انصاری".



* 7-8 سال بیشتر نداشتم در کوچه بازی می‌کردم که پیرمردی 70 ساله رد شد و گفت: آقاجان در سر تو نور است بد است که وقتت را به بازی بگذرانی. تو باید به بالاترها بروی. آن مرد 70 ساله "شیخ مرتضی طالقانی" بود و آن پسر 7 8 ساله بعدها شد "حضرت آیت الله عبدالکریم کشمیری".

او می‌گفت: قبله من نجف است؛ کعبه من نجف است. هر وقت هم و غمی داشته باشم می‌روم حرم حضرت علی (ع) و یک نادعلی می خوانم.

می‌خواهیم بگوییم تسخیر جن می‌کرد؟ احضار ارواح می‌کرد؟ از غیب خبر می‌آورد؟ بله اینها را هم داشت و اینها هم این روزها بیشتر خریدار دارد. ولی این مرد یک مسلمان بود مسلمان شدن سر و صدا زیاد دارد اما مسلمان ماندن شق القمر است. 


یک نسخه 14 معصوم داشت که می‌گفت که اینگونه توسل جویید: 

صراط مستقیم می‌خواهی؛ محمد مصطفی(ص)
اخلاص در عمل می‌خواهی؛ علی مرتضی (ع)
گوش و چشم و دل زبان پاک می خواهی؛ صدیقه طاهره فاطمه زهرا (ع)
خلق خوش می خواهی ؛حسن مجتبی(ع)
عشق به خدا می‌خواهی: حسین سید الشهدا (ع)
میل به نماز می‌خواهی؛ حضرت زین العابدین (ع)
علم واقعی؛ امام باقر(ع)
صدق در گفتار ؛ پناه ببر به امام صادق (ع)
خشم‌ات زیاد است می خواهی کمش کنی ؛ متوسل شو به امام کاظم(ع)
رضای خدا؛ علی بن موسی الرضا(ع)
خسیسی می‌خواهی بخشنده باشی، نذر کن به امام جواد(ع)
هدایت می‌خواهی؛ امام هادی (ع)
با لشکر شیطان می خواهی مبارزه کنی؛ امام حسن عسگری(ع)
اگر همه اینها را می خواهی برو دم در خانه حضرت بقیه الهه یا صاحب زمان اغیثنی زیاد بگویید؛اسم رفیق را زیاد بگویید رفیق می‌آید دم در خانه یکساعتی در روز با رفیق خلوت کنید.

اینها عارفان خدا بودند عاشق عبادت بودند به آنها لشکر فرشته ها نازل می شد به ما وسوسه شیطان...



لیست کل یادداشت های این وبلاگ