سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوشا آن که خود را خوار انگاشت ، و کسبى پاکیزه داشت ، و نهادش را از بدى بپرداخت ، و خوى خود را نیکو ساخت و زیادت مالش را بخشید و زبان را از فزون گویى درکشید ، و شرّ خود را به مردم نرساند و سنّت او را کافى بود ، و خود را به بدعت منسوب نگرداند . [ مى‏گویم بعضى این فقره و آن را که پیش از آن است به رسول خدا ( ص ) نسبت داده‏اند . ] [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 آذر 16 , ساعت 9:30 صبح

سلام به همگی ماه خون و قیام وماه پیروزی خون بر شمشیر بر همه شما تسلیت باد. 

با فرارسیدن ماه محرم الحرام, ماه پیروزی خون بر شمشیر مسلمانان تمام جهان خصوصا شیعیان این ماه را با گریه وناله, سینه ز نی و نوحه خوانی عزا می گیرند محرم ماهی است که درین ماه واقعه دل خراش عاشورا صورت گرفته است و عاشورا روزی است که یگانه شیر مرد تاریخ حضرت امام حسین "ع" نواسه رسول خدا با یاران با وفایش جام شهادت را نوشیده اند و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام توسط دشمنان دین مقدس اسلام اسیر شده اند. درین ماه بزرگ مسمانان جهان با غزا داری به جهانیان نشان می دهد که ما پگانگی خود را حفظ کرده در کنار هم این ماه را عزا می گیریم و غزا داری مسلمانان درین ماه بزرگ نشان دهنده محبت و دوستی میان انها و استوار بودن انها را در قبال دین شان است. واقعه عاشورا را می توان یک الگو دانست برای مسلمانان تا در نگهداری دین مقدس اسلام محتاط باشد و انرا اندک نشمارند چون درین راه خون شیر مردان تاریخ ریختانده شده این دین پاک با فدا کاری های زیادی برای ما به یادگار مانده تا ما را از راه ظلمت و تاریکی بسوی روشنی هدایت کند.

قیامی را که امام حسین "ع" در کنار رود فراط آغاز کرد که با شهادتش به پایان رسید در تاریخ بشریت نه اولین قیام است و نه آخرین, بلکه این قیام در تاریخ بشر عبارت از صحنه های است که تا قیامت ادامه خواهد داشت. قیام امام حسین"ع" در کربلا یک حادثه نبود یلکه موجی از رود خانه تاریخ بشریت بود که از اغاز تاریخ بشریت بر عمق زمان جاری است و تا روزی ادامه خواهد داشت که دیگر ظلم و ستم وجود نداشته باشد . امام حسین "ع" نیز از جمله یکی از قهرمانان این جریان است که در مقابل ظلم و ستم از دین مقدس اسلام دفاع نموده و با انجام دادن وظیفه دینی و وجدانی خود جان خود را در مقابل این ظلم و ستم قربان نموده است امام حسین "ع" کاری را انجام داده است که وظیفه هر انسان است تا در مقابل ظلم و ستم مقابله نموده تا روزی شود که ریشه ظلم وستم در جهان از بین برود.

             " هر روز عاشورا, هر زمین کربلا و هرماه محرم " ( امام صادق "ع")



لیست کل یادداشت های این وبلاگ