سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دلها همچون تن‏ها به ستوه آید ، پس براى آسایش آن سخنان گزیده حکمت را بجوئید از هر جا که باید [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 خرداد 23 , ساعت 1:9 عصر

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب:
ائمه جمعه نقش مهمی در روشنگری و هدایت مردم دارند
تهران - رییس دفتر رهبر معظم انقلاب ،نقش ائمه جمعه سراسر کشور در روشنگری و هدایت مردم را بسیار مهم توصیف کرد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی روز یکشنبه در آیین گشایش مجتمع فرهنگی و آموزشی "آدینه" در تهران،افزود: ائمه جمعه با توجه به نقش مهم و اساسی خود در صحنه‌های سیاسی و دینی جامعه و هدایت مردم، شأن بسیار بالایی دارند.
وی افزود: بر همین اساس،ساخت مجتمع فرهنگی و آموزشی برای آموزش و اسکان و اداره امور ائمه جمعه اقدامی شایسته و ضروری بوده است.

گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رهنمودها در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،گفت: سخنان روشنگرانه ایشان در این آیین در واقع قابلیت طرح در محتوای نمازهای جمعه حداقل یک سال را دارد.
رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: بزرگ‌ترین عنایت خداوند پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، انتخاب حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای برای رهبری و هدایت این انقلاب بود و همه شاهد هدایت‌های الهی، تیزبینی، تشخیص دقیق واقعیت‌ها و بنیان‌های قوی ایشان در برخورد با مسائل مهم کشوری و جهانی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی اضافه کرد: زمانی غرب اجازه نمی‌داد حتی 20 دستگاه سانتریفیوژ در ایران فعال باشد، اما امروز به برکت رهبری‌های رهبر معظم انقلاب و توانمندی‌های دانشمندان و مسوولین کشور، افزون بر شش‌هزار دستگاه سانتریفیوژ در حال فعالیت بوده و این علاوه بر پیشرفت‌های عظیم و شگرفی است که در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی عاید کشور شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخوردهای مراکزی مانند شورای امنیت نیز نه به خاطر این پیشرفت‌ها، بلکه به خاطر آن است که برای نخستین‌بار ، دنیای اسلام، قرآن، فقه جعفری و ایران اسلامی برنامه‌هایی برای هدایت انسان‌ها دارد و تمام تلاش‌های آنها برای نابودی این واقعیت‌هاست.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد انقلاب اسلامی با رهبری های حضرت آیت الله خامنه ای اندیشه های پوشالی استکبار جهانی را ه چالش کشید و غربی ها از این موضوع هنوز هم نگران هستند اما همه دنیا شاهد است که انقلاب با وجود 30 سال تحریم ، تهدید و اعمال فشار همچنان با صلابت به پیش می رود.
به گفته وی دشمنان این نظام زمانی به ایران حتی سیم خاردار نیز نمی فروختند و می گفتند ممکن است استفاده دوگانه در جنگ داشته باشد اما اکنون صنایع نظامی ما بسیار خودکفا شده و نیازی به تجهیزات غربی نداردو اینها همه از برکات رهبری این نظام است.
حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی با اشاره به بها و ارزشی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی قایل هستند، یادآور شد: ایشان جلسات بسیاری با اندیشمندان و محققان دارند که اخبار آن منتشر نمی‌شود، اما تحولات آن در نهادهای مربوطه پیگیری می‌شود.
مجتمع فرهنگی و آموزشی "آدینه" با 15 هزار مترمربع مساحت در انتهای بزرگراه شهید ستاری قرار داشته و دارای سالن اجتماعات با گنجایش 650 نفر و دو سالن آموزشی هر یک به ظرفیت 110 نفر است.
به گفته عباس جهانی مدیر روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تعداد ائمه جمعه در سطح کشور افزون بر 610 نفر است که حدود 35 نفر از آنان در استان تهران هستند.
کار ساخت این مجتمع از حدود دو سال و نیم پیش آغاز شده و از امروز فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود را که ویژه ائمه جمعه و جماعت است، آغاز خواهد کرد.
سیام**1568**9170
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 1174456


لیست کل یادداشت های این وبلاگ